Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyläisten kohtelu kaupoissa ainakin

Vierailija
06.12.2014 |

Olen parin vuoden ajan tehnyt töitä vuokratyöläisenä esim. kassalla kaupoissa. Miksi meitä pitää kohdella inhottavasti ja ylimielisesti? Itsekin olen n. 50 v ja kassatyöstä kokemusta n. 10 v. Lisäksi esimiestyö, josta sain palkaa n. 5 000 €/kk. Olin myös silloisen työnantani työsuojeluvaltuutettu, joten tiedän näistä asioista kyllä jotakin.

Nyt lapseni ikäiset nuoret luulevat, että olen joku luuseri, jonka on pakko tehdä työtäni vuokrafirmalla. He ylenkatsovat ja neuvovat yksinkertaisissa asioissa, kuten kuinka soittaa puhelimella.

Luulisi työnantajia kiinnostavan, kuinka vuokratyöläinen istuu kiltisti kassalla, kun muut "oikeat kassat" juoruavat keskenään eivätkä palvele asiakkaita.

Olisi myös mukava, jos joku olisi työntekijää vastaanottamassa tai joku tietäisi, että vuokratyöläinen on tulossa. Tarkoituksenani on olla kassalla n. 5 min ennen vuoron alkua työvaatteissa. Jokus kuitenkin kestää parikymmentäminuuttia uuteen paikkaan mennessä, ennen kun löytää henkilön joka voi opastaa paikat ja antaa vaatteet.

Tiedän, että tämä on varmasti väärä paikka avautua, mutta jos tämä osuisi jonkun oikean ihmisen silmiin ja saataisiin edes jossain parannusta. Kaikilla meillä on tarinamme ja arvomme.

Suoraan työnantajille näistä ei uskalla avautua, koska silloin ei vuoroja enää saisi lainkaan.

Kaikille Hyvää Itsenäisyyspäivää

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä vuokrafirmassa!:) meillä kyllä halutaan pitää hyvää huolta omista työntekijöistä joten tuollainen kannattaa tuoda asiallisesti esiin vuokrafirmaan,jonka kautta teet töitä! Sieltä voidaan olla yhteydessä kaupan pomoon ja suunnitella hommia jatkossakin paremmin. Siksi työntekijän kokemukset on tärkeitä, meidänkin toiminnan kehittämisen takia:) jos et kerro,ei mikään valitettavasti voi muuttua. Meillä oikeasti halutaan että kaikki hommat sujuisi kaikkien kannalta hyvin.

Vierailija
2/2 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vakkarit kokevat vuokratyöntekijät uhkaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme