Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelko kalvaa papatulosta odottaessa :(

Vierailija
07.12.2014 |

Väliksi muodostui ylläriraskauden takia 4 vuotta. Oli supistuksia yms jonka takia ei voitu ottaa. Olen  jo suunnulleen tehnyt testamentin ja hillitön sterssi päällä :D Vielä pitäis muutama päivä odotella tuloksia... Puuh! Te joilla on syystä tai toisesta venähtänyt, onko tullut ikäviä tuloksia. Varmaan hormoonit saa mun pään sekaisin :D Muutenkin olen syöpäkammoinen :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli pitkä väli.. Yli 3v. Ja ihan puhdas papa oli... Tsemppiä, eiköhän sullakin! Eri asia jos olisi ollut jotain oireita.. Välivuotoja, kipuja jne..

Vierailija
2/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen väli ja tulos oli normaali. :) Seuraavan menin jo vuoden päästä kun oli ilmainen seulonta ja sekin normaali. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole siis mitään taustaa asiassa?. En olisi lainkaan huolissaan. Yleensä tuon sortin syövät vaativat useamman vuoden kehittyäkseen.

Minulla oli vaikeat solumuutokset laajalle levinneenä. Nämä leikattiin, kävin yhdessä kontrollissa ja nyt väli on venynyt useampaan vuoteen.
Menen nyt kuitenkin sinne ja kieltämättä jännittää, koska oireita on ollut pitkään. Välivuodot, kivut jne.

Eli jos ei mitään oireita, eikä aikaisempia muutoksia, niin en hirveästi jaksaisi pelätä :)

Vierailija
4/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edelliset olleet puhtaita! Toivon sulle kaikkea hyvää tulevaan ja puhtaat kontrollipaperit :)

Vierailija
5/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitäkin (harvassa onneksi) joiden tulos on mennyt vuodessa ykkösestä neloseen. Mutta jos kaikkea pelkää ei uskalla elää :)))

Vierailija
6/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuuluuko useammin käydä? Käythön myös vatsan kuvantamisessa? Silmänpohjakuvauksissa? Aivotutkimuksissa? Eihän nuo kutsutkaan tule kuin 5 v välein? Itse en pääse edes niin usein ku aina raskaana tai imetys. Silloinhan, ainakin imetysaikana näyttää pahoja lukemia jos silloin menee testiin.

Vierailija
7/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys ei vaikuta papatulokseen! 5 vuotta on pitkä aika siinä ehtii lievempikin syöpä levitä....

Vierailija
8/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 4 v ole liian pitkä väli. Virallinen suositus on että papa tulisi otta 3-5 vuoden välein.

Vierailija
9/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on väliksi tulossa 7 vuotta! Mutta toisaalta, olen elänyt kuin siveyden sipuli ja yhden miehen kanssa koko ikäni. Gyne sanoi viime tarkastuksessa, että taustani huomioon ottaen seulontakontrollit riittää. Nehän järjestetään viiden vuoden välein...

Vierailija
10/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko kaivaa papanaulosteita

juma, mä luen ihan mitä sattuu

Vierailija
11/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ :D jotkuthan käy vain 5 vuoden välein :)

Vierailija
12/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista... Pitää koittaa vaan relata :/ -ap

Vierailija
13/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin pelkään viikon kokeeseen menemistä, sitten olen kaksi viikkoa täysin paniikissa kunnes vastaukset tulevat... Mietin jo menenkö enää ollenkaan, tuo tulosten pelkääminen on jotain järkyttävää... :(

Vierailija
14/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 4v väliä ja papa näytti 8kk synnytyksen jälkeen solumuutoksia. Kyllä säikähdin ja paljon, varsinkin kun olin uudelleen raskaana kontrollipapan aikana. Onneksi solumuutokset johtui vain synnytyksestä ja kaikki oli kontrollissa ok :)

Vierailija
15/19 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu ehkäisyneuvolassa, että uusimman suosituksen mukaan 3 vuotta on suositeltu papa-väli. Kyllä multa otettiin imetysaikana edellinen papa ja puhdas oli! Mutta raskauden jälkitarkastuksessa sanottiin, että papaa ei kannata ottaa noin puoleen vuoteen raskaudesta, tulos ei tuolloin ole välttämättä luotettava.

Vierailija
16/19 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään tuloksia ja olen valvonut monta yötä. :( Hirveä stressi asiasta, joulun odotus on pilalla....

Vierailija
17/19 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen olen saman moinen stressipelle, muistan miten tuloksia odottaessa pomppasin aina kattoon kun puhelin soi...

Vierailija
18/19 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kolmessa vuodessa ykkösestä neloseen. Onneksi ei kuitenkaan syöväksi asti.

Vierailija
19/19 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:56"]

Ai kuuluuko useammin käydä? Käythön myös vatsan kuvantamisessa? Silmänpohjakuvauksissa? Aivotutkimuksissa? Eihän nuo kutsutkaan tule kuin 5 v välein? Itse en pääse edes niin usein ku aina raskaana tai imetys. Silloinhan, ainakin imetysaikana näyttää pahoja lukemia jos silloin menee testiin.

[/quote]

Kyllä multa on raskaana ollessa otettu papa ja ihan normaali oli.