Minkä ikäisinä saitte ensimmäiset maksaläiskät(melasma) kasvoihin?
Myös miehet saa vastata.
Itse sain 35 vuotiaana ekan miehenä.
Kommentit (25)
37v ja raskaus oli syy (siis hormonien heittelyt yhdistettynä aurinkoon) ja eivät lähteneet koskaan pois. Tai siis nyt 10v on menty ja ovat edelleen, talvella aika vaalenevat ja keväällä riehaantuvat. Ja on kalliit aurinkosuojat jne, ei auta.
Mun naamassa poskien kohdalla on jotain pieniä pilkkuja mutta ne taitaa olla kesakkoja? Tai en tiedä mitä ne on mutta on ne siinä olleet jo aika kauan
N39
25-vuotiaana kun kävin läpi syöpähoitoja. Iän takia mun munasarjoja haluttiin suojella sytostaateilta laittamalla ne lepotilaan kerran kuukaudessa pistettävillä hormonipistoksilla.
Ei ole vielä ainakaan tullut. T:55v
Onkohan näitä mitään järkeä lähteä laseroimaan pois kun lopputuloksena taitaa olla jonkinlainen läiskä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näitä mitään järkeä lähteä laseroimaan pois kun lopputuloksena taitaa olla jonkinlainen läiskä kuitenkin.
Ei. Laser voi myös PAHENTAA läiskiä ja etukäteen et tiedä (eikä se lääkärikäänn tiedä) että kuulutko siihen ryhmään jolla laser korjaa vai pahentaa tilannetta.
En anna yhdenkään melan tulla kasvoilleni
Ehkäisypillereistä nuorena kun ne oli ennen aika voimakkaita . Mistä ne miehille tulee jos maksa on terve. Lääkäreiden ja lääketeollisuuden virheet on hautausmaalla .
Miten tatuointi poistetaan ,laserilla???
Reilu kolmekymppisenä, Diane Nova-pillereistä ne todennäköisesti tuli.
40 v tuli ensimmäinen, poskipäähän. Ei siitä nyt haittaakaan ole, en lähtisi poistelemaan varsinkaan jos tuloksesta ei voi olla varma. Sen läiskän kanssa voi elää, isompi arpi tms olis kurjempi
Ei ole melasmaa tullut kasvoihin, mutta kämmenselkiin on. Rasvaluomia on sitten sitäkin enemmän. Niitä on keholta poistettu jäädyttämällä siinä missä muitakin luomia, mutta lisää pukkaa koko ajan.
N 57
45 vuotta ikää, eikä ole maksaläiskiä, vaikka ennen koronaa tavannut käydä pari kertaa vuodessa ihoa käristämässä toisella puolen maailmaa.
Joillakin tuttavilla tosin tullut jo kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
En anna yhdenkään melan tulla kasvoilleni
Käytät varmaan sitten aurinkovoidetta koko kesän ajan.
Itse olen ihan täysin syyllinen tähän kun olen ollut himoruskettaja ilman voiteita.
Niinpä niin kirjoitti:
Ehkäisypillereistä nuorena kun ne oli ennen aika voimakkaita . Mistä ne miehille tulee jos maksa on terve. Lääkäreiden ja lääketeollisuuden virheet on hautausmaalla .
Itsekin lukenut että ovat paljon harvinaisempia miehillä mutta varmaan jos syyllistyy ottamaan runsaasti aurinkoa niin voi tulla miehillekin.
Maksaan nämä läiskät eivät liity mitenkään. Omat elintavat ovat superterveelliset muuten.
AP
Ei ole vielä, olen käyttänyt koko ikäni kasvoilla joko paksua meikkiä ("kiitos" aknen josta kärsin 35-vuotiaaksi kunnes muiden vaivojen takia lopetin maitotuotteiden käytön) tai aurinkosuojaa. Vuosikymmeniin ei ole ollut edes kevyttä rusketusta naamassa 👻. Vuosikymmenien aknen jälkeen voin sanoa että mulla on tosi hyvä iho, ei ole mitään epätasaisuutta eikä ryppyjä. Aurinkosuojaus todellakin kannattaa!
N42
En ole vielä saanut
57v