Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi suuttui kun ei pääse jouluaatoksi meille.

Vierailija
12.12.2014 |

Ei nyt sitten halua tavata koko joulun aikana. Ehkä joskus tammikuulla jos silloinkaan tavataan, hänen sanojen mukaan.

En käsitä, kuinka voi olla noin itsekäs tyyppi. On 18 vuotta ollut jouluna meillä ja nyt yhtenä jouluna halutaan tehdä toisin. Ja tämä ei hänelle sovikaan. Kuinka joku voi olettaa, että aina tehdään samalla tavalla. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi teidän pitää tehdä tänä vuonna toisin, kuulostaahan tuo jo aika perinteeltä?

Vierailija
2/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi ikinä anoppia meille jouluksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no mitä erilaista tänä jouluna? Mihin anopi vois mennä nyt tänä vuonna, keksikää sille joku varasuunnitelma niin ei tunne itseänsä hylätyksi tjtn..

Vierailija
4/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tietty tehdä mitä haluaa, mutta kyllä toi tylyltä kuulostaa, että jouluna sanotaan, että tänä jouluna halutaan olla ihan vaan omalla porukalla.

Että, kukahan on se itsekäs...

Vierailija
5/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin puolella olen minäkin. Oletteko te kuitenkin kotosalla joulun vai teettekö jotakin erilaista? Kenen päätös asia oli?

Vierailija
6/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, perusprovohan tämä on, mutta tunteeton ihminen tekisi noin, ettei haluaisi olla läheisten kanssa jouluna.

Vierailija
7/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"]

Jokainen voi tietty tehdä mitä haluaa, mutta kyllä toi tylyltä kuulostaa, että jouluna sanotaan, että tänä jouluna halutaan olla ihan vaan omalla porukalla.

Että, kukahan on se itsekäs...

[/quote]

Ai, eikö jokainen perhe saa tehdä itselleen sopivimmat ratkaisut?

Anopin tahdon mukainen jouluko meidän on aina järjestettävä?

Vierailija
8/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla anopin puolella nyt. jos ootte ulkomaanmatkalla niin sen ymmärrän. muuten en.

Vierailija
9/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö teitä sureta että anoppi joutuu olemaan ihan yksin aaton? aika ankeaa hänelle

Vierailija
10/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Kyllä ymmärrän ap:ta, että joskus haluaa olla omallakin porukalla. Mikä velvollisuus kenelläkään on hyysätä toisia, olipa sukua tai ei? Omat vanhempani tai appivanhempani eivät ainakaan loukkaantuisi, ei mekään olla loukkaannuttu jos meille on sanottu että tänä jouluna ei käykkään sinne meno jos ei mitään olla varmaksi sovittu. Jokainen olkoon aikuinen ihminen!

Vierailija
11/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:23"]

No miksi teidän pitää tehdä tänä vuonna toisin, kuulostaahan tuo jo aika perinteeltä?

[/quote]

Koska ei haluta olla koko jouluaattoa hiljaa, kun anoppi nukkuu keskellä olohuonetta aattoillasta klo 17 aina joulupäivään klo 07 asti.

Näin tapahtui viime jouluna. Lapset ei oikein tykänneet, eikä me miehen kanssa.

Vierailija
12/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Koska ei haluta olla koko jouluaattoa hiljaa, kun anoppi nukkuu keskellä olohuonetta aattoillasta klo 17 aina joulupäivään klo 07 asti.

[/quote]Hohhoijaa...

Vierailija
13/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaa anoppi toiseen huoneeseen nukkumaan. Mitäs tuo nyt haittaa.

Vierailija
14/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on just se syy miksi vihaan joulua, että kun aina on joku loukkaantumassa itsensä tai toisten puolesta, jos ei perkele moudateta perinteitä ja joku haluais tehdä joskus ihan itsenäisiä päätöksiä miten joulua tahtoo viettää. Minä haaveilen että saisin joskus viettää joulua ihan rauhassa omassa kotona yksikseni, mutta ei, kun joka saatanan vuosi on vääntäydyttävä syömään anoppilaan ja appiukon luo ja mä en vois jäädä pois kun "no kyllä se on loukkaavaa jos et tule". V***ttaa. 

Tämän aloittajankin anoppi on ihan aikuinen ihminen joka on itse vastuussa itsestään, ei muiden tarvitse keksiä hänelle ohjelmaa tai olla vastuussa hänen joulustaan ja tunteistaan.

Vierailija
15/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:35"]

tää on just se syy miksi vihaan joulua, että kun aina on joku loukkaantumassa itsensä tai toisten puolesta, jos ei perkele moudateta perinteitä ja joku haluais tehdä joskus ihan itsenäisiä päätöksiä miten joulua tahtoo viettää. Minä haaveilen että saisin joskus viettää joulua ihan rauhassa omassa kotona yksikseni, mutta ei, kun joka saatanan vuosi on vääntäydyttävä syömään anoppilaan ja appiukon luo ja mä en vois jäädä pois kun "no kyllä se on loukkaavaa jos et tule". V***ttaa. 

Tämän aloittajankin anoppi on ihan aikuinen ihminen joka on itse vastuussa itsestään, ei muiden tarvitse keksiä hänelle ohjelmaa tai olla vastuussa hänen joulustaan ja tunteistaan.

[/quote]

Kiitos

Vierailija
16/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

No taas aika taidoton tapa käsitellä tilannetta teidänkin puolelta.

- miksi se nukkui? humalaansa? -> miksi teidän sitten piti olla HILJAA, olisin itse pitänyt just sitä ääntä mitä maailmastla lähtee & ohjannut herättänyt raahannut anopin johonkin vieras/työ/takkahuoneeseen tms. nukkumaan & puhunut hänen alkoholinkäytöstään hänen kanssa myöhemmin tai pyytänyt miestä puhumaan, ettei ole mukavaa jouluna, voisko hän vähentää, olisiko joku hoito kiva

- vai onko hän sairas? Jälleen oisko löytynyt joku toinen nukkumapaikka? Ja onko hän nyt tänä joulunakin niin sairas?

- vai oliko hän vain väsynyt / epäkohtelias / nukahti vain -> en olisi ollut silloinkaan mitenkään "hiljaa" vaan perhe olisi saanut pitää normaaliääniäk, mummo sitten siinä nukkuisi. Tai olisin jälleen ohjannut muualle nukkumaan.

Omituista marttyyritouhua, ja koko vuoden ap hautonut tätä kostoaan vai?

2

Vierailija
17/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kompromissi poikaa: Kutsutte anopin syömään, mutta hommaatte hänelle hotellihuoneen, jonne voi lähteä nukkumaan, jos siis asuu niin kaukana, ettei kotiinsa voi mennä yöksi.

Vierailija
18/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen olisi varmasti voinut ratkaista toisellakin tavalla - ja aikaisemmin. Ap kerjäsi verta nenästään, turha nyt valittaa. Itse vietän jouluni niin kuin haluan, mutta loukkaamatta ketään. On mahdollista.

Vierailija
19/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:39"]

Tilanteen olisi varmasti voinut ratkaista toisellakin tavalla - ja aikaisemmin. Ap kerjäsi verta nenästään, turha nyt valittaa. Itse vietän jouluni niin kuin haluan, mutta loukkaamatta ketään. On mahdollista.

[/quote]

Miehen piti hoitaa asia. Aikaa oli viime joulusta asti kertoa tämä. Eipä saanut aikaiseksi ennenkuin viime viikolla ilmoittaa.

Itse ilmoitin omille vanhemmille jo pari viikkoa sitten. Heille asia oli ihan ok. Sanoivat, että tervetuloa heille sitten joulupäivänä. Ja ihan iloisia olivat.

Vierailija
20/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:23"]

[/quote]

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Eläkää ihan omaan tahtiinne ja yhtään hyssyttelemättä. Veikkaanpa että seuraavana jouluna olohuoneessa on jo enemmän tilaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan