Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon tarjouskauppa - voinko tehdä alemman tarjouksen?

Vierailija
09.12.2014 |

Ohjeissa sanotaan, että asunnon tarjouskaupassa tehdään tarjouksia vain lähtöhinnasta ylöspäin. Asunto on kuitenkin ollut pitkään myynnissä ilman yhtäkään tarjousta. Haluaisin tarjota asunnosta lähtöhintaa 15% vähemmän. Mites nämä käytännössä menee, kuinka ehdoton tuo tarjouskauppa on? Vaikka voihan sitä tietenkin aina kokeilla, eihän se ota jos ei annakaan.. ;)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomuus riippuu ian myyjästä. Myyjä voi myydä tai olla myymättä ihan mill hinnalla hyvänsä.

Vierailija
2/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin alempi tarjous. Myyjä tuli puolitiehen vastaan ja kaupat syntyi. Alle tarjouskaupan lähtöhinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin voi tarjota mitä huvittaa. Meillä oli välittäjälle tieto tarjouskaupan alle emme myy. Raivostuttavaa oli kun toi 20 tuhatta pienempiä tarjouksia. Lopulta vaihdettiin välittäjää, kun yksinkertaisia ohjeita ei osannut noudattaa.

Vierailija
4/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepäs teemme sitten tarjouksen, saa nähdä miten käy. 

ap.

Vierailija
5/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes vilkaise Tarjouskauppa-ilmoituksia. Ne usein ovatkin myynnissä kuukausitolkulla.

Vierailija
6/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:44"]

Itse en edes vilkaise Tarjouskauppa-ilmoituksia. Ne usein ovatkin myynnissä kuukausitolkulla.

[/quote]

Minä tiedän niin vähän kiinteistökaupasta, että en oikein edes ymmärrä tätä tarjouskauppaa. Onko taustalla ajatus, että asunto on niin haluttu kohde, että uskotaan että siitä saadaan hyvä myyntihinta vähän kuin kilpailuttamalla ostajia? Tämä asunto, josta olen kiinnostunut on pienehköllä paikkakunnalla, jossa pankin arvion mukaan asunnot tulevat seuraavan kahden vuoden aikana laskemaan 20%. Vastaavat asunnot samalla alueella ovat tuota tarjouskaupassa olevaa asuntoa edullisempia tai saman hintaisia, enkä itseä näe mikä tässä asunnossa on se lisäarvo miksi siitä pitäisi maksaa enemmän.

ap.

Vierailija
7/7 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa tarjota, tällä hetkellä asuntojen hinnoissa on kovasti laskupaineita joten myynnissä olevat asunnot todennäköisesti on pääosin ylihinnoiteltuja.

Jos alin hinta tuntuu mielestäsi kovalta, tarjoa reilusti vähemmän ja kokeile miten suhtautuvat. Myyjien on vaikea hyväksyä tosiasioita, mutta jos ei mene kaupaksi niin jossain vaiheessa on pakko laskea alinta hintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi