Tänään kerron sinulle mihin olen totaalisen kyllästynyt
Nimittäin siihen, että suoraan puhuvia ihmisiä moititaan, heidät leimataan epäsivistyneiksi ja mitä lie kaikkea. Annas kun kerron tarkemmin. Olen ujo ihminen. Aina ollut. Olen pääsääntöisesti mukava asiakas, en aiheuta meteliä olemassaolollani, hyvin harvoin reklamoin. Minun takiani myyjien ei tarvitse keskeyttää hommiaan, koska menen ihan mielelläni itsepalvelukassalle XDDDDDDD Siis silloin kun on vähän ostoksia. Ja oikeastihan myyjän kuuluu keskeyttää hommat, jos asiakas menee kassalle ja myyjä on hyllyttämässä, kyllä minä sen tiedän. Lähinnä itseni takia sinne ip-kassalle suuntaan usein.
Mutta valehtelematta 99,9 % kerroista, kun otan yhteyttä johonkin asiakaspalveluun asiasta x tai reklamoin, olen oikeassa ja tiedän sen. Jos tästä huolimatta saan ylimielistä palvelua, en epäröi sanoa siitä tiukasti. En voi sietää sellaista asennetta, että minä en ymmärrä omia asioitani ja olen idari, jolle täytyy ventovieraan tyypin selittää miten asiat todellisuudessa ovat, kun minä en vain "ymmärrä."
Tänään juuri tapahtui tilanne, jossa olin satavarmasti oikeassa ja tiesin sen tasan tarkasti. Otin yhteyttä aspaan x (en sen tarkemmin kerro mikä asia.) Kerroin homman nimen ja kysyin miksi asiassa kestää niin kauan. Sain ylimielisen vastauksen, jossa kerrottiin että mitään virhettä ei ole tapahtunut ja että olen väärässä.
En siis todellakaan ollut ja nyt asia on vihdoin ja viimein korjattu. Mutta kyllä suututti se ennakkoasenne, että voi sinua tyhmää kun et vain tajua, että olet väärässä ja tyhmä :::))))
Kommentit (5)
Eräs aspa siis laittoi minulle tuollaisen hymiön. Eikä todellakaan tarkoittanut sitä mukavasti, vaan niin että "voi sinua tyhmää kun et nyt millään tajua :)"
On melkoinen määrä asioita joihin sanon- aha ja jatkan matkaa.
Oon vähän samanlainen. Lisäksi pitkävihainen. Pistin läheisen S-marketin boikottiin pöyristyttävän huonon asiakaspalvelukokemuksen vuoksi enkä ole käynyt muutamaan vuoteen. Hermostuin ihan totaalisesti ja siitä lähti kyllä palautetta ja äärimmäisen tarkka ja yksityiskohtainen kuvaus palvelutilanteesta. Tuli kyllä sitten anteeksipyyntö. Pakko joskus harvoin käydä rakennuksessa boikotista huolimatta, kun kaupassa on myös posti.. Vielä vuosienkin jälkeen se metrinmittainen miesmyyjä hiukan luimistelee minut nähtyään.
Minkälaisella asenteella otat yhteyttä sinne aspaan? Jos heti alusta asti "sanot tiukasti", niin sen asiakaspalvelijankin vastaus saattaa olla aika tympeä.
Mikä ihmeen velvollisuus minulla on ottaa vastaan tuollaista kohtelua? Siksipä nykyään sanon tiukasti asiasta, otan aspan nimen ylös ja laitan palautetta. Ei ole minun velvollisuuteni ottaa vastaan alentavaa käytöstä, vaikka olen oikeassa. Se ei tee minusta epäsivistynyttä tai yhtään mitään muutakaan. Olen mukava silloin kun minua kohdellaan asiallisesti.