Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asumiseni ärsyttää vanhempiani suunnattomasti

Vierailija
11.10.2021 |

Asumme miehen kanssa tällä hetkellä vuokralla. Haaveissa meillä olisi toki omistusasunto, mutta yksinkertaisesti se ei ole meille tällä hetkellä mahdollista.

Vanhempiani tämä ärsyttää suunnattomasti. AINA kun näemme, alkaa pommitus siitä, onko asuntoa jo löytynyt. Vastaan jokainen kerta että löytyisihän niitä, mutta kun ei saa lainaa. Saan aina vastaukseksi valitusta siitä, kuinka typerää on asua vuokralla ja kuinka paljon lyhentäisin vuokran hinnalla asuntolainaa. Ihan kuin olisin joku idiootti! Kyllähän minä nyt faktat tiedän, mutta kun ei niin ei.

Vanhemmille on kerrottu selkeästi, että lainaa ei nyt irtoa, kun käsirahaa ei ole vielä riittävästi eikä kukaan suostu lähtemään meille takaajaksi. Olen jopa ehdottanut, että lähtekää te takaamaan, niin ei tarvitse enää valittaa. Hauska sivuhuomio tässä on se, että vanhemmilla olisi kyllä mahdollisuus laittaa omaa omaisuuttaan vakuudeksi, mutta eivät vain halua. Kuulemma jokainen meistä vastaa omista asioistaan. Näinhän se on enkä heitä syytä tästä, mutta miten jaksavatkin joka kerta nillittää samasta asiasta, vaikka voisivat tarvittaessa ennemmin auttaa saamaan sitä hemmetin lainaa jos kerran niin paljon häiritsee se, että asun vuokralla!

Valituksen määrä on vähintään tuplaantunut nyt, kun pikkuveljeni asuu omistusasunnossa. Heille tosin järjestyi takaaja pikkuveljen tyttöystävän puolelta, ja meille ei löydy nyt tällaista vaihtoehtoa.

Ja lainan käsirahaa emme nyt ihan hetkeen saa taiottua, kun minulla on vielä vuoden verran yliopistoa kesken ja miehen (joskin jo yli vuosi sitten maksetut) uo-velkamerkinnät estävät maksullisen takauksen.

Minulle tämä väliaikainen vuokralla asuminen on siinä mielessä ihan ok, että olen sen kanssa sujut ja tiedän, että se on (toivottavasti) vain väliaikaista ja vaikka ei olisikaan, voin elää asian kanssa. Mutta olen aivan kypsä vanhempieni marinaan asiasta, jossa a) voisivat auttaa, mutta eivät halua ja b) ei pitäisi vaikuttaa heidän omaan elämäänsä MITENKÄÄN.

Lisäyksenä vielä, että aiemmin sain tätä samaa marinaa meidän perheen autottomuudesta johtuen, koska kyllähän jokaisella nyt TÄYTYY OLLA AUTO jos on aikuinen. Valitus lakkasi vasta, kun meille hankittiin auto (sekin vain, että mieheni pääsee töihin eikä suinkaan vanhempieni mieliksi).

Pitääkö mun nyt vaan katkaista välit, ettei tulisi joka tapaamisen jälkeen stressiä ja ärsytystä? Tänäänkin linkkasivat etuovesta talon saatesanoilla ”miksi tämä ei kelpaa teille”.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea noin pitkää aloitusta, mutta ilmeisesti sinulla on pätemisentarpeiset vanhemmat, joille vuokralla asuminen ei kelpaa. Asiahan on niin, ettei sinun asumisesi (miehesi kanssa!!) kuulu heille millään tavalla.

Vierailija
2/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät vanhemmat. Ottaisin etäisyyttä tommoisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin saan joka jumalan päivä työkaverilta kauhistelua autottomuudestani ja työmatkojeni pyöräilystä. Olemme olleet 10 vuotta työkavereita ja työpaikalle pyöräily vie 15min. 🙄

4/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla hassut vanhemmat.

Vierailija
5/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kokeilla kerran räjähtää kunnolla ja katsoa, onko sillä vaikutusta. Jos ei niin kylmästi välit poikki, itse en tuollaista typeryyttä sietäisi hetkeäkään.

Vierailija
6/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ärsyttävän kuuloista. Itse varmaan naureskelisin heille, että tervetuloa elämään sitten elämää mun puolesta.

Vierailija
7/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä. Ja kun joskus tulevaisuudessa sen omistusasunnon ostaisin, varmaan ihan kettuilun vuoksi sanoisin sen olevan vuokralla.

Vierailija
8/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa ärsyttävän kuuloista. Itse varmaan naureskelisin heille, että tervetuloa elämään sitten elämää mun puolesta.

Sitähän he näköjään tekevät. Jos olivat lähettäneet linkin Oikotielle!

Vierailija
9/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä vuokralla asuminen tarkoittaa luuserin statusta.

Vierailija
10/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea noin pitkää aloitusta, mutta ilmeisesti sinulla on pätemisentarpeiset vanhemmat, joille vuokralla asuminen ei kelpaa. Asiahan on niin, ettei sinun asumisesi (miehesi kanssa!!) kuulu heille millään tavalla.

Sori pakko vähän vmäisesti kysyä että jos ei lue aloitusta, miten voi kommentoida asiaa ... jos et lue mitä kaikkea kerrotaan, kommenttisi voi olla ihan väärään asiaan?

Vierailija
11/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös saanut kuulla selitystä ettei vuokralla mitään järkeä ja omistusasunto mieluummin pla pla.

Vuokralla hyvät puolet ja sen huolettomuus vaikuttaneet enemmän.

Mitä voitkaan sanoa vanhemmillesi. Jatkaa sitä "Heti kun annatte rahaa niin ok". Tai "Heti kun tulee lottovoitto". "Heti kun saan moninkertaisen palkankorotuksen". 

Vanhempasi kuulostavat viiskymppisiltä. Sitä vanhemmat taas yrittävät tyrkyttää okt asumisen ihanuutta.

Vierailija
12/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kokeilla kerran räjähtää kunnolla ja katsoa, onko sillä vaikutusta. Jos ei niin kylmästi välit poikki, itse en tuollaista typeryyttä sietäisi hetkeäkään.

Suosittelen tätä.

Itse olen joutunut räjähtämään aivan infernaaliseen huutoon, koska en muuten tullut ollenkaan kuulluksi ja päälleni suurin piirtein ulostettiin.

Se räjähtäminen ja huutaminen toimi. Ja en ole päivääkään katunut.

Se oli parasta mitä elämässäni tapahtui ja mitä olen tehnyt.

Vierailija
13/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tyylillä olet tähän mennessä vastannut vanhemmillesi? Jos olet vain hymistellyt tai puhunut kohteliaasti niin nyt voisi olla paikallaan äänen korottaminen ja nyrkin pöytään iskeminen. Sanot kovalla äänellä jämäkästi että teille on jo kerrottu miksi ette ole hankkimassa omistusasuntoa ja jos siitä jankutuksesta ei tule loppua niin laitetaan yhteydenpito jäähylle koska emme jaksa kuunnella koko ajan samaa virttä.

Vierailija
14/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot heille suoraan että tuommoinen ei tunnu susta kivalta, voitteko lopettaa.

Viimeistään tässä vaiheessa pitäis vanhempien herätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi