Luetelllaan ranskalaisilla viivoilla millaisia potilaita suomen lääkäreissä, sairaaaloissa ja sosiaaliterveys puolella on asiakkkaina?
Kommentit (9)
Pitääkö luetella kaikki Suomessa tavattavat vaivat ja sairaudet, vai? Lainaa kirjastosta jokin lääkärikirja.
Öö okei
-silmätulehdus
-influenssa
-masennus
- sairaat
-sairautta epäilevät/oireilevat
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sosiaaliterveyspuoli?
-päihdeongelmat
-perheasiat
Ap luultavasti tarkoittaa tyypillisiä potilaita. Vaikertavat ja liioittelevat, luulosairaat, huomionhakuiset, yksinäiset vanhukset…
Sori en jaksanut ranskalaisia viivoja.
- työnsankarit jotka eivät suostu sairaslomaan vaikka pää meinaa irrota.
- luulosairaat jotka ovat varmoja että se hyttysen purema on vähintään syöpä.
- liioittelijat joilla on se hyttysen purema joka on niiiiin kipeä niin kipeä ja suureen ääneen raivoavat ja kiroavat ammattitaidotonta väkeä kun ei saa edes sairaslomaa vaikka hädintuskin henki pihisee.
- hysteeriset vanhemmat jotka juoksevat joka naarmun takia lapsineen lääkärissä.
- vanhemmat jotka ovat varmoja että meidän pirjoeemelillä on adhd ja kaikki mahdolliset yliherkkyydet sekä allergiat ja jos ei papereihin tätä valheellista tietoa kirjata niin vaihtavat lääkäriä siinä toivossa että lumihiutale edes jonkun diagnoosin saisi.
Ainakin terveyskeskuksessa rasittavimpia ovat luulosairaat jotka kinuavat tutkimuksia (paras lähettää eteenpäin erikoissairaanhoitoon), mielisairaat joille voi vain tarjota lääkettä (paras lähettää eteenpäin), päihdeongelmaiset (ei apu tarjolla) ja todistuksia etujen vuoksi kinuavat (helpointa tehdä todistus vaikka kyse ei ole lääketieteellisestä ongelmasta). Ei ehkä muodosta suurinta osaa potilaista perusterveydenhuollossa mutta ainakin omalla kohdalla oli helppo tehdä päätös että sillä alalla en ainakaan töitä tee enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
- työnsankarit jotka eivät suostu sairaslomaan vaikka pää meinaa irrota.
- luulosairaat jotka ovat varmoja että se hyttysen purema on vähintään syöpä.
- liioittelijat joilla on se hyttysen purema joka on niiiiin kipeä niin kipeä ja suureen ääneen raivoavat ja kiroavat ammattitaidotonta väkeä kun ei saa edes sairaslomaa vaikka hädintuskin henki pihisee.
- hysteeriset vanhemmat jotka juoksevat joka naarmun takia lapsineen lääkärissä.
- vanhemmat jotka ovat varmoja että meidän pirjoeemelillä on adhd ja kaikki mahdolliset yliherkkyydet sekä allergiat ja jos ei papereihin tätä valheellista tietoa kirjata niin vaihtavat lääkäriä siinä toivossa että lumihiutale edes jonkun diagnoosin saisi.
Mä oon toi luulosairas. Jokaisesta vaivasta olen 100%:sen varma että se on syöpä ja kuolen pian. Viimeksi viime viikolla kun iski noidannuoli, olin varma että sisälläni on iso kasvain joka painaa hermoa ja aiheuttaa kipua. Se on menoa nyt. No ei ollut
Se on hämmentävää että vaikka tiedostan ongelmani, en voi sille mitään vaan ajatukseni vievät näille urille. Luojan kiitos olen pystynyt pakottaamaan itseni pysymään poissa lääkäristä kun näitä ajatuksia tulee, ja lupaan itselleni että menen kyllä lääkäriin jos tarve vaatii. 😆
Luetellaan ranskalaisilla viivoilla millaisia aloituksia av-palstalla on.
- **tun tyhmiä