Miten lausutaan Johan?
Olen menossa treffeille nettituttavan kanssa jonka nimi on Johan. Haluan ihan vaan siksi kysyä, etten nolaa itseäni (räjähdän usein tulipunaiseksi).
Kommentit (30)
Apua. Sukulaiseni on Johan. Sanoin lapsena Johani. Äitinsä sanoo Johan.
No tästähän saat treffeille hyvän keskustelunaiheen.
Tunnen kolme Johania ja kaikki lausutan Juuhan. Kaksi perisuomalaista ja yksi suomenruotsalainen.
Kysy suoraan. Poikani nimi on Johan ja lausutaan suomalaisittain niin kuin kirjoitetaan. Tosi monesti on kysytty miten lausumme. Valintakysymys.
Moukkamaista sanoa Juuhhhan. Kun nimi kerran pitää vääntää ruotsalaiseksi, niin silloin koko h kirjainta ei kuulu. kuulostaa enemmän Juu an. Jos ei ole ruotsinkielinen niin sit se on Johan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:57"]
Olen menossa treffeille nettituttavan kanssa jonka nimi on Johan. Haluan ihan vaan siksi kysyä, etten nolaa itseäni (räjähdän usein tulipunaiseksi).
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: minkä ikäinen tyyppi kyseessä?
-usein Suomessa Juuhan
-Ruotsissa Juuan
Toki muitakin mahdollisuuksia on :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:10"]
Moukkamaista sanoa Juuhhhan. Kun nimi kerran pitää vääntää ruotsalaiseksi, niin silloin koko h kirjainta ei kuulu. kuulostaa enemmän Juu an. Jos ei ole ruotsinkielinen niin sit se on Johan.
[/quote]
Kyllä ihan suomalaisittain se Juuhan sanotaan. Tai sitten eräs tuttava on koko elämänsä ajan sanonut nimensä väärin.
No, jos on ruotsalainen niin "juuhan" ja jos on joku muu maa, niin voi olla hyvin"johan". Mä ainakin kysyisin. Hei, sinulla on niin jännä nimi, että mietin miten se oikein lausutaakaan.
Juuhhan. Jos saksalainen niin kuten kirjoitetaan.
Kysy häneltä itseltään? Ei kai se kysyminen noloa voi olla. Kaikki tuntemani eli yksi Johan lausutaan Juuhhan.
Poikani toinen nimi on Johan ja lausun sen Juuhhan
Cuugan