Miksi jotkut kirjoittavat niin pitkiä avauksia?
Jaksavatko ihmiset oikeasti lukea niitä? Kyse siis avauksista, joiden sisällön olisi pystynyt tiivistämään yhteen, napakkaan kappaleeseen. Sen sijaan on superpitkä avaus, usein ilman kappalejakoa.
Kommentit (15)
En jaksanut lukea avausta kun siinä oli kaksi lausetta.
Olen ajatellut, että tänne sydäntään säännöllisesti purkavat voisivat yhtä hyvin tehdä romaanin . Täältä tekstit ja ajatukset haihtuvat suloisesti unholaan.
Puheripuli, kun ei oikeassa elämässä kukaan heitä enää halua kuunnella?
Minä en jaksa ainakaan enää vaivautua. Oneliner pelkästään, sillä avaus todennäköisesti poistetaan kuitenkin.
Jaksan lukea, jos on mielenkiintoinen aihe.
Ei jaksa lukea yhdessä pötkössä olevaa tekstiä. Muutenkin jotkut voisivat "vähän" tiivistää...
Monesti mielenkiintoinenkin aihe jää lukematta, kun liian pitkä sepustus. Voi tuoda esiin sen asian ytimen.
Minä monesti vastaan vain otsikkoon lukematta itse sepustusta.
Ilmeisesti nämä "kirjailijat" eivät haluakaan keskustella keskustelupalstalla vaan harjoitella romanin kirjoittamista. Muutenhan he tekisivät napakoita, keskusteluaherättäviä aloituksia, eivätkä tajunnanvirtaa. Vaan pakkohan niitä ei ole lukea, enkä luekaan.
Mitä keksitympi tarina, sitä pitempi sepustus.
Lyhyestä virsi kaunis kirjoitti:
Ilmeisesti nämä "kirjailijat" eivät haluakaan keskustella keskustelupalstalla vaan harjoitella romanin kirjoittamista. Muutenhan he tekisivät napakoita, keskusteluaherättäviä aloituksia, eivätkä tajunnanvirtaa. Vaan pakkohan niitä ei ole lukea, enkä luekaan.
Lyhyestä virsi kaunis kirjoitti:
Kunnon keskustelussa perustellaan asiat perusteellisesti
Minua taas ärsyttää, kun jotkut laittavat numeroita aloitukseen. Minulla on dyskalkulia, enkä ymmärrä mitä numerot tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, kun jotkut laittavat numeroita aloitukseen. Minulla on dyskalkulia, enkä ymmärrä mitä numerot tarkoittavat.
Mitenköhän usein aloituksissa on numeroita... keksitty ongelma
Se on vaan yhden runoteuvon sepustuksia