Hei te jotka syötte puuroa aamulla
Heräättekö vain sen verran aikaisin että kerkeätte keittämään sen? Tykkään puurosta ja se olisi hyvä aamupala mutta oon aamu-uninen eikä huvittaisi herätä 10 min aikaisemmin tekemään puuroa :( vai oonko vaan surkea puuronkeittäjä kun pitää vahtia sitä koko ajan ettei pala pohjaan tai kiehu yli?? :D
Kommentit (24)
Laita puuro tulille ja tee muita asioita sillä aikaa kun kypsyy.
Käytän pikakaurahiutaleita. Puurovesi kiehahtaa siinä samaa tahtia teeveden kanssa. Ei siis mene yhtään enempää aikaa kuin yleensäkään. Aamupuuro on mun päivän paras ateriahetki :)
Tee raakapuuro edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin.
Kaadan tavallisten kaurahiutaleiden päälle lautaselle kiehuvaa vettä vedenkeittimestä. Sekaan vähän suolaa. Teen jotain muuta muutaman minuutin kun puuro hautuu. Sekoitan ja syön! Viikonloppuisin sitten pitkän kaavan mukaan.
Ei tarvitse olla pikahiutaleita, eikä varsinkaan niitä puuropusseja, jotka ovat oikein megasuper-sokeripommeja.
Hanki ehdottomasta kaksikerroksinen kattila. Mikään ei pala pohjaan, kun puuro kypsyy siinä alemmassa kattilassa kiehuvan veden päällä.
Keitä isompi satsi iso kaurahiurale -puuroa (sininen paperipussi) ja laita jääkaappiin. Säilyy erinomaisesti pari päivää. Mikron kautta aamulla ja raejuustoa sekaan, Nam!
Opettele tekemään puuro mikrossa! Itse teen näin: laitain hiutaleet ja suolan mikrokulhoon, kiehautan veden keittimessä, lisään hiutaleiden päälle (joskus laitan myös osan maitoa). Kulho mikroon haudutusteholle n. 7min. Hyvää tulee, ei pal pohjaan tai kiehu yli.
ps. kannattaa katsoa ajat ja tehot, ne vaihtelevat mikroissa yllättävän paljon
Mikrossa 3 min. Katso paketin kyljestä
Miten sen nyt ottaa... :D Itse menen yhdeksäksi töihin, mutta osa lapsista menee kouluun aina kahdeksaan ja yhden on lähdettävä kävelemään jo 7.10, joten puuro on meidän perheessä 6.30 valmiina. Itse en tykkää pikapuurosta (maistuu liisterille, tai siis suutuntuma on sellainen) enkä halua lapsiakaan opettaa sellaiseen. Herään siis kuudelta, juon kahvin rauhassa ja sen jälkeen aamupalan tekoon. Minä tarvitsen sen rauhallisen kiireettömän hetken aamuisin yksin, niin teen näin, vaikka ennen olen ollut aamu-uninen...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:39"]
Opettele tekemään puuro mikrossa! Itse teen näin: laitain hiutaleet ja suolan mikrokulhoon, kiehautan veden keittimessä, lisään hiutaleiden päälle (joskus laitan myös osan maitoa). Kulho mikroon haudutusteholle n. 7min. Hyvää tulee, ei pal pohjaan tai kiehu yli.
ps. kannattaa katsoa ajat ja tehot, ne vaihtelevat mikroissa yllättävän paljon
[/quote]
Juuri olin tulossa kehumaan mikropuuroa. Eikä muuten edes tarvitse välttämättä keittää vettä, jos on tarpeeksi hyvät tehot. Itse laitan syvään kulhoon hitaleita, sitten hanasta vettä ja täydelle teholle 45 sek (minuutti niin voi kiehua yli). Sekoitan, ja sitten vielä kaksi minuuttia toiseksi kovimmalla tekolla. Hyvää tulee, ei sotkua kattiloista. Mutta puuroa kannataa ekan kerran vahtia että missä kohtaa oma mikro alkaa keittää yli, mutta samalla voi ihan hyvin harjata vaikka hampaita :) T. toinen aamu-uninen
Kiitos vastaajille :) mikroa mulla ei ole, tuorepuuroa oon syönyt paljon mutta lämmin kaurapuuro aamulla on vaan parasta :D ap
Mikrossa puuro tulee minuutissa tai kahdessa hiutaleista riippuen.
Mikrossa teen yleensä puuron, tulee muutamassa minuutissa, mutta kiireisenä arkiaamuna syön mysliä kun se on nopeempaa. Puurossa kestää niin kauan jäähtyä ja syöminenkin hitaampaa.
Mä en tykkää mikropuurosta, mutta saan siitä siedettävää kun laitan hiutaleet veteen likoamaan yön ajaksi. Hiutaleet ja vesi siis kippoon, kippo jääkaappiin, aamulla ensin 2 minuutiksi mikroon. Sitten lisään lorauksen maitoa ja laitan vielä 1min mikroon.
Puuro saa jäähtyä ihan rauhassa mikrossa aamutoimien ajan, "keitän" sen siis heti ekaksi aamulla. Ekan 2 minuutin aikana ehtii hyvin käydä pissalla + pestä naaman ja jälkimmäisen minuutin päätyttyä puuron voi vain jättää tekeytymään kunnes sen ehtii syödä.
Ihan samalta se mikropuuro maistuu ku hellalla tehty. Kaurapuuro ainakin..
En minäkään tykkää mikropuurosta. Mutta ei siinä keittämisessä mene aikaa, kun laittaa puuron vain tulille ja sit häipyy itse pukemaan siksi aikaa. Ei tarvi vahtia vieressä, kun jättää levyn ihan pienelle.
Miksi syötte puuroa, jos sen valmistus on noin vaikeaa?
Mikropuuro on hyvää, kun laittaa hiutaleet kylmään veteen. Sit 3min toiseksi kovimmalla teholla ja hetki tekeytymistä. Kuumaan veteen laitetuista hiutaleista ei tuu niin hyvää.
Pikapuurossa menis alle 5min?