Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oikeudet

تمپاون
10.10.2021 |

Mieheni kanssa tuli eilen meidän raha-asiat puheeksi. Olemme siis vuosia yhdessä ollut lapsiperhe ja meillä on aina ollut yhteiset rahat. Vuosiin on mahtunut opintoja molemmin puolin, lapsien hoitamiset yms.

Eilen huomasin, että olemme eläneet jo melkein puoli vuotta "yli varojen" eli tuhlanneet enemmän kuin olemme tienanneet. Tästä juteltiin miehen kanssa ja sanoin, että meidän pitää kiinnittää enemmän huomiota rahan käyttöön. Laskimme myös, että 4/5 tuloista menee joka kuukausi pakollisiin menoihin (lainat, asunto, autot, kauppa, vakuutukset, puhelimet, sähkö). Se 1/5 jää esim. vaatteisiin, lääkäriin, parturiin, harrastuksiin, lahjoihin jne. Mieheni suuttui minulle, kun sanoin, että rahankäyttöä on mietittävä tarkemmin ja syytti minua manipuloinnista. Hän uhkasi lopettaa töissä käymisen, jos hänen täytyy kitkutella. Hänellä on oikeus korkeakoulutettuna elää muuten kuin kitkutellen jne. Selvennykseksi vielä, että myös itse olen korkeakoulutettu ja koulutusta vastaavissa töissä. Minä tingin omista tarpeista ja voin yhtä lailla ostaa vaatteet itselleni tai lapsille kirpputorilta, mies ei kirpparivaatteita ole ikinä käyttänyt.

Hänen tupakointinsa on myös minun syy, koska en pystynyt lopettamaan, niin hän myös jatkoi polttamista, koska minä en lopettanut. Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta ja tahalliselta riidan haastamiselta. Vai olenko minä tässä kohtuuton?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän