Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhanen ja raskaus

Vierailija
08.12.2014 |

Onko kukaan tullut raskaaksi kilpirauhasen vaajaatoiminnasta huolimatta? Itsellä löydettiin kohta kaksi vuotta sitten ja lääkitys ollut kohdillaan jo yli 1.5 vuotta. Raskautta yritetty koko tätä aika ilman plussan plussaa ja lääkäri on edelleen sitä mieltä että tuo vajaatoiminta on lapsettomuuden syy.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta koska lasta ollaan yritetty 1,5 vuotta tuloksetta, niin tutkimuksissa mitattiin sitten myös tuo kilppariarvo. Eli keväällä tosiaan arvo oli mulla 3,5. Lääkärin mukaan ei aihetta lääkitykseen, koska rajojen sisällä on arvo vielä. Mulla ei siis ole myöskään mitään oireita vajaatoimintaan viitaten, niin en usko että mulla sitä on, vaikka arvo onkin suht korkea.  No tässä sitä kuitenkin ollaan raskaana..että tiedä sitten vaikuttaako vai ei, mulla ei näköjään ainakaan vaikuttanut. :)

Vierailija
2/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestin numero 11 kirjoittaja jatkaa.. eli ihan yksityisen lapsettomuusklinikan lääkäri oli sitä mieltä että toi 3,5 arvo ei haittaa mitään, että on ihan normaali vielä, vaikka raskautta suunniteltiin. Jotkut lääkärit taas ovat aloitaneet lääkityksen paljon paljon matalammillakin arvoilla, mutta tiedä sitten..nää taitaa olla vähän lääkärikohtasia nää että pitääkö lääkitä vai ei, ja mikä on sitten normaaliarvo ja mikä vajaatoimintaa. Mutta itselläni ainakaan ei oireita ole vajaatoiminnan suuntaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:54"]

Mulla ei ole todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta koska lasta ollaan yritetty 1,5 vuotta tuloksetta, niin tutkimuksissa mitattiin sitten myös tuo kilppariarvo. Eli keväällä tosiaan arvo oli mulla 3,5. Lääkärin mukaan ei aihetta lääkitykseen, koska rajojen sisällä on arvo vielä. Mulla ei siis ole myöskään mitään oireita vajaatoimintaan viitaten, niin en usko että mulla sitä on, vaikka arvo onkin suht korkea.  No tässä sitä kuitenkin ollaan raskaana..että tiedä sitten vaikuttaako vai ei, mulla ei näköjään ainakaan vaikuttanut. :)

[/quote]

Sulla on kuitenkin liian korkea tsh. Sen pitäisi olla alle 2, vajaatoiminnalla on myös vaikutusta sikiön kehitykseen.

Vierailija
4/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:54"]

[/quote]

Sulla on kuitenkin liian korkea tsh. Sen pitäisi olla alle 2, vajaatoiminnalla on myös vaikutusta sikiön kehitykseen.

[/quote]

Niin, mutta kun oireita ei vajaatoimintaan viitaten ole! Uskon että jos ei kerran oireita ole, niin sillon ei myöskään vajaatoimintaa ole. Mulle lääkäri (tuo yksityisen lapsettomuusklinikan lääkäri) sanoi että jokaisella ihmisellä se on ihan omanlainen se normaaliarvo, että joillakin voi normaaliarvo olla korkeampi kuin toisilla, ja toisilla tulee vähänkin korkeammasta arvosta heti oireita. Että ei ole olemassa mitään jämptiä normaalia arvoa mikä se jokaisella pitäisi olla. Se on yksilöllistä. 

Vierailija
5/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vajaatoiminta..arvot olleet ehkä pari kk vasta hyvät..tsh alle 1...saa nähdä kauanko tässä raskautumisessa menee..nyt yritystä takana vasta sen 2kk.

Vierailija
6/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsh ei ole merkityksellinen. Mikä t4v on?

Vierailija
7/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei te kilppariasiantuntijat..auttakaa... mulla arvot tsh 0,02 ja t4v 19...onko näillä arvoilla mahdollisuus tulla raskaaksi vai pitäisikö tuo tsh saada isommaksi? T4v on ilmeisesti erinomainen.

Vierailija
8/23 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta vuosia ja tulin raskaaksi. Neljä kertaa. (tosin vain kaksi vauvaa syntyi)

Hoitamattomaksi tiedän sanoa siksi, että asia lääkärin toimesta todettiin, mutta kun arvot olivat niukin naukin raja-arvojen sisäpuolella, mitään thyroxin-kokeilua edes ei aloitettu vaikka kaikki oireet oli ja sitä pyysin.

Vierailija
9/23 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta, johon en edes saanut lääkkeitä, kun lääkäri halusi vain seurata.Tulin n. 1 v. Yrityksen jälkeen raskaaksi heti kun olin aloittanut 100 ug d-vitamiinilisän. Kerkesin syödä d-vitamiinilisää n. 3-4 viikkoa ennen kuin tärppäsi. Mulla kyllä oli tutkitusti tosi matalat d-vitamiini arvot. Thyroxinin sain sitten vasta raskauduttua.

Vierailija
10/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hoitoja

Vierailija
11/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ap:n tilanteessa suuntaisin hoitoihin

Vierailija
13/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin lapsettomuus tuosta johtuu

Vierailija
14/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tullut nopeasti raskaaksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta

Vierailija
15/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille ole ehdotettu mitään tutkimuksia? Vaihtakaa lääkäriä.

Vierailija
16/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutkimukset on tehty ja mitään (muuta) syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt

Vierailija
17/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksi kertaa tullut raskaaksi vajaatoiminnasta huolimatta onnistuneesti ja helposti, mutta raskauksien jälkeen hormonitoiminta lähtenyt pelaamaan tosi heikosti - täytynyt syödä terolutit, jotta kuukautiset alkaa.
Nyt kolmatta raskautta yritettiin vuosi, ja lääkäri oli sitä mieltä että syynä onnistumattomuuteen on vajaatoiminta. Lääkitystä nostettiin, mutta siltikään raskaus ei alkanut. Lopulta sain clomifen-kuurin ja sillä tärppäsi, ovulaatiotestit myös koko ajan.
Kannattaa mennä kokeneelle lääkärille! Vajaatoiminta voi olla esteenä, vaikka arvot olisivat mittauksissa kohdillaan.

Vierailija
18/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi siitä johtua. Arvot on hyvä olla aivan kohdillaan. Ei kelpaa siis viitteiden sisällä olevat arvot.

Vierailija
19/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen raskautunut nopeasti. Kaksi ensimmäistä ekasta kierrosta, kolmas toisesta. Ennen raskauksia olin ollut lääkityksellä n. 5v.

Vierailija
20/23 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta yrittävän TSH pitäisi olla alle 2. Lisääppä lääkitystä vaikka puolikkaalla tabletilla joka toinen päivä ja sitten kuuden viikon kuluttua puolikas lisää joka päivä. Jatka sillä, jos ei mitään ongelmia tule. Jos ei kevääseen mennessä ala tärpätä niin ihmettele sitten lääkärin kanssa lisää.