Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi mutta millä raskausviikoilla se ihana hehku ja kauneus tulee?

Vierailija
05.12.2014 |

Aina sanotaan, että odottavista äideistä huokuu joku sellainen hehku ja kauneus, hiukset kasvavat huimaa vauhtia, ovat paksut ja kiiltävät, iho voi hyvin, silmät tuikkii onnea ja posket punertavat kauniisti ja ties vaikka mitä.

Joka aamu toiveikkaana kävelen peilin eteen ja joudun pettyneenä toteamaan, että jaahas, ei sitten ihan vielä tänään. Eli ystävällisesti sääsätäkää mut jokapaivaiseltä pettymykseltä ja kertokaa mulle, millä viikolla se mun häikäisevä ja äidillinen kauneus ja hehku puhkeaa kukkaan? Koska toistaiseksi niin ei tosiaan ole käynyt, niin osaan merkitä kalenteriin sen oikean alkamispäivän.

Kiitän etukäteen ystävällisyydestänne.

P.S. Jos osaatte vielä sanoa myös sen päivän kun se paljon puhuttu valtava energiapiikki ja hyvinvointijakso alkaa, niin merkkaan senkin kalenteriin. Kiitti!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan ei milloinkaan, 9 kuukautta oksensin päivittäin ja vielä pitkään synnytyksen jälkeen sain kuulla että olen valkoinen kuin lakana...

Vierailija
2/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tule. Se on jonkun marginaaliryhmän etuoikeus. Kerronpa oman tarninani.

Ennen raskautta painoin 56kg, olen 168cm pitkä. Hoikka ja ihan tosi nättikin. 28v.

Viikolla 7 sain kuulla odottavani kaksosia.

Viikolla 9 isäni sanoi, että niin se vaan on, että monella naisella raskaana ollessa nenä leviää. Kiitti.

Viikolla 10 ostin äitiysfarkut, neuvola huolestui painonnoususta. Minä en, sillä hormonaalinen ehkäisy on kerännyt nestettä ja arvelin, että raskauden kanssa on sama juttu, koska äitini paisui nesteen kerääntymisestä raskausaikana.

Viikolla 16 olin ystävän häissä. Moni kauhisteli, miten uskalsin vielä lähteä liikkeelle. Synnytätkö pian? Laskettuun aikaan 24 viikkoa.

Viikolla 22 oli uudenvuoden aatto. Olin käynyt kampaajalla ja meikkaajalla. Juhlissa yksi tuttu mies sanoi: "vittu sä näytät hirveeltä".

Viikolla 24 olin lounaalla työkaverin kanssa. Tuttu mies sattui samaan ravintolaan "aahhahahaha en ole koskaan nähnyt noin isoa mahaa. Ei saatana sä olet iso".

Viikolla 26 olin ystäväni häissä kaasona. Aamutossuissa, koska mikään muu ei mahtunut jalkaan.

Viikolla 30 olin Forumin H&M:ssä äitini kanssa. Kaksi nuorta naista viittoilivat toisilleen ja kuiskivat "Ei hyi helvetti minkä näköinen ja kokoinen".

Della Margan tuttu myyjä ei ollut huomaavinaan minua. Kunnes tunnisti. "Heh, oletpas sä eri näköinen".

Viikolla 31 sulkeuduin kotiin.

Viikolla 35 syntyivät kaksoset.

Lohtuna.

3 kuukautta synnytyksestä olin rannalla, bikineissä. Tuttu miespuolinen kaveriporukka sattui paikalle ja ihmetteli, että "mitä ootsä jonkun lastenvahtina tän kesän?". "Kenen vauvoja nää on?".

ainakaan sitä ei sitten sen jälkeen enää kropasta huomannut..

En enää IKINÄ halua painaa 100kg ja ihan todella ihmiset ovat lihaville tai läskeille raskaana oleville tosi ilkeitä.

Sairaalan lääkäri oli ihan kamala mua kohtaan, kun lapset syntyivät. Useana päivänä. Kun sitten kolme viikkoa myöhemmin kävin siellä jotain toimittamassa ihan normaalipainoisena (raskausmyrkytys toi siis mukanaan nesteitä, jotka poistuivat nopeasti ja paino putosi huimaa vauhtia) oli tämä sama lääkäri mua kohtaan kuin eri ihminen ja kun osasi yhdistää oli vähän että jaaaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee siinä kohtaa kun se lapsi nukkuu viimein.

Vierailija
4/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne muuttaa omaan kotiin ; )

Vierailija
5/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän emännästä tuli täysi virtahepo. Hehkua ei ole näkynyt enää muutamaan vuoteen.

Vierailija
6/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä myytti koko hehku sanon minä. Tosin jos jotain hyvää, niin itsellä on nyt loppuraskaudessa hiukset ja iho paremmassa kunnossa kuin koskaan, mutta ei se paljon lohduta kun nilkat ja sormet turpoilee, väsyttää, närästää ja kolottaa joka paikkaan. Ah. No, 4 viikkoa laskettuun aikaan enää, sisulla ja lopputulos mielessä tän kyllä kestää! :)

Vierailija
7/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli se energiapiikki vasta sitten kun lapsi oli syntynyt. Koko raskauden ajan olin enemmän tai vähemmän väsynyt ja myös väsyneen näköinen, vaikka nukuin päiväuniakin. Eli raskaushehkusta ei ollut tietoakaan, ainakaan omasta mielestäni. Mies kyllä kehui superseksikkääksi, mutta omasta mielestäni olin kaikkea muuta kuin seksikäs.

Vierailija
8/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunsin oloni maailman rumimmaksi ollessani raskaana. Vasta valokuvista näen kuinka onnelliselta silloin näytin, se ehkä oli se hehku. Olen siis vieläkin onnellinen ja varsinkin nyt kun vauvani on alkanut nukkua kokonaisia öitä heräämättä. :)

Vierailija
9/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli energinen, kaunis olo n vko 20-34. Eli aikas pitkään :)

Vierailija
10/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuusi lasta ja osassa raskauksista olen ollut kaunis ja hehkuva, osassa turvonnut virtahepo. Viimeisimmässä yli kolmikymppisenä olin kauneimmillani, mutta myös pukeuduin naisellisesti korkosaappaisiin ja mekkoihin, oli hiustenpidennykset ym ja mua tultiin jopa iskemään vaikka oli se valtava pallomaha.  Olin kaunis jopa heti synnytyksen jälkeen otetuissa kuvissa siellä synnytyssalissa niin että muutkin ihmiset oli sitä kommentoineet. Turvotusta ei ollut yhtään vaikka välillä olen ollut hirveä pallonaamainen possu. Olen kärsinyt rasvaisesta ihosta aina ja kunnon akne oli nuorempana ja se on parantunut joka raskauden myötä. Nyt olen raskaana 7. vko menossa ja useampi viikko sitten ennen plussaa pistin merkille miten ihoni oli äkkiä muuttunut tasaisen väriseksi ja sileämmäksi kun se aiemmin oli kirjava ja helposti punoittava.

Vierailija
11/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan yksilökohtaista?

Itselläni iho ja hiukset olivat erinomaisessa kunnossa raskauden ja imetyksen ajan. Auta armias kun imetys loppui, tuli sulkasato, kaikki ne irtoamatta jääneet hiukset irtosivat tosi lyhyen ajan sisään. Siitä se se sitten ajan myötä tasoittui.

Vierailija
12/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo näkynyt.

Vierailija
13/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että tuo semmoinen legenda, joka on luotu lohduttamaan naisia, kun olo alkaa olla tukala ja ulkonäkö riipii....

Mutta se on ihan tutkittu asia, että hapenottokyky ja suorituskyky nousee raskauden alussa, JOS ei ole kremppoja. Asiaa ovat hyödyntäneet aikoinaan mm. jotkut DDR:n naisurheilijat. Mutta tietysti sitten kohdun kasvaminen asettaa aika pian jo rajoituksia sille, miten tehokkaasti voi liikkua.

Vierailija
14/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:47"]Mä vähän luulen, että tuo semmoinen legenda, joka on luotu lohduttamaan naisia, kun olo alkaa olla tukala ja ulkonäkö riipii....

Mutta se on ihan tutkittu asia, että hapenottokyky ja suorituskyky nousee raskauden alussa, JOS ei ole kremppoja. Asiaa ovat hyödyntäneet aikoinaan mm. jotkut DDR:n naisurheilijat. Mutta tietysti sitten kohdun kasvaminen asettaa aika pian jo rajoituksia sille, miten tehokkaasti voi liikkua.

[/quote]

Mulla ainakin alkuraskauden lenkit oli kamalaa läähätystä, nyt rv 40 läähätän edelleen, mutta näkyypä tuo pallo edes tuossa. :D

Hehkua ei oo näkynyt, turvotusta senkin edestä.

Vierailija
15/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:47"]Mä vähän luulen, että tuo semmoinen legenda, joka on luotu lohduttamaan naisia, kun olo alkaa olla tukala ja ulkonäkö riipii.... Mutta se on ihan tutkittu asia, että hapenottokyky ja suorituskyky nousee raskauden alussa, JOS ei ole kremppoja. Asiaa ovat hyödyntäneet aikoinaan mm. jotkut DDR:n naisurheilijat. Mutta tietysti sitten kohdun kasvaminen asettaa aika pian jo rajoituksia sille, miten tehokkaasti voi liikkua.   [/quote] Mulla ainakin alkuraskauden lenkit oli kamalaa läähätystä, nyt rv 40 läähätän edelleen, mutta näkyypä tuo pallo edes tuossa. :D Hehkua ei oo näkynyt, turvotusta senkin edestä.

[/quote]

Joo, kyllä nuo on yksilöllisiä viime peleissä, mutta tosiaan hapenottokyky ainakin huippu-urheilijoilla kasvaa alkuraskaudessa.

12

Vierailija
16/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se monilla ole se iso sisäinen ilo ja onni mikä pukkaa pintaan ja peilikuvakin näyttää paremmalta...ihan niinkuin humalassa ;)

Tosin minulla oli iho hyvässä kunnossa molemmissa raskauksissa...kaikki finnit hävisi vips vaan!

Vierailija
17/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 2 kun ovuloit. Siitä se vähenee!

Vierailija
18/18 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt hehkeää raskaana olevaa naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän