Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylän Kankaan asuinalue on valittu Suomen kauneimmaksi ja värikkäimmäksi asuinalueeksi

Vierailija
12.10.2021 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Jyväskylässä ja olen monesti ihmetellyt miten suosittu Kankaan alue on. Sinne on ihan tunkua.

Myös  lapseni moni ystävä asuu siellä ( ovat nuoria aikuisia) ja pitävät todella kovasti. 

Mielestäni ahdas ja väritön alue, mutta selvästi olen vanhanaikainen ja väärässä :D

Vierailija
22/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asukkaina 17-v räkiksiä, kirkuvia tyttöystäviä, bileopiskelijoita ym laahustajia. Viiden vuoden sisään normislummi. Miksei tuohon kuvattu sitä uutta upeaa avovankilaa? Sehän on myös viihtyisyyden listassa kärjessä 😄

Ei kyllä slummiudu niin kauan kuin siellä on oppilaitos asuinalueen sydämenä, mutta pysyy törkyhintaisena opiskelija alueena joka ei kaipaa ruokakauppoja ja kahviloita. Asuntosijoittajilla on onnen päivät.

Jyväskyläsä on tällä hetkellä vuokralaisten markkinat. Edulliset vuokrat ja vapaita asuntoja pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi alue keskustan postinumeroalueella, ei niin suosittu ja kallis kuin Lutakko. Hiukan ahtaan tuntuinen. Mutta lyhyt matka keskustan alueella liikkuville, onhan siinä puolensa. Tourujoki antaa omaleimaisen jokimaiseman. Onhan se omalla tavallaan kiva alue. Siellä asuu tosi vanhoja ihmisiä, jotka ovat muuttaneet omakotitaloista kerrostaloon ja kaupunkiin ja sitten ihan nuoria tai muuten ei enää tai vielä pikkulapsivaiheessa olevia. Lapsiperheitä ei ole niinkään näkynyt, eikä heitä varmaan oikein houkuttele.

Vierailija
24/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Jyväskylässä ja olen monesti ihmetellyt miten suosittu Kankaan alue on. Sinne on ihan tunkua.

Myös  lapseni moni ystävä asuu siellä ( ovat nuoria aikuisia) ja pitävät todella kovasti. 

Mielestäni ahdas ja väritön alue, mutta selvästi olen vanhanaikainen ja väärässä :D

Ei ole väritön, Kangashan on juuri palkittu Suomen värikkäimpänä asuinalueena

Vierailija
25/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla selkeästi joku Jyväskylä-hullu. Joka päivä jokin (turha) uutinen koskien Jyväskylää

Vierailija
26/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla selkeästi joku Jyväskylä-hullu. Joka päivä jokin (turha) uutinen koskien Jyväskylää

Tämä. Yhdessä voitaisiin kaikki sopia että A) jatkossa tänne ei kirjoiteta sanallakaan mitään Jyväskylästä ja B) jokainen Jyväskylässä asuva pysyy poissa Vauvalta. Näin olisi hyvä ja palsta pysyisi asiallisena.

Vierailija
27/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on näin siellä ei-asuvan silmissä todella kaunis kaupunki. Isoja komeita järviä ja vehreää, isot korkeuserot tekevät siitä mielenkiintoisen.

Näin on. Mutta Kankaan alue ei valitettavasti ole tuollainen. Ihan kiva alue kuitenkin.

Vierailija
28/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis. Miksei kaikki kaupungit voi olla samanlaisia? Hiljaisia ja rauhallisia? Ei joka paikkaa tarvitse tunkea myymälöitä ja kivijalka liikkeitä. Se riittää että tila on ihmistä varten.

Vierailija
29/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä. En todellakaan haluaisi asua tuolla. Millasia ne muut asuinalueet on, jos tuo on kaunein??!!

Olen asunut mm.Rovaniemellä Alvar Aallon suunnittelemassa kaarevassa kerrostalossa ja vaikka siellä isoista ikkunoista tuuli kuin mahdoton talvisin, niin olihan se talo ja koko alue todellakin miljoona kertaa kauniinpi kuin tuollainen ankea ja ahdas legokylä.

Vierailija
30/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on monia kauniimpiakin asuinalueita. En ymmärrä tuon Kankaan hypetystä ollenkaan. Mielenkiintoisin elementti siellä on sisääntulon vanhoista autonrenkaista rakenneltu norsu, muuten se on sieluton kivitaloviidakko.

Vierailija
31/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök miten mauttoman, halvan, tylsän, tyylittömän ja värittömän näköinen kötöstys tuo alue.

Tuollaisiahan alkaa olla kaupungit täynnä….

Vierailija
32/33 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miksi talojen pitäisi olla erilaisia ja erivärisiä ollakseen "kauniita ja viihdyttäviä"? Tai että joka talon kivijalassa joku kahvila tai vaatekauppa kun ihmiset tilaa nykyään Prisma-ostoksensakkin kotia? Minusta tuo Kangas on todella viihtyisä ja toivon että kaupungit ottaisivat siitä vain enemmän mallia elävien keskusta-alueiden suunnittelussa.

Vierailija
33/33 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän siltikin tästä vanhasta suunnitelmasta enemmän, vaikka päättäjien mielestä se oli "hirvittävän ruma" koska rakennukset olivat eri värisiä ja suunnitelma kaoottinen: https://www.rakennuslehti.fi/wp-content/uploads/2015/01/kankaan-alue-jk…

Onhan tuo aivan hirvittävän ruma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi