Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tissuttelijat!

Vierailija
11.10.2021 |

Kauanko olette tissutelleet yhtäkyytiä? Onko veriarvoja mitattu ja miten nopeasti ne muuttuu huonoksi? Mietin vaan kun deekut vetää vuosikymmeniä mitä sattuu ja henki vaan pihisee ja sit Iltalehet otsikoi että jo päivittäinen annos alkoholia on naula arkkuun. Että mmikä lienee se keskitie ja totuus tässäkin on.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastaan tähän ketjuun vaan suoraan jatkaen otsikointia - "älkääpä työ tissutelko". Kun siihen ottaa ap:n otsikonkin, saadaan hauska kokonaisuus "tissuttelijat, älkääpä työ tissutelko".

Hauskuus 0/5.

eihän se hauskaa olekaan

Vierailija
22/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissuttelu vai delirium ,

kas siinäpä pulma

😵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pullo viiniä kahdessa päivässä, enkä huomaa mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
24/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo ulkomaan viinin tissuttelijat, jotka juovat joka päivä ruuan kanssa viiniä tai käyvät lounastauolla bubissa? Onkohan siellä joka päivä lehdissä juttuja alkoholin haitoista? Miten ne pärjää ulkomailla ilman suomalaisten tuomitsemista?

Ja kyllä, minä mieluummin tissuttelen, kuin vedän kunnon kännin. Pienessä hiprakassa on mukavampaa. En joka viikko kyllä tissuttele ja kesällä enemmän kuin talvella. Alkoholi aiheuttaa seuraavalle päivälle väsymystä ja haluan jaksaa urheilla ja haluan olla muutenkin tikissä, mutta välillä on mukava tissutella.

Ei se tissuttelukulttuuri esim siellä viininlipittelyn ihmemaassa Ranskassa ole sen terveellisempää kuin Suomessa, saman verran siellä on alkoholisteja ja alkoholiperäisiä sairauksia.

Vierailija
25/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta. Ekat ehkä 8 vuotta 3-4 annosta päivässä, nyt 8-12 päivässä

Terveisiä ojan pohjalle deeku. Ei 12 päivässä ole mitään tissuttelua vaan ryyppäämistä.

Kun on pidempi harjoittelu alla, niin ei se edes tunnu missään tuo 12. Siis tissuttelua rankasti ryyppäävälle.

Vierailija
26/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tissuttelua, mutta aika kauan meni 0.75 litran viskipullo 2-3 päivässä kuukaudesta toiseen.

En juo humaltuakseni, pidän viskin mausta ja fiiliksestä iltasella teeveen äärellä.

Nyt taas lopettelin ja menee enää 1 olutpurkki viikossa saunan jälkeen.

Vierailija
27/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että kaikki juominen on haitallista, ja mitä enemmän, sitä haitallisempaa. Riippuu niin monesta asiasta että kenelle se haimatulehdus tai syöpä tulee, joillekin tulee herkästi ja toiset juovat rankasti vuosikymmeniä.

Ellei juo todella suurta määrää ja aiheuta akuuttia myrkytystä tai tapaturmaa, on terveellisempää tintata ne viikon annokset kerralla kuin tissutella sama määrä viikossa, mutta vähän joka päivä.

Tissuttelu on typerintä juomista terveyden kannalta.

Tämä pitää paikkansa silloin kun juotu määrä on sama, todellakin. Mutta joi sitä kerralla tai pikkuhiljaa, mitä enemmän juo, sitä typerämpää.

Vierailija
28/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voinko vastata tähän koska olen puliakka, siis alkoholisti, rapajuoppo. En tissuttelija.

Vastaan nyt kuitenkin, ohi aiheen.

Olen nyt 57-vuotias nainen.

Olen juonut  vuodesta 2004  lähtien n.3 kertaa viikossa itseni kovaan humalaan. Yksi juomakerta sisältää 3.litr viinitonkan ja lisäksi 3dl kirkasta viinaa.

Ja koska olen rappioalkoholisti, en muista nyt tarkalleen mitkä veriarvoni olivat heinäkuussa. Gt-arvo oli 121 kuitenkin,sen muistan. Muistaakseni naisilla saisi olla alle 40?

Heinäkuusta lähtien olen vähentänyt juomista, siis vähentänyt, en lopettanut,

GT-arvo oli 70 sekä muut maksa-arvot (mitä ne nyt ovatkaan nimeltään , alat , asat) olivat myös laskeneet. Samoin sokeri- kolesteroli sekä verenpaine laskeneet huomattavasti. Kolesteroli-verenpaine-lääkkeitä söin n.2. kk.

Vierailija
29/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 3-4 annosta 1-2 päivänä viikossa tissuttelua?

Vierailija
30/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks fakta: todellisista alkoholisteista merkittävä osa mieltää itsensä tissuttelijoiksi.

Vierailija
31/32 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denat hoitoon.

Vierailija
32/32 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin dokaan ku tissuttelen.