Myyjän virhe: ostin joulupostimerkkejä...
Ostin siis joulupostimerkkejä 20 kpl. Vasta kotona huomasin että myyjä olikin vahingossa antanut 40 kpl. Maksoin vain siis nuo 20.
Miten te tekisitte minun tilanteessani? Palauttaisitteko ylimääräiset vai pitäisittekö? Kiinnostaa kuulla miten rehellistä porukkaa täällä on :)
Kommentit (18)
Palauttaisin. Ihan luonnollisesti. Sama, että reklamoisin toisinpäin.
No riippuu paljonko joutuisin näkemään palauttamisessa vaivaa. Jos on uudelleen käyntiä lähellä kyseistä liikettä, palauttaisin. Mutta en näkisi ylimääräistä vaivaa korjatakseni myyjän virheen, kun kyse on kuitenkin aika vähäarvoisesta edusta.
Riippuu mistä olisin ostanut. Jos se olisi joku pikkuliike niin palauttaisin mutta jos ne olisi suoraan postilta niin en.
Palauttaisin tietenkin merkit.
Hämmästyttävää, että joku kysyy tuollaista.
Tottakai pitäisin. Ihme jeesustelijoita täällä :D
Jos kävisin kyseisessä liikkeessä muutenkin, niin palauttaisin (seuraavan kerran kun kävisin siellä). Jos taas liike olisi sellainen, jossa käyn vain kerran vuodessa, niin en lähtisi palauttamaan. Toisin sanoen: mikäli palauttamisesta ei tulisi minulle mitään kuluja, niin palauttaisin.
Riippuu siitä miten kaukaa ostit ne. En lähtisi kovin kauas niitä palauttamaan.
Mulle kävi noin. Pidin merkit. :)
jos ne on postista ostettu, niin päätyyhän ne lopulta postiin..
En minäkään lähtisi kauas palauttelemaan, jos olisin esim. sukulaisreissulla ostanut jostain kaukaa. Mutta jos läheltä olisin ostanut, niin ilman muuta kävisin palauttamassa. Ja varmaan jo ennen palautusta ilmoittaisin liikkeeseen, että tietävät siellä - jos en siis ihan lähipäivinä olisi menossa.
Joskus palauttaminen on tehty niin vaikeaksi, etten ole jaksanut taistella. Joku vitosen pipo jäi kerran maksamatta, kun sitä ei voinut maksaa toiseen Prismaan vaan olisi juuri samaan Prismaan pitänyt maksaa, mistä se ostettiin. (Tai ei ostettu, jäi vahingossa kärryyn.)
Palauttaisin. Jos palautus on kohtuuttoman työlästä, laita merkit postitse kauppaan saatekirjeen kera. Saavat ainakin 19 takaisin, sillä viimeisellä maksat postimaksun.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:31"]
Palauttaisin. Jos palautus on kohtuuttoman työlästä, laita merkit postitse kauppaan saatekirjeen kera. Saavat ainakin 19 takaisin, sillä viimeisellä maksat postimaksun.
[/quote]
No sullapa se leikkaa. Maksan postimaksun joulupostimerkillä? Eli kun jouluposti jaetaan, kauppa saa takaisin joulupostimerkit, joita se ei enää tänä vuonna saa myydyksi, koska joulupostimerkkien myyntisesonki meni jo.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:31"]
[/quote]
Kaupat myyvät joulumerkit arkeittain ja vajaalla arkilla ei tee mitään.
Palauttaisin koska en tarvitsisi niitä. Toisekseen olen ollyt kaupassa töissä ja itselle tuli kyllä hyvä mieli jos joku tuli rehellisesti palauttamaan. Samalla minä opin olemaan huolellisempi