Ihmiset syövät liikaa
Ihan kaikkea. Lapsiakin syötetään turhaan monin kertaisesti kulutukseen nähden, sitten itketään kun ruokakauppaan menee puolet palkasta.
Ravintoaineita saa kasvavakin lapsi aivan tarpeekseen, vaikka kotona ei saisikaan syödä loputtomasti välipaloja ja huttua.
Lapset kannattaa opettaa kohtuuteen syömisessäkin niin ei tarvitse laihdutella kymmeniä kiloja myöhemmin.
Samalla ruokakulut voi tippua 3/4.
Kommentit (7)
Mitä sinä huolehdit toisten ihmisen syömisistä? Ei ole sinun asiasi huolehtia !
Kyllä tuo on ihan yleisesti tiedetty tosiasia. Markkinamies on huijannut ihmiset luulemaan että he tarvitsevat sitä tätä ja tuota. Myös ruuan suhteen. Erittäin pienellä voi tulla toimeen. Itse käytän ruokaan n 20€/kk.
Ihan aiheellinen keskustelu. Minua harmittaa, että omat vanhempani eivät "säännöstelleet" syömisiäni. He eivät muutenkaan olleet kiinnostuneita lasten kasvatuksesta ja kokivat pääsevänsä helpommalla kun lahjoivat meidät lapset roskaruoalla.
En sano, etteikö roskaruokaa saisi syödä, mutta mielummin kerran viikossa kuin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on ihan yleisesti tiedetty tosiasia. Markkinamies on huijannut ihmiset luulemaan että he tarvitsevat sitä tätä ja tuota. Myös ruuan suhteen. Erittäin pienellä voi tulla toimeen. Itse käytän ruokaan n 20€/kk.
Sinullapa menee todella vähän rahaa ruokaan! Vielä 50€/kk voisi olla juuri ja juuri saavutettavissa, mutta 20€/kk? Onko sinulla oma peruna- ja kaalimaa, marjoja pensaita, kalaa järvessä ja omenoita puissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullapa menee todella vähän rahaa ruokaan! Vielä 50€/kk voisi olla juuri ja juuri saavutettavissa, mutta 20€/kk? Onko sinulla oma peruna- ja kaalimaa, marjoja pensaita, kalaa järvessä ja omenoita puissa?
Ei ole. Mutta en vaan käytä enempää. Pärjään hyvin vähemmälläkin.
5/5