Alkuraskauden päänsärky -onko ollut muilla teillä? Mikä auttaa?
Rv8 ja olen kärsinyt päänsäryistä, varmaan jotain migreenityyppistä (? sitä ei ole muuten ollut koskaan) ja sitten viluttaa ja palelee samalla. Eilenkin jouduin ottamaan töissä panadolia, ja tänään mietin sitä taas..ei kiva. Pahoinvointia on myös, ja väsyttää.
Tämä on kolmaus raskaus enkä muista päänsärkyjä edell. odotuksissa. Ja tätä vilutusta, ikäänkuin sairastumassa koko ajan. Mikähän tähän auttaisi ja meneekö tämäkin ohi ensimmäisen kolmanneksen jälkeen vain milloin? Olen kalpean ja nuutuneen näköinen töissä, onneksi ei kukaan ole vielä raskaudesta ainakaan kysynyt.
Kommentit (6)
Minulla sama juttu, sellaista jatkuvaa jäytävää päänsärkyä monta päivää putkeen. Panadolia saa ottaa minulla se ei auttanut yhtään. Neuvolassa terveydenhoitaja osasi vyöhyketerapiaa ja kerran kokeili sitä tähän, se auttoi.
Kiitos vinkistä, pitäisiköhän varata vyöhyketerapia ensi viikolle. Saako raskaana käyttää piikkimattoa?
Mä oon joutunut raskausaikana syömään ekaa kertaa ikinä migreenilääkkeitä, jotka neuvolalääkäri määräsi alkuraskaudessa. Oon ottanut vain äärimmäisessä hädässä. Buranaa söin viikolle 32 asti ja sen jälkeen panadolia. Yritän aina sitkuttaa, ettei tarttis lääkkeitä. Käytän kaurahaudetta, saunaa, kahvia, hiilihapollisia juomia ja suolaista naposteltavaa. Päänsärky aiheuttaa mulle ruokahaluttomuutta. Lenkkeilen ja yritän nukkua yms. Silti oon viimeisten 35 viikon aikana syönyt varmaan enemmän kuin koskaan ennen särkylääkkeitä.
Nyt ollut useamman viikon pää kipeä, en viitti ottaa edes lääkettä kun ei auta. La oli ja meni, mutta lääkärin mukaan jatkuva päänsärky ei oo syy käynnistää. Etenkin kun muita myrkytykseen viittaavia oireita ei ole.
Minulla ollut molemmissa raskauksissa kamalaa migreeniä alkuviikoilla. Viimeksi menin rv 10 päivystykseen, siellä sain combona panadolia, buranaa ja jotain pahoinvointilääkettä (primperin?). Sain ohjeeksi ottaa tämän yhdistelmän myös kotona, mikäli uusiutuisi. Ja siis toimi minulla
Mulla auttoi synnytys. Voimia.