Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas löytyi roskiksesta kivaa tavaraa

Vierailija
11.10.2021 |

Roskakatokseen siihen ihan jäteastioiden viereen jätettynä. Olen tänä syksynä löytänyt vaikka mitä hyödyllistä mm. taulun, kynttilälyhtyjä, pari Arabian ehjää isoa mukia, kolme ämpäriä ja ehjän kuparisen saunakauhan.

Oletko sinäkin ympäristötietoinen ja dyykkaat roskiksia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 rintamamiestaloa mökkeinä (toinen tuli perinnöksi) ja niissä on kaikenlaisia tarpeita, varsinkin perinnöksi tullut oli jämähtänyt sisältä 70-luvulle väreineen, mitä nyt -96 on vedetty sisävedet ja tehty elintasosiipi. Nyt  on vuosien varrella rempattu perintömökkiä ulkoa (pellitetty piippu, uusittu vuorilaudoitus, laitettu rännit, johdettu vedet pois talon luota ja kunnostettu ikkunat) ja nyt pitäisi siirtyä sisälle mm. kylppäri, keittiö ja vessaremppa......Budjetti on ollut tiukoilla, mutta ihanaa että on roskisdyykkarin taipumuksia: Minä olen löytänyt roskiksesta viiden viime vuoden aikana hyviä valaisimia mm. Sarion kristallisen seinävalaisimen ja Turun kristallin kattokruunun, ehjän ja nätin ison peilin, kylppärin säilytyskalusteen (Ikean umpipuinen aputaso pyörillä), jollaista olin etsinyt jo pitkään, 3 puhdasta pestyä mattoa, lastenrattaat (on mökillä puutarhahommissa käytössä, hyvä kuskata multasäkkejä ja työkaluja), eteisen korin, jossa pidän koiran tarvikkeita, mäntyisen vitriinin miehen kirjoille (maalattiin se), tuolin eteiseen ja monta puista tuolia mökin ruokapöydän ympärille - ja sen ruokapöydän. Maalattiin ne jokainen saman värisiksi turkooseiksi.......mun kalusteistani noin puolet on eri  paikoista kierrättämällä saatuja - ja umpipuuta. Pesu ja maali tekee näissäkin hommissa ihmeitä. 

Kyllä kannattaa kurkkia roskiksiin, kunhan ei ala hamstrata tavaraa. 

Täälläpäin on aika monessa roskakatoksessa ns. kierrätyshylly nykyään mutta aika usein romppeet on vaan jätetty lattialle tai roskisastian kannen päälle. Lisäksi lähimpään kierrätyskeskukseen on 15 km, ihmiset on laiskanlaisia kuljettamaan. Paikallinen Fidakin pursuilee hyvää tavaraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi