ADHD ja parisuhde (tai lähinnä sen puute)
Onko muita joilla ADHD ja kumppania ei vaan löydy? Moni mies kiinnostuu kyllä siitä että olen eloisa ja puhelias, mutta sitten kun tämä diagnoosi käy ilmi niin mies häipyy vaivihkaan livohkaan. Ylipäänsä kerään kaikenlaisia seksinvonkaajia eniten puoleeni, vaikka haluaisin vakavan pitkäkestoisen parisuhteen. Tiedän että voin olla hyvä kumppani kunhan toinen on valmis ymmärtämään joitain omituisuuksiani ja sitä että asuntoni ei ole aina kovin siisti.
Kommentit (23)
Moni nainen saa diagnoosin vasta aikuisena kun on lapsiakin tehty ja niillä alkaa näkyä jotain oireita. Siinähän sitten selviää ettei ne aiemmat sukupolvetkaan oireettomia ole olleet, niitä vain ei ole osattu sanoittaa aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä AHDH:t eivät jaksa parisuhdetta ja ovat ns. sarjarakastuja. Riski.
Outo stereotypia
Tunnen lukuisia ADHD-ihmisiä joilla on pitkä, vakaa parisuhde.
adhd,autismi vai asperger? eikai näitä eritellä nykyään. kerropa myös millainen sopeutuja kumppani on? a
dhd on usein ns. moniongelmainen erilaisine sairauksineen, ajatustapoineen jne hyperfokusoitumisineen & tarkkuuksineen.todella rasittavaa tasaisemmalle ihmiselle joka taas huomaa ympäriltä kaiken tasaisemmin. vaikka onkin vain 1 pitkä parisuhde, että kiinnostus parisuhteeseen hiipuu tasaisesti koko ajan eikä sen eteen ehkä viitsitä tehdä työtä. fantasioita kyllä riittää. oman tilan tarve voi olla valtava esim kuormituksen takia. itsetunto on huonohko juuri kaikenkaappaamisen takia. yhteiset sopimukset ohitetaan koska ne eivät hyödytä. piilonarsismia usein myös näissä.
https://hidastaelamaa.fi/2023/04/herkka-tai-adhd-ihminen-ei-ehka-ole-he…
Olen vähän erikoisistakin asioista kiinnostunut, ja fyperfokuksessa en välttämättä kuule tai näe oikein mitään. Olen keskivertoa älykkäämpi (tutkitusti), silti en välttämättä saa yksinkertaistakaan asiaa aloitettua. Harrastan paljon ja siihen menee aikaa.