yh ja tuet!
Mies muuttaa pois.
Asunto 90neliöö ja vuokra 800.
Sähkö ja vesi Max. 100 kuukaudessa.
Paljonko saan asumistukea? En haluaisi muuttaa.
Muusta olen valmis tinkimään.
Eli olen kodinhoitotuella ja lapsilisällä.
Kommentit (5)
Onko varma että saan sen laskurin mukaisen vaan. 360 asumistukea, enkö saa enempää?
Siis kotihoidontukea perusosaan tulee pieni korotus ( muistaakseni alle 200 euroa)jos perheen tulot alle jotain eli olet yksin, lapsilisään n. 50 euroa yh-lisää, saat lapsen isältä elatusmaksut ja sitten asumislisä, joka ei juuri koskaan kata koko vuokraa. Toimeentulotuki on seuraava mitä voit hakea.
Olin itse 5v sitten samassa tilanteessa hiukan pienemmällä asunnolla ja vuokralla. Pärjättiin asumistuella ja toimeentulotuella. Summia en muista tarkkaan. Ja kesti onneksi vain hetken. Sitten lapsi päiväkotiin ja takaisin työpaikkaan, jossa olin ollut ennen äitiyslomaa.
Mutta siis asunnon koossa on joku maksimi hlömäärän mukaan mistä osuudesta sitä asumistukea edes voi saada. Olen kuitenkin jostain kuullut, että se olisi muuttumassa? Oletko tätä selvittänyt?
Millä tavalla on muuttumassa tiedätkö?
Soitan ma kelaan keskustellakseni tästä mutta vaivasi nyt yöunia koska en raski muuttaa, on niin hyvä ja rauhallinen paikka asua:)
Tt- tukea en hae, tällä paikkakunnalla vaikuttaa eräs ihminen etten ole muka oikeutettu ja en jaksa tapella, aion pärjätä kelan tuilla ja yritän saada pimeänä vklp hommia lisäksi
Kelan sivuilla laskuri laita googleen hakusanaksi asumistukilaskuri