Vartijalle töitä!
Mihin naisvartijoita otettas parhaiten töihin pohjosessa. Vartija luvat on ja haluttas töihin lähtä. Ovimies hommatki vois kiinnostaa mutta otetaanko naisia siihen hommaan? Kokemuksia mikä firma on paras ja mikä huonoin?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:46"]Ap!
http://www.festivals.fi/tapahtumat/#.VIY3izGUceg
Tästä kattomaan kaikki mitkä on lähellä/kiinnostaa, ja ota yhteyttä tapahtumanjäjestäjään. Hyvät paikat viedään jo! (+ edellisissä tapahtumissa olleet järkkärit on automaattisesti aina ykkösenä.)
Tsempiä! Toivottavasti on työntäyteinen vuosi tulossa! :)
[/quote]
Kiitti vinkistä! Ap
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:44"]
Miksei naisista olisi turvallisuusalalle? Olisi ihan kiva kuulla provollesi edes perusteluja...
En ole poikkeuksellisen isokokoinen ja osaan käyttää kaasua (kukaanhan ei sitä oikeasti työssä pippurisumutteeksi kutsu, kun pippuria se ei ole...) tarvittaessa. En kuitenkaan koskaan kentällä kantanut kaasua, vaikka vaikeita paikkoja teinkin. Pärjäsin aina hienosti ilman, vaikka joskus olen fyysisestikin joutunut puuttumaan. Veitsiä olen kohdannut, samoin muuta kättä pidempää.
Ja edelleen, olen helvetin hyvä työssäni. Työnantajani onneksi ymmärtää arvoni myös palkkapäivänä.
[/quote]
Ai että oikein "kaasua", nyt on kyllä ammattisanasto hallussa! No paljonkos sun hommissa tienaa, jos oikein työnantaja arvostaa?
Kyllä siellä poliisiammattikorkeakoulun pääsykokeissa yleensä nähdään, miksi vartijat (ja varsinkaan naisvartijat) ei kovin pitkälle pääse...
Miksei naisista olisi turvallisuusalalle? Olisi ihan kiva kuulla provollesi edes perusteluja...
En ole poikkeuksellisen isokokoinen ja osaan käyttää kaasua (kukaanhan ei sitä oikeasti työssä pippurisumutteeksi kutsu, kun pippuria se ei ole...) tarvittaessa. En kuitenkaan koskaan kentällä kantanut kaasua, vaikka vaikeita paikkoja teinkin. Pärjäsin aina hienosti ilman, vaikka joskus olen fyysisestikin joutunut puuttumaan. Veitsiä olen kohdannut, samoin muuta kättä pidempää.
Ja edelleen, olen helvetin hyvä työssäni. Työnantajani onneksi ymmärtää arvoni myös palkkapäivänä.
[/quote]
Huhhuh, vieläkin naurattaa tämä kommentti :D Laske sinä vaan sotanorsu kaasua asiakkaiden naamalle
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 02:02"]
Huhhuh, vieläkin naurattaa tämä kommentti :D Laske sinä vaan sotanorsu kaasua asiakkaiden naamalle
[/quote]
Kaasut pieraistaan sun naamallesi tuhkamuna.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:10"]nainen vartijana on ainoastaan huvittava. alatko polkemaan jalkaa ja itkemään? uhkaat ettet anna pillua?
[/quote]
Voi reppanaa. :) tarvittaessa heitän kaasut naamallesi, lataan tkp:llä isot lihakset toimintakyvyttömäksi ja sen jälkeen laitan sinut rautoihin. Aika karpaasi saa olla jos ei taidon edessä taivu. Mutta pusi pusi sullekkin :)
[/quote]
Ensinnäkään vänivaltaahan ei pidä ekana käyttää. Ja mitä kaasuun tulee niin sitähän ei mielellään sisätiloissa saisi käytellä.
Sulla pitää olla ensin syy käyttää väkivaltaa, toisen vittuilut ei ihan siihen riitä. Ja ilman varotuksia et myöskään saa käsiks käydä.
Sun varmaa kannattaa lukasta LyTp kokonaisuudessaan ennenku kentälle aiot. ;)
Ainaki tää viestis antaa susta totaalisen väärän kuvan!
[/quote]
Tarvittaessa. Sun kannattas lukasta tuo viesti ensin :D kentällä kahdeksatta vuotta ;)
[/quote]
Ei uskois tolla väkivallalla uhkaamisella ja perkeleen nololla mesoomisella!
Ilmankos saa vartijat nykysin hävetä silmät päästään, kun tommosia mulkeroita sinne otetaan! Suosittelen sun hakeutuu stadii steissille hommii! Siel saat hakata ihmisiä niin paljon ku sielus sietää ja uskallat vaan.
[/quote]
Mä olen stadin metrossa duunissa :D enkä uhannut vaan sanoin typerään provoon mitä tarvittaessa nainen voi tehdä vartijana. Mutta mä oisin työtön jos sun kaltaisia idiootteja ei olis. <3
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 02:05"]
Kaasut pieraistaan sun naamallesi tuhkamuna.
[/quote]
Varmasti juu - näiden "pätevien", henkisesti ja fyysisesti tasapainossa olevien naisvartijoiden toimesta :D Oikein naisia isolla ämmällä
Eipä ovella ikinä näe naista yksin pokena. Ei taida työnantajia kiinnostaa naista palkata kun joutuu miehelle kuitenkin maksamaan, että se on ovella naista kädestä pitämässä. Pari isoa karjua kun alkaa tappelemaan niin naispoke on ihan turha. Ilman apuvälineitä ei voi mitään tehdä ja sitten selitellään poliisi miksi taas on kaasua käytetty. En ikinä ottais pariksi naista ovelle.
t: poke 20vuotta
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 02:25"]Eipä ovella ikinä näe naista yksin pokena. Ei taida työnantajia kiinnostaa naista palkata kun joutuu miehelle kuitenkin maksamaan, että se on ovella naista kädestä pitämässä. Pari isoa karjua kun alkaa tappelemaan niin naispoke on ihan turha. Ilman apuvälineitä ei voi mitään tehdä ja sitten selitellään poliisi miksi taas on kaasua käytetty. En ikinä ottais pariksi naista ovelle.
t: poke 20vuotta
[/quote]
Ja höpö höpö, ihan kuule yksin olen ovella niinkuin muutkin. :) ja sähän et muuten parias voi päättää, tämän tietäisit jos olisit oikeasti poke. Miksi nainen olisi turha? Kyllä mä saan kaksi tappelevaa miestä erotettua toisistaan - ilman kaasua. t. Ihan oikeasti poke nainen, 13 vuotta kentällä.
Voi näitä pikkutyttöjä pätemässä. Johonkin kauppaan voi päästä kosmetiikkaosastolle vartijaksi muttei mihinkään vaativiin hommiin. Naiset nyt vaan ovat niin paljon heikompia.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 02:02"]
[/quote]
[/quote]
No se on onneksi sinun ja lääkinnästäsi vastaavan henkilön murhe.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:59"]
[/quote]
Ai että oikein "kaasua", nyt on kyllä ammattisanasto hallussa! No paljonkos sun hommissa tienaa, jos oikein työnantaja arvostaa?
Kyllä siellä poliisiammattikorkeakoulun pääsykokeissa yleensä nähdään, miksi vartijat (ja varsinkaan naisvartijat) ei kovin pitkälle pääse...
[/quote]
Minä tienasin viimeisimmän verotustodistuksen mukaan hieman yli 55 000€. Miksi poliisiamk:n pääsykokeissa olisi vartijoita? Poliisithan sinne yleensä hakevat. Ja toisekseen miksi naisvartijat eivät menestyisi siinä missä miehet?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:40"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:34"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:31"]Ap:lle, sille aidolle, tiedoksi, että ilman suhteita ja kunnon työuraa on aika vaikea saada muualta kuin pk-seudulta töitä tällä hetkellä. Jos tosissasi alalle aiot, niin ota keikka kun keikka ja kerää työkokemusta, se kun on korvaamatonta. [/quote] Paljon on tuttavia tällä alalla että kyllä suhteita löytyy jos on tarvis mutta en oo niitä jotka suhteilla haluaa edetä :) en minä pitkään edes näitä hommia aijo tehdä kun tarkotus on poliisi kouluun lähtä. Ap [/quote] No tällä hetkellä työt on niin tiukassa, että ilman suhteita on todella vaikea saada työtä kuin työtä... Ja jos poliisikouluun kerran aiot hakea, niin älä tuki vartijaksi. Ne ovat kaksi keskenään hyvin erilaista työtä, vaikka välillä risteävätkin. Jätä vartiointiala vartijoille ja hae sinne poliisikouluun. [/quote] Ois kiva vaan tehä muutama kuukausi näitä töitä ku kumminki poliisiksi meinaan niin näkis ees vähän mitä se sisältää. Ap [/quote] Ei muutama kuukausi riitä yhtään mihinkään. Kahden vuoden jälkeen yleensä alkaa vasta osata hommansa muuta kuin välttävästi. Heti kursseilta työhön mennessä on vielä se luulo, että homman hanskaa helposti. Mutta kun tosiasiassa tämän työn oppii vain käytännössä ja siihen menee aika ja kokemuksia. Niitä et tarvitse skoudena, koska alat ovat niin ratkaisevan erilaiset. [/quote] En käynyt kurssia vaan ammattitutkinnon. Olen siis aika hyvin perehtynyt asiaan. On koulusta jo jonkin aikaa ja tiedän että työ vaatii pitkän kokemuksen että on täysin hallussa. Ap
[/quote]
Niin minäkin. Ei ole merkitystä. Muutamassa kuukaudessa et toivottavasti ehdi edes huomata kuinka huonolla kouutuksella sinut on kentälle lähetetty. Minulla on alla vat, tveat ja laurea.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 02:34"]
Voi näitä pikkutyttöjä pätemässä. Johonkin kauppaan voi päästä kosmetiikkaosastolle vartijaksi muttei mihinkään vaativiin hommiin. Naiset nyt vaan ovat niin paljon heikompia.
[/quote]
Perusteluja ei vain näy eikä kuulu. Samalla tavalla voisin väittää miesten olevan huonoja vartijoita, koska eivät ole verbaalisesti yhtä lahjakkaita, eivätkä yhtä hyviä lukemaan tilanteita. Siksi miehet ovat vartijoiksi kelpaamattomia!
Vartijalla pitäisi olla kokoa ja voimaa taltuttaa häirikkö ja naisilla niitä ei vain ole. Voidaanhan naisvartijoille antaa vaikka mitä aseita, mutta paremmin toimii iso mies jota häiriköt pelkäävät.
Ihan varmasti saa nainen taltutettua helpommin kuin joku testosteronia puhkuva hormonigorilla jolta puuttuu sosiaaliset taidot. Siinä sitte joku känninen uros vastassa niin tulee vaan matsia kuka on tässä se alfa. Noin se vaan miehillä menee. Nainen usein rauhoittaa tilannetta kun sille toiselle urokselle vaan urostellaan. Kynnys lyödä naista on kuitenkin suurempi useimmilla miehillä. Portsareissa näkee kyllä sellasia helmiä, se vittumainen käytös tulee automaattisesti jokaiselle maksavalle asiakkaalle kaupan päälle sukupuolesta ja humalatasosta riippumatta. Täytyy välillä ihmetellä ihan nättinä selväpäisenä naisena kun saa tylytystä heti ovella että mitä hittoa nyt oon tehny, ai sori kun tulin sun baariis käyttämään rahaa että saat säkin palkkas. On niitä sitten toisenlaisiakin pokeja jotka osaa muutakin kuin pullistella, mm jutella ja hymyillä ja saada asiakkaat tuntemaan olonsa tervetulleeksi.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:19"]
Vartijalla pitäisi olla kokoa ja voimaa taltuttaa häirikkö ja naisilla niitä ei vain ole. Voidaanhan naisvartijoille antaa vaikka mitä aseita, mutta paremmin toimii iso mies jota häiriköt pelkäävät.
[/quote]
Aina, aina löytyy joku vielä isompi. Ja taltutus on suurelta osin tekniikkalaji. Voin kertoa, että sekin puoli on kunnossa. Tosin itsehän en enää useaan vuoteen peruskenttää ole tehny, mutta koskaan en niiden kenttävuosien aikana jäänyt toiseksi, enkä koskaan joutunut käyttämään voimankäyttövälineitä, ainoastaan rautoja. Fyysiseen kontaktiin ja voimankäyttövälineisiin jos joudutaan turvautumaan, on yleensä jo pelattu käsi huonosti...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:10"]nainen vartijana on ainoastaan huvittava. alatko polkemaan jalkaa ja itkemään? uhkaat ettet anna pillua?
Voi reppanaa. :) tarvittaessa heitän kaasut naamallesi, lataan tkp:llä isot lihakset toimintakyvyttömäksi ja sen jälkeen laitan sinut rautoihin. Aika karpaasi saa olla jos ei taidon edessä taivu. Mutta pusi pusi sullekkin :)
Kai ymmärrät että kaasu ei toimi? Tai että pamppu ei pysäytä ketään joka oikeasti haluaa sinua vahingoittaa?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:34"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:31"]Ap:lle, sille aidolle, tiedoksi, että ilman suhteita ja kunnon työuraa on aika vaikea saada muualta kuin pk-seudulta töitä tällä hetkellä. Jos tosissasi alalle aiot, niin ota keikka kun keikka ja kerää työkokemusta, se kun on korvaamatonta. [/quote] Paljon on tuttavia tällä alalla että kyllä suhteita löytyy jos on tarvis mutta en oo niitä jotka suhteilla haluaa edetä :) en minä pitkään edes näitä hommia aijo tehdä kun tarkotus on poliisi kouluun lähtä. Ap [/quote] No tällä hetkellä työt on niin tiukassa, että ilman suhteita on todella vaikea saada työtä kuin työtä... Ja jos poliisikouluun kerran aiot hakea, niin älä tuki vartijaksi. Ne ovat kaksi keskenään hyvin erilaista työtä, vaikka välillä risteävätkin. Jätä vartiointiala vartijoille ja hae sinne poliisikouluun. [/quote] Ois kiva vaan tehä muutama kuukausi näitä töitä ku kumminki poliisiksi meinaan niin näkis ees vähän mitä se sisältää. Ap
[/quote]
Ei muutama kuukausi riitä yhtään mihinkään. Kahden vuoden jälkeen yleensä alkaa vasta osata hommansa muuta kuin välttävästi. Heti kursseilta työhön mennessä on vielä se luulo, että homman hanskaa helposti. Mutta kun tosiasiassa tämän työn oppii vain käytännössä ja siihen menee aika ja kokemuksia. Niitä et tarvitse skoudena, koska alat ovat niin ratkaisevan erilaiset.
[/quote]
En käynyt kurssia vaan ammattitutkinnon. Olen siis aika hyvin perehtynyt asiaan. On koulusta jo jonkin aikaa ja tiedän että työ vaatii pitkän kokemuksen että on täysin hallussa. Ap