Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka kertovat muille mitä nämä tuntevat ja ajattelevat

Vierailija
10.10.2021 |

Minulla on ollut elämässäni joitakin ihmisiä, jotka ovat kertoneet minulle mitä ajattelin, sen sijaan, että olisivat kysyneet näitä asioita.

Esim. yksi totesi rivitalosta kerrostaloon muutettuamme, että "niin te sitten huomasitte, että se kerrostalo on enemmän teidän juttu". Todellisuudessa syy muuttoon oli aivan toinen, ja asumisratkaisu väliaikainen, minkä kerroinkin. Ei tainnut kuitenkaan mennä perille, vaan hän piti oman ajatuksensa asiasta.

Toinen tapaus kertoi minulle, miten huono minun ja mieheni suhde on ja lisäsi vielä, että se on juuri samanlainen kuin hänen ja wc-miehensä suhde. En ollut edes puhunut kyseiselle ihmiselle paljoakaan suhteestamme, enkä todellakaan tiennyt, millainen hänen ja exänsä suhde oli.

En siis ole näitten henkilöitten kanssa tekemisissä enää heidän muunkin myrkyllisyytensä takia.

Mietin vain, mikä saa aikaan kuvatunkaltaista käyttäytymistä? Joku persoonallisuushäiriö?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon täytyy tuntua sinusta tosi pahalta ja sinulla on varmasti laiminlyöty olo.

Vierailija
2/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen noista ainakin oli kysymys. Et vain tunnistanut sitä sellaiseksi, koska oma tapasi asetella kysymyksiä on erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tekevät täysin tuntemattomatkin. Yksi äijä tuli pokaamaan ja väitti että jännitän, kun en suostunut hänen kanssaan treffeille. WTF? Toinen kysyi mitä pelkään kun ei kiinnostanut lähteä kanssaan jatkoille. En pelännyt yhtään mitään, ei vaan kiinnostanut, that's it.

4/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietin vain, mikä saa aikaan kuvatunkaltaista käyttäytymistä?"

Ehkä vankkumaton käsitys itsestä hyvänä ihmistuntijana ja halu saada toinen kokemaan vuorovaikutustilanteessa, että häntä ymmärretään.

Vierailija
5/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan auto correct. WC-mies piti siis olla ex-mies. :D

Ap

Vierailija
6/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti äitini on tällainen. Latelee mitä ihmiset hänen mielestään tuntevat, ajattelevat, mihin pystyvät jne. Vähän kuin tämä Putouksen Anja Jankka :'D Juu, varmaan jotain persoonallisuushäiriön poikasta on, mutta kaikesta huolimatta ihana ja rakas ja olen tekemisissä.

Vierailija
7/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita riittää.

Saan joskus itsenikin kiinni moisesta ja se kyllä hävettää välittömästi. 🙄

Ehkä kyse on jostain läheisyyden välttämisestä. Ei halua oikeasti syvällistä suhdetta toiseen tai ei sellaiseen kykene. Toisaalta joskus haluaa kohteliaisuudesta olla utelematta toisen yksityisasioita ja kun ei kysy, saattaa vain tulla olettaneeksi jotain toisesta. Siinä sitten antaa täysin ajattelemattoman kuvan itsestään, vaikka tarkoitus oli aivan päinvastainen.

Vierailija
8/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äitini on tällainen. Latelee mitä ihmiset hänen mielestään tuntevat, ajattelevat, mihin pystyvät jne. Vähän kuin tämä Putouksen Anja Jankka :'D Juu, varmaan jotain persoonallisuushäiriön poikasta on, mutta kaikesta huolimatta ihana ja rakas ja olen tekemisissä.

Perheeni on samanlainen. Raivostun yleensä tuollaisesta käytöksestä ja tulkinnoista.

Itse koitan vältellä tuota ja antaa ihmisten tehdä omat valintansa ja virheensä elämässä.

Jokaisella on oma elämä elettävänä.

Vierailija
9/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös niitä tunteita pidä sanoittaa nykyään?

Ja oikeasti tuollainen "Ai, te ajattelitte sitten hankkia koiran", on vain tapa ilmaista asia. Ei se tarkoita, että sanoja miettisi, että mitä se toinen on kirjaimellisesti _ajatellut_.

Vierailija
10/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheeni on samanlainen. Raivostun yleensä tuollaisesta käytöksestä ja tulkinnoista.

Itse koitan vältellä tuota ja antaa ihmisten tehdä omat valintansa ja virheensä elämässä.

Jokaisella on oma elämä elettävänä.

Yleensä nämä kaverien tekemät tulkinnat elämästäni ovat menneet ihan pieleen. Minä mietin paljon omaa elämääni, käytöstäni ja motiiveitani. Ei tarvitse tulla tekemään ja sanomaan vääriä tulkintoja elämästäni. Tätä samaa ohjetta koitan viljellä muiden kanssa. Jokaisella asialla on tarkoitus. Jos ihminen ei toiminnallaan vahingoita vakavasti itseään tai muita, silloin olen varovainen neuvoissani.

Vierailija
11/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oikeasti tuollainen "Ai, te ajattelitte sitten hankkia koiran", on vain tapa ilmaista asia. Ei se tarkoita, että sanoja miettisi, että mitä se toinen on kirjaimellisesti _ajatellut_.

Ihmiset haluavat eri asioita elämässä. Tämä pitää muistaa. Joskus ihmiset päästävät elämänsä luisumaan pois raiteiltaan, jotta voi tulla jotain uutta. Luovat nahkaansa.

Vierailija
12/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän tekevät täysin tuntemattomatkin. Yksi äijä tuli pokaamaan ja väitti että jännitän, kun en suostunut hänen kanssaan treffeille. WTF? Toinen kysyi mitä pelkään kun ei kiinnostanut lähteä kanssaan jatkoille. En pelännyt yhtään mitään, ei vaan kiinnostanut, that's it.

Nuo on ainakin vakiokommentteja torjuntatilanteessa, käyttävät heti sekunnin päästä joka kerta.

Vierailija
13/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on ainakin vakiokommentteja torjuntatilanteessa, käyttävät heti sekunnin päästä joka kerta.

Lapsellista inttää, jos toinen ei ole kiinnostunut. Onneksi kukaan ei tule nykyään enää pokaamaan, niin ei tarvitse keksiä mitään tekosyitä.

Vierailija
14/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä esimerkki ei kyllä kuvaa yhtään aloitustani. Parempi olisi ollut esimerkki, jossa joku olisi sanonut: "Ai te ajattelitte sitte hankkia lapsen sijaan koiran".

Ap

Vierailija
15/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen toivonut, että ihmiset kysyisi suoraan, eikä olettaisi tietävänsä asioita.

Jos annan jollekin pienen tiedonmurusen esim. kauan sitten tapahtuneesta äänestämiskäyttäytymisestäni jossain random-vaaleissa, niin heti jotkut olettaa tietävänsä ja tuntevansa minun arvomaailmani läpikotaisin. Sekä sen, mitä heistä ajattelen, miten suhtaudun päivän poliittisiin kysymyksiin yms.

Voi miten väärässä ihminen onkaan olettamustensa kanssa.

Vierailija
16/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kuvittelevat olevansa niin kuumia adoniksia ettei kukaan nainen voi kieltäytyä heidän tajouksistaan. Harmi vaan että nainen voi nähdä miehen pikkasen toisella tavalla... Yleensä nuo heput ovat todella kaukana kuumasta adoniksesta, niin ulkonäöltään kuin luonteeltaan.

Vierailija
17/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein liittyy puutteelliseen empatiakykyyn, mikä taas sitten liittyy persoonallisuushäiriöihin. Nämä ihmiset kertovat omista ajatuksistaan, ja luulevat että kaikki ajattelevat niin.

Vierailija
18/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli muuten juuri hauska meemikin: I'm an empath, sometimes I know how other people feel simply by deciding how they feel on my own mind and instantly believing it

Vierailija
19/28 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/28 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella rasittavaa porukkaa :D Itehän en pidä myöskään siitä että äidit ylennetään jumala asemaan  selittämään lastensa tunteita. Mun vanhemmat oli tosi usein väärässä selittelyineen. Saattoi olla että koin epäoikeudenmukaisuutta jostain asiasta, ja vanhempi vain väitti että olen väsynyt. Tuo on oikeasti ihna vahingollista jo. En osaa vielä aikuisenakaan sanoittaa itse omia tunteitani, kun niitä on vängätty vääriksi jo pienestä pitäen.