Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itken aina kun näen jonkun lottapuvussa?

Vierailija
06.12.2014 |

Ne on niin ihania ne mummut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, minun mummo joka vuosi sitten laskettiin haudan lepoon oli lotta. Respect!

T.Jani

Vierailija
2/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne on istuneet kahviossa sota-aikana ja tehneet pullaa, pitääkö siitä palkita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Kunnioituksesta

Vierailija
4/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollakin joku vanha lotta, joka on 16 vuotiaana ollut rintamalla. Se on kunnioitettavaa. Hän on saattanut sahata kuoliossa olevaa jalkaa irti, pestä vainajia, hoitaa sotilaita jne. Kunnioitettavia ihmisiä. 

Ja ainakin minulla tulee aina semmoinen liiketus jos näen vanhan ihmisen joka on pukeutunut siististi :)

Vierailija
5/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin itsemään, kun veteraanien joukossa astui sisään ensimmäinen vanha nainen Lotta-puvussa rintapieli täynnä kunniamerkkejä. Koskettavaa, kun ajattelee, mitä tarinaa tuo ihminen kantaa.

Vierailija
6/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:11"]No tuollakin joku vanha lotta, joka on 16 vuotiaana ollut rintamalla. Se on kunnioitettavaa. Hän on saattanut sahata kuoliossa olevaa jalkaa irti, pestä vainajia, hoitaa sotilaita jne. Kunnioitettavia ihmisiä. 

Ja ainakin minulla tulee aina semmoinen liiketus jos näen vanhan ihmisen joka on pukeutunut siististi :)
[/quote]

Mä tapasin töissä tämän mummon viime viikolla. Tosi skarppi ja juttu luisti. Jännitti kovasti linnan juhlia ja oli pitkään valmistautunut. :) tuli tosi hyvä mieli kun näin, että hän oli jaksanut paikan päälle.

Vierailija
7/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini oli lotta. Sai tuberkuloosin kenttäsairaalassa. Hoidettiin Tanskassa sodan aikana, toinen keuhko poistettiin. Sodan jälkeenkin oli pitkiä aikoja sairaalassa, mutta eli kuitenkin n. 90-vuotiaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi