Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronapassi tekee hallaa vanhuksille

Vierailija
12.10.2021 |

Uusimman tutkimuksen mukaan sairailla ja vanhoilla ihmisillä rokotteen teho laskee kahden kuukauden jälkeen 20 prosenttiin.

Nyt kun passi avaa baarit oireettomille rokotetuille ja korona leviää heidän kesken, mitä tapahtuu kun nää baarikävijät lähtevät ruokakauppaan jne. pyörimään vanhusten sekaan..

"Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin on THL:n mukaan kuollut Suomessa yhteensä 1 109 ihmistä.

Kuolleista useampi kuin neljä viidestä on ollut yli 70-vuotiaita."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008326406.html"

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi syrjii vanhuksia lähinnä koska eivät osaisi ladata niitä tai tulostaa mistään.

Vierailija
2/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kun passi avaa baarit oireettomille rokotetuille"

Mitä oiken höpiset? Baarit ovat olleet auki jo vaikka kuinka kauan, vain hiukan rajoitetuin aukioloajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi syrjii vanhuksia lähinnä koska eivät osaisi ladata niitä tai tulostaa mistään.

Oletpa ilkeä! Sinäkin vanhenet koko ajan!

Vierailija
4/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt kun passi avaa baarit oireettomille rokotetuille"

Mitä oiken höpiset? Baarit ovat olleet auki jo vaikka kuinka kauan, vain hiukan rajoitetuin aukioloajoin.

Anteeksi, ilmaisin itseäni huonosti. Puhun siitä, että baarit saadaan pitää auki silloinkin, kun koronatilanne on pahimmillaan. Se koituu vanhojen ihmisten kohtaloksi.

Vierailija
5/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuulostaa ikävältä, niin monella vanhuksella ei ole älypuhelinta. Eikä kaikilla nuorillakaan. Hämmästyisitte, jos tietäisitte asiasta yhtä paljon kuin minä tiedän entisen työni puolesta.

Vierailija
6/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunnan saaneet baarikävijät jää kotiin sairastamaan. Case closed.

Vierailija
7/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhuksilla ole edes hinkua sellaisiin paikkoihin, joihin vaaditaan koronapassi. Jos näin kuitenkin olisi, vanhus saa apua sukulaisiltaan tai ystäviltään koronapassin tulostamisessa tai lataamisessa puhelimelleen.

Vierailija
8/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanha tai nuori saa tulostetun version,terveysasemalta ,jossa selviää 2 roktetta saanut. Käsitäkseni nimi on koronatodistus! Itse en tiestoisesti eläkeläisenä ole hankinut älypuhelin ja en liitytynyt oma kanta.Joten kaiken tiedon minkä itsestäni halua,pyydä terveyskeskus tulostaa paikan päällä minulle.No eläkeläisellä minulla on aikaa,mennä sinne terveysasemalle. Jonotaa vuoroa ja pytää se rokote todistus tulostettuna minulle.Samalla kun en litynyt omakanta,tai hankinut älypuhelin. Tiedostan livenä ,miten meitä eläkeläisiä kohdellan oikeasti. Kun emme ole dikimaailmassa mukana.Olemme ulkoistettuja, korona aika pahasti ja monessa arkisessa asiassa. Kirjotan eri tilantesta paperi kirjeitä,esim.Yleisellä tasolla Eläkejärjestöt,tai mitä ikinä tiedän järjestöjä,jotka vievät asioita etenpäin yleisellä tasolla vanhusten puolesta kaupnkin valtusto,eduskunta. Saman vot sinäkin tehdä,joka nyt ymärrät kerran olet vanha ja kenties,ei auttavia käsiä rinalla,kuten ei minullakaan,senenepää ei tukiverkostoa..( anteksi viellä luki häirön takia en näe teksti virheeni)

Vierailija
9/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset käy kaupassa useimmiten aamupäivisin ja baarikävijät iltaisin.

Vierailija
10/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitusten poisto ja maskien heittäminen nurkkaan on tehnyt hallaa iäkkäille sekä riskiryhmään kuuluville. Virusta on ihan jumalattomasti liikenteessä ja kolmannen rokotteen on saanut vain minimaalinen osa riskiryhmäläisistä.

Tämä kaikki vaikuttaa myös läheisiin, jotka auttavat iäkkäitä tai sairaita perheenjäseniään, sukulaisiin tai ystäviään. Koko pandemian ajan on joutunut olemaan supertarkka suojaamisessa. Nyt vieläkin enemmän. Se siitä vapaudesta, jota niin kovasti mainostetaan. Ei naurata.

Vierailija
11/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakastamme suurimmalla osalla ei ole puhelinta, ei minkään valtakunnan nettiä tai verkkopankkitunnuksia. Laskut maksavat perinteisesti maksupalvelun kautta.

Heillä ei myöskään ole välttämättä asioita puolestaan hoitavia läheisiä.

Kyllähän tuo eriarvoistaa.

Vierailija
12/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakastamme suurimmalla osalla ei ole puhelinta, ei minkään valtakunnan nettiä tai verkkopankkitunnuksia. Laskut maksavat perinteisesti maksupalvelun kautta.

Heillä ei myöskään ole välttämättä asioita puolestaan hoitavia läheisiä.

Kyllähän tuo eriarvoistaa.

Käyvät kuitenkin teattereissa, konserteissa ja yökerhoissa? Miten hankkivat liput niihin?

Vierailija
13/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset käy kaupassa useimmiten aamupäivisin ja baarikävijät iltaisin.

Mutta on myös vaara että he kohtaavat kauppareissulla kun karaokelaulajat pistäytyvät kotimatkalla ostoksilla.

Vierailija
14/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuulostaa ikävältä, niin monella vanhuksella ei ole älypuhelinta. Eikä kaikilla nuorillakaan. Hämmästyisitte, jos tietäisitte asiasta yhtä paljon kuin minä tiedän entisen työni puolesta.

Mutta yökerhoissa pyörivät kuitenkin?

Vierailija
15/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mulla on jo kännyssäni Omakannasta kopsattu rokotustodistus menoja ja meininkejä varten. Onko sulla ? Kai mä nyt koronapassinkin osaan tulostaa siinä kuin minkä tahansa brosyyrin?!

Sanoo Vanhus yli 70

Vierailija
16/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yli 60 osaa netin käytön mutta ei halua tulla siitä riippuvaiseksi, toisin kuin nuoret.

Kun uumoillaan rokotteen olevan ns. pedonmerkki, tosiassiassa jokainen sovellus jne jonka laataat vain netissä toimivana= askel pedonmerkiin.  Ota rokote, älä käytä siruja ellei ole pakko:).

Vierailija
17/18 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mulla on jo kännyssäni Omakannasta kopsattu rokotustodistus menoja ja meininkejä varten. Onko sulla ? Kai mä nyt koronapassinkin osaan tulostaa siinä kuin minkä tahansa brosyyrin?!

Sanoo Vanhus yli 70

70 vuotiaan olettaakin osaavan, mutta monelle yli 80veelle vaikeaa. Minä tulostin sen mun äidille, että pääsee Espanjaan.

Vierailija
18/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki osa osaa nämä mobiili- ja nettipalvelut hyödyntää ikäihmisistäkin. Puhun omasta isästäni, joka on 82 vuotta vanha. Hän ei ole ikinä tietokonetta avannut eikä älykännykkää. Yritän juuri selvittää kuinka sen koronapassin saisi muuta kautta. Ei juuri löydy siihen ohjeita näin nopealla silmäyksellä.