Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ekaluokkalaisella oikeus kunnalliseen päivähoitoon KUN

Vierailija
08.12.2014 |

molemmat vanhemmat ovat epäsäännöllisissä vuorotöissä, eli ekaluokkalainen lapsi joutuisi olemaan toisinaan kotona yksin koulupäivän päättymisestä (tai iltapäivähoidon päättymisestä) klo 21.30 saakka? Ja joskus viikonloppuisin 7-8 tuntia yksin päivisin?

Onko näissä tilanteissa mahdollisuus lapsen päästä kunnalliseen päivähoitoon/vuorohoitoon? Onko tästä jokin yleinen linjaus, vai onko kuntakohtaiset erot mahdollisia...

Kyselen toki oman kunnan päivähoitotoimistosta, kun asia tulee ajankohtaisemmaksi, mutta alustavasti kyselen täältä, josko joku tietäisi jotain.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:02"]Yksityiseltä voit saada paikan. Itse olen ypph ja ottaisin kyllä lapsesi hoitoon. Hän kun ei veisi edes yhtä paikkaa, kun hoidossa saa olla 4+ puolikas. Tosin en tiedä saisiko kunnalta tukea, joten vosi olla, että joudutte maksamaan koko hoitomaksu itse. [/quote] Ei kai yksityinenkään pph saa tehdä töitä kellon ympäri ja ylikin? Jos siis olisi muitakin hoitolapsia, kuin ap:n koululainen, joka tulee vasta koulun jälkeen ja on iltaan asti hoidossa, kun ensimmäinen hoitolapsi tulee vaikka klo 7. Lisäksi vapaat on ypph:nkin pidettävä ja miten se onnistuu, jos osa tarvitsee hoitoa vain arkisin ja osa myös viikonloppuisin?

[/quote]

Ammattilainen hoitaa tutun pikkukoululaisen kyllä "siinä sivussa". Kyllähän omiakin lapsia hoidetaan ihan vuorokauden ympäri (ja ilman korvausta).

Jos tämäkin on jollain säädöksellä kielletty, niin kyllä on tämä maa uppoamassa aivan syystäkin suohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi