Luomenpoisto pelottaa ja ahistaa.. :(
Tässä oon jo pidemmän aikaa miettiny et pitäs men poistattaa pari luomea pään alueelta. Mua pelottaa, ahistaa ja oksettaa ajatus siitä et menisin lääkäriin ne poistattaa.
Yksityiselle menen ehdottomasti, mut ne neulat ja etenkin se patologin tulosten odottelu. Mitä jos löytyy syöpä? En oo uskaltanu mennä lääkäriin noiden takia. Kummatki haittaa ihan liian kanssa parturissa asiointia ja toinen luomi on itseasiassa parturissa jo kertaalleen vahingossa veitsellä leikattu irtikin.
Oonko ainut kuka panikoi tämmöisen, toisaalta täysin pienen asian takia?
Nyt jo pelkkä ajatus lääkäriin menosta ahistaa ihan sikana ja oksu meinaa lentää. :( Vaikka siis vasta mietin asiaa tarkemmin.
Olenko oikeesti ainoa joka pelkää näin suuresti tommosia toimenpiteitä?
Kommentit (15)
Mikähän se suurempi ongelma sitten voisi olla?
Kerro toki ihmeessä, mä kun en keksi toisaalt mitään suurempaa.
Toki, olenhan ollu ennenki väärässä miksi en siis nytkin olisi.
-ap
Luomen poisto on aika pikkujuttu. Puudutus sattui yllättävän vähän ja poistettaessa en tuntenut mitään. Itseä ärsytti, kun en nähnyt mitä lääkäri teki. :( olis ollut mielenkiintoista.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:53"]Luomen poisto on aika pikkujuttu. Puudutus sattui yllättävän vähän ja poistettaessa en tuntenut mitään. Itseä ärsytti, kun en nähnyt mitä lääkäri teki. :( olis ollut mielenkiintoista.
[/quote]
Mä tiedän, mult on kasvoists poistettu luomi muutama vuos sit. Mua vaan ahistaa ne piikit ja kaikki siinä. En tiiä tarkalleen ees mikä.
Olen ollu useissa luomen poistoissa lääkärin apuna ja tiedän mitä siellä siis tapahtuu, mut se kun mä olen siinä toimenpidepöydällä niin ahistaa aivan kamalasti. :(
Ja nyt kun asiaa vasta pohtimaan enemmän alko paniikin oireet pukkaa pintaan. :(
-ap
Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa.
Minullakin oli luomi, joka taannoin repesi irti pyöräonnettomuudessa ja parani ja kasvoi uudelleen kiinni. Poistatin sen 10 vuotta myöhemmin ja luomi oli kaikesta huolimatta terve, vaikka koin tuota kuvaamaasi kauhua itsekin.
Rohkeasti vain poistattamaan!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa.
Minullakin oli luomi, joka taannoin repesi irti pyöräonnettomuudessa ja parani ja kasvoi uudelleen kiinni. Poistatin sen 10 vuotta myöhemmin ja luomi oli kaikesta huolimatta terve, vaikka koin tuota kuvaamaasi kauhua itsekin.
[/quote]
Miten se laaserilla poisto tapahtuu? Ja missä semmosia tehään? Sattuiko se? Oliko minkä hintaista?
Kuullostaa kyllä paremmalta ku puukko ja tikit! Ja ehkä jopa olis pelokkaalle parempikin?
-ap
Minulta poistettiin kaulasta (USAssa). Ei mitaan neuloja vaan alue jaadytettiin, vahan tunsin niinkuin ihoa olisi venytetty sormilla, piece of cake.
Itse olen piikkikammoinen mutta silti minulta on leikattu viisi luomea. Kolme isompaa kehosta teininä ihotautilääkärillä, joka ei ommellut haavoja kunnolla ja kehoani koristaa kolme isoa arpea.
Kaksi viimeisintä otettiin naamasta laaserilla. Yksi oli todella lähellä silmää, joten vähän jännitti etten liikauta päätä toimenpiteen aikana vahingossa.
Se puudutuspiikki on ihan pientä. Hoitaja laittoi viimeisimmällä kerralla puuduttavaa rasvaa piikityskohtiin hyvissä ajoin ennen puudutuspiikkien laittoa, joten pistoa ei tuntenut.
Ja patologin tuloksia ei tarvitse jännittää ellei luomessa/luomissa ole ollut jonkinlaisia muutoksia tapahtunut viime vuosina. Kyllä se lääkärikin osaa jo jtn sanoa kun leikkaa mikäli epäilee jotain. Tsemppiä!
Kaikkia luomia ei voi leikata laserilla, mutta lääkäri osaa sanoa kyllä parhaasta luomelle soveltuvasta tavasta. Helsingissä klinikka 21:llä laserpostossa kaksi luomea maksoi 300-400e
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa.
[/quote]
Miten se laaserilla poisto tapahtuu? Ja missä semmosia tehään? Sattuiko se? Oliko minkä hintaista?
Kuullostaa kyllä paremmalta ku puukko ja tikit! Ja ehkä jopa olis pelokkaalle parempikin?
-ap
[/quote]
Itse kävin Laser Tilkassa, mutta paikkoja on paljon muitakin. Kannattaa googlata! Ja itse poistin tällä kertaa 5 luomea ja hinta oli n. 340e. Hinnasto löytyy myös Tilkan sivuilta.
Puudutuspiikki laitetaan luomeen ja sitten silmille saa vähän samanlaiset silmäsuojat kuin solariumissa. Lääkäri polttaa laserilla luomen, kun itse loikoilee vain toimenpidepöydällä - mitään ei tunne ja veitsiä ei tarvitse pelätä, saati tikkauksen aiheuttamaa venymisen tunnetta tms. Haavaan tulee vain ihoteippi päälle pariksi päiväksi ja sitten se paranee jo omillaan.
Olen itsekin piikki- ja toimenpidekammoinen, mutta tämä ei aidosti ollut ollenkaan kammottava toimenpide. Lupaan sen :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:01"]Itse olen piikkikammoinen mutta silti minulta on leikattu viisi luomea. Kolme isompaa kehosta teininä ihotautilääkärillä, joka ei ommellut haavoja kunnolla ja kehoani koristaa kolme isoa arpea.
Kaksi viimeisintä otettiin naamasta laaserilla. Yksi oli todella lähellä silmää, joten vähän jännitti etten liikauta päätä toimenpiteen aikana vahingossa.
Se puudutuspiikki on ihan pientä. Hoitaja laittoi viimeisimmällä kerralla puuduttavaa rasvaa piikityskohtiin hyvissä ajoin ennen puudutuspiikkien laittoa, joten pistoa ei tuntenut.
Ja patologin tuloksia ei tarvitse jännittää ellei luomessa/luomissa ole ollut jonkinlaisia muutoksia tapahtunut viime vuosina. Kyllä se lääkärikin osaa jo jtn sanoa kun leikkaa mikäli epäilee jotain. Tsemppiä!
[/quote]
Kiitos tsempeistä! :)
Tässä nyt vaan pitäs ensin saada se rohkasupotku perssiille, että uskaltautuisin vaaraamaan ajan sinne lääkäriin. Tiedän kyllä, että poisto tapahtuu todennäköisesti samalla reissulla.
Pelottaahan tuo mennä sinne, mutta toisaalta toinen luomista on kasvanu vuosien saatossa päähäni koholleen. Ja toinen tosiaan leikkaantui parturissa vahingossa varmaan vuosi sitten ja tänää taas nirhaantui pikkuisen. Pelottaa vaan niin paljon syöpä, mut tokkopa sille mitään voin jos sen diagnoosin saan. Sitten katotaan uusiks asiat.
Voi huoh kun pitikin näin iltaa vaste alkaa miettimään näitä asioita. Yöunet menee ja paniikki vaan kasvaa. :(
Olen tyhmä ja kakara, tiedän sen, mutta en vaan valitettavasti peloilleni voi mitään! :(
-ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa.
[/quote]
-ap
[/quote]
Itse kävin Laser Tilkassa, mutta paikkoja on paljon muitakin. Kannattaa googlata! Ja itse poistin tällä kertaa 5 luomea ja hinta oli n. 340e. Hinnasto löytyy myös Tilkan sivuilta.
Puudutuspiikki laitetaan luomeen ja sitten silmille saa vähän samanlaiset silmäsuojat kuin solariumissa. Lääkäri polttaa laserilla luomen, kun itse loikoilee vain toimenpidepöydällä - mitään ei tunne ja veitsiä ei tarvitse pelätä, saati tikkauksen aiheuttamaa venymisen tunnetta tms. Haavaan tulee vain ihoteippi päälle pariksi päiväksi ja sitten se paranee jo omillaan.
Olen itsekin piikki- ja toimenpidekammoinen, mutta tämä ei aidosti ollut ollenkaan kammottava toimenpide. Lupaan sen :)
[/quote]
Kiitos lohduttavista sanoistasi! :)
Ehkäpä vielä uskaltaudun tässä joku päivä ottamaan puhelimen kouraani ja soittamaan aikaa. Toivottavasti vaan luomeni ovat semmoisia mitä pystyy tuolla laserilla poistamaan, kaikkia kun ei ilmeisesti pysty?
Ja mitenköhän se onnistuu hiusten seasta laserilla poisto? Tuleekohan päähän isoki karvaton kohta? :D
-ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa. Minullakin oli luomi, joka taannoin repesi irti pyöräonnettomuudessa ja parani ja kasvoi uudelleen kiinni. Poistatin sen 10 vuotta myöhemmin ja luomi oli kaikesta huolimatta terve, vaikka koin tuota kuvaamaasi kauhua itsekin. Rohkeasti vain poistattamaan! [/quote] Miten se laaserilla poisto tapahtuu? Ja missä semmosia tehään? Sattuiko se? Oliko minkä hintaista? Kuullostaa kyllä paremmalta ku puukko ja tikit! Ja ehkä jopa olis pelokkaalle parempikin? -ap [/quote] Itse kävin Laser Tilkassa, mutta paikkoja on paljon muitakin. Kannattaa googlata! Ja itse poistin tällä kertaa 5 luomea ja hinta oli n. 340e. Hinnasto löytyy myös Tilkan sivuilta. Puudutuspiikki laitetaan luomeen ja sitten silmille saa vähän samanlaiset silmäsuojat kuin solariumissa. Lääkäri polttaa laserilla luomen, kun itse loikoilee vain toimenpidepöydällä - mitään ei tunne ja veitsiä ei tarvitse pelätä, saati tikkauksen aiheuttamaa venymisen tunnetta tms. Haavaan tulee vain ihoteippi päälle pariksi päiväksi ja sitten se paranee jo omillaan. Olen itsekin piikki- ja toimenpidekammoinen, mutta tämä ei aidosti ollut ollenkaan kammottava toimenpide. Lupaan sen :) [/quote] Kiitos lohduttavista sanoistasi! :) Ehkäpä vielä uskaltaudun tässä joku päivä ottamaan puhelimen kouraani ja soittamaan aikaa. Toivottavasti vaan luomeni ovat semmoisia mitä pystyy tuolla laserilla poistamaan, kaikkia kun ei ilmeisesti pysty? Ja mitenköhän se onnistuu hiusten seasta laserilla poisto? Tuleekohan päähän isoki karvaton kohta? :D -ap
[/quote] Mulla poistettiin juurikin Tilkassa päänahasta 2 luomea laserilla, karvaton kohta on saman kokoinen kun luomikin ja mulla ei ainakaan huomannut niitä ollenkaan. Multa on poistettu muutenkin laserilla luomia, tosi kivuton menetelmä, luomen kohdalle muodostuu rupi joka tippuu itsestään pois (mulla meni n. 2 viikkoa). Joidenkin luomien kohdalta ei edes huomaa että siinä on luomi ollut, joistain poistoista jäänyt vaaleat arvet. Tosi tyytyväinen olen ollut! Huomioithan että laserilla ei pysty poistamaan kokonaan tasaisia luomia, vaan parhaiten juurikin koholuomia.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]Käy poistamassa laserilla! Nopeaa ja kivutonta, lisäksi tulee siisti arpi, eikä haavaa tarvitse edes tikata. Luomi tarkistetaan silmämääräisesti ja tarvittaessa voidaan myös ottaa patologille näyte. Poistatin 3 luomea kasvoista 2 viikkoa sitten ja nyt enää pienet arvet jäljellä, jotka vaalentuvat ajan kanssa. Minullakin oli luomi, joka taannoin repesi irti pyöräonnettomuudessa ja parani ja kasvoi uudelleen kiinni. Poistatin sen 10 vuotta myöhemmin ja luomi oli kaikesta huolimatta terve, vaikka koin tuota kuvaamaasi kauhua itsekin. Rohkeasti vain poistattamaan! [/quote] Miten se laaserilla poisto tapahtuu? Ja missä semmosia tehään? Sattuiko se? Oliko minkä hintaista? Kuullostaa kyllä paremmalta ku puukko ja tikit! Ja ehkä jopa olis pelokkaalle parempikin? -ap [/quote] Itse kävin Laser Tilkassa, mutta paikkoja on paljon muitakin. Kannattaa googlata! Ja itse poistin tällä kertaa 5 luomea ja hinta oli n. 340e. Hinnasto löytyy myös Tilkan sivuilta. Puudutuspiikki laitetaan luomeen ja sitten silmille saa vähän samanlaiset silmäsuojat kuin solariumissa. Lääkäri polttaa laserilla luomen, kun itse loikoilee vain toimenpidepöydällä - mitään ei tunne ja veitsiä ei tarvitse pelätä, saati tikkauksen aiheuttamaa venymisen tunnetta tms. Haavaan tulee vain ihoteippi päälle pariksi päiväksi ja sitten se paranee jo omillaan. Olen itsekin piikki- ja toimenpidekammoinen, mutta tämä ei aidosti ollut ollenkaan kammottava toimenpide. Lupaan sen :) [/quote] Kiitos lohduttavista sanoistasi! :) Ehkäpä vielä uskaltaudun tässä joku päivä ottamaan puhelimen kouraani ja soittamaan aikaa. Toivottavasti vaan luomeni ovat semmoisia mitä pystyy tuolla laserilla poistamaan, kaikkia kun ei ilmeisesti pysty? Ja mitenköhän se onnistuu hiusten seasta laserilla poisto? Tuleekohan päähän isoki karvaton kohta? :D -ap
[/quote] Mulla poistettiin juurikin Tilkassa päänahasta 2 luomea laserilla, karvaton kohta on saman kokoinen kun luomikin ja mulla ei ainakaan huomannut niitä ollenkaan. Multa on poistettu muutenkin laserilla luomia, tosi kivuton menetelmä, luomen kohdalle muodostuu rupi joka tippuu itsestään pois (mulla meni n. 2 viikkoa). Joidenkin luomien kohdalta ei edes huomaa että siinä on luomi ollut, joistain poistoista jäänyt vaaleat arvet. Tosi tyytyväinen olen ollut! Huomioithan että laserilla ei pysty poistamaan kokonaan tasaisia luomia, vaan parhaiten juurikin koholuomia.
[/quote]
Hyvä tietää!
Kiitos näistä neuvoista ja kertomuksistasi! Ehkäpä uskallan tästä tosiaan vielä ensi viikon aikana soitella ja kysellä saanko omalla paikkakunnallanikin laser poistot. Toivottavasti onnistuisi! :)
Koholuomia noi pari onkin mitä olen miettinyt poistattaa. Voih, kun vaan saisin nyt mieleni rauhalliseksi ja saisin kohta unen päästä kiinni.
-ap
Oho, en ollut kuullutkaan tuollaisesta laser mahdollisuudesta! Minulta on poistettu veitsellä ehkä tusina luomia, ja monista on komeat arvet jääneet, vaikka tikit olisivat olleet tupla-ajan.
.
Voikohan operaatiota tehdä imettäessä? Lähinnä ne puudutus aineet mietityttää.
.
Ja laserilla poistettu kasvoista? 340 euroa 5 kpl?? huh huh, taidan tietää mitä haluan joululahjaksi. Kiitos AV!
Ehkä sun ongelmat on vähän suurempia kuin luomet? Vai miltä susta itsestä tuntuu? Kaikkeen voi saada apua.