Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taksvärkkipäivä ennen ja nyt

Vierailija
06.12.2014 |

Olin teini 80 luvulla ja taksvärkkipäivänä oli ihan yleistä mennä myös kouluun! Siellä oli joku opettaja paikalla ja ohjelma tosi helppoa, lueskeltiin ja katottiin yleensä joku elokuva. Jos ei halunnut osallistua niin meni vaan sinne. Itse valitsin aina avustuskohteen perusteella että menenkö.

Jos "osallistuin" niin vein kotoa sen rahan. En koskaan hakenut mitään töitä mistään eikä vanhemmat edes olettaneet. Sen päivän idea oli KERÄTÄ RAHAA eikä olla mikään "opitaan oleen töissä" päivä.

Ilmeisesti homma on ihan muuttunut toisenlaiseksi nykypäivänä!? Penskat pannaan töihin ja ilmeisesti kukaan ei mee kouluun? Entä köyhät perheet jos ei oo sitä kymppiä (tmsj)?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin et tämäkin on ruotsalaisten keksintöä...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Taksv%C3%A4rkkiliike

Vierailija
2/2 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me ainakin menimme töihin (itse olin kaupassa vihannesosastolla) ja saimme siitä 50markkaa kouluun vietäväksi. Samassa paikassa kanssani oli useampi. Oli hieno kokemus. Ja tämä siis 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa. Ei minun vanhemmat minulle sitä rahaa olisi antaneet, se oli "työnantajan" tehtävä, vaikka olikin vain yhdenpäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla