Työtön, onko sinulla varaa ostaa vaatteita?
Kommentit (22)
On varaa ostaa tarvittaessa, mutta aika harvoin tarviaa.
Tarvittaessa kyllä. Kun ostaa hyvää niin kestää, esim. uutta talvitakkia en ole tarvinnut vuosiin. Lähinnä kalsarit kuluvat.
Ei ne kulkee varastamassa niitä . Vuosikymmenten ongelma kodeissa kaupoissa kioskissa bensa asemilla ja uskontolahkoissa . Myös varastettu tavara pestään vaihtamalla se vastaavaan ei varastettuun.
Hyvin harvoin voin ostaa itselle vaatteita.
Tarvisin housut joilla kehtaa käydä ihmisten ilmoilla kaupungissa , oman kylän kaupassa ja muilla asioilla käyn ihan leggingsit tai kollarit jalassa.
Vaatteet pysyvät pitkään hyvinä kun kotiin tullessa vaihtaa huonommat kotivaatteet päälle.
On. Jos tarvitsen jotain erikoisempaa vaatetta jota en käyttäisi kuin harvakseltaan tai joka on kauppojen hinnoilla kallis niin sitten etsin kirpputoreilta. :)
Minä olen pienipalkkaisessa töissä eikä varaa ole ostaa kuin kirpputorilta.
Kun ikää on jo 55, niin onneksi on kaappi täynnä vaatteita jotka on klassisia ja kestäviä. Ja ennen kun ne vielä olivat useat Made in Italy, niin kestävät.
Vierailija kirjoitti:
On. Jos tarvitsen jotain erikoisempaa vaatetta jota en käyttäisi kuin harvakseltaan tai joka on kauppojen hinnoilla kallis niin sitten etsin kirpputoreilta. :)
Vaikka kastajaisjuhliin sain 3 eurolla hameen ja 3 eurolla paidan. Ei tullut mitään taloudellista kriisiä siitä että olisi juhliin siistit vaatteet.
En osta yhtään mitään kun ei anneta duuniakaan ja paikkaa yhteiskunnassa. HV koko konkkaronkka!
Enimmäkseen ne jotka ei varastelee ostaa kaupasta nimellä ostovoima tai UFF kirppikseltä ja taas uskontolahkoissa on jaettu lahjoitus vaatteita lähiöissä kuten Korso Mäntsälä saalem.fi
Kiitos tämän nykyajan muodin! Voi hyvin pitää 90-luvullakin ostettuja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pienipalkkaisessa töissä eikä varaa ole ostaa kuin kirpputorilta.
Minäkin ostan paljon käytettynä.
Mä oon jo pitkään ostanut kirpparilta kaikki muut paitsi sukat, alusvaatteet ja kengät.
Miettimään että joku oikeasti kävelee tuolla varastettu putkikassi tai käsilaukku olalla tai reppu . Muina miehinä tai naisina.
Eipä juuri ole. Onneksi kotona voi käyttää rikkinäisiä ja kulahtaneita vaatteita niin ei tarvitse kuin silloin tällöin ostaa uusia.
Olen laihtunut yli 50 kiloa ja kun kaapistani löytyi yli 10 vuoden takaisia vähän käytettyjä vaatteita jotka mahtuivat taas päälle, niin se oli kuin juhlapäivä. Farkut tosin jouduin kaventamaan lahkeista, mutta perus T-paidat ja pari takkia olivat ajattoman mallisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun ikää on jo 55, niin onneksi on kaappi täynnä vaatteita jotka on klassisia ja kestäviä. Ja ennen kun ne vielä olivat useat Made in Italy, niin kestävät.
Sama, ja olen useamman kerran marittanut vaatevarastoja, niitä on yksinkertaisesti liikaa. Lisääkin on tullut osteltua. Kun ei ole lapsia eikä asuntolainaa niin pärjää pienemmälläkin tulolla.
Vaikeuksia on esim. ostaa uusi takki tms.
Olen töissä ja kulutan silti vähemmän kuin työmarkkinatuki.
On, kun ei ole suurempia velkoja, en käytä alkoholia tai tupakkaa, en myöskään matkustele ulkomailla tai harrasta kalliita harrastuksia.