Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks naiset on armeijaan liittyen niin v*tun tyhmiä?

Vierailija
04.12.2014 |

Täällä kun on paljon näitä armeija-keskusteluita, niin olen ihmetellyt naisten mielipiteitä kyseistä instituutiosta. Argumentit ovat tämänkaltaisia:

"mä en voi kunnioittaa armeijan käynyttä tappajamiestä" "sivarit osaa sentää ajatella itse aivoillaan" "mä en ikinä halua et mun lapsi oppis tappamaan" "sodissa vaan raiskataan ja armeijaa tukee tätä" "armeija on ihan turha"...Ja yläpeukkuja satelee.

Kuvitteletko te, että intissä istutaan 24/7 lattialla hiomassa veistä, kiillottamassa rynkkyä, maalamassa sotamaalia naamaan samalla kun joku sikaniskainen skappari karjuu tappokkäskyjä korvaan?

Vastaan, että siellä ei tehdä tätä. Suurin osa on siellä pakollisen 5,5kk nollat taulussa, eikä näistä tai kenestä muustakaan mitään tappajaa siellä tule. Ihan tavallisia nuoria janttereita. Isoin osa koulutuksesta on luentoa, liikuntaa, tapakoulutusta ym. ihan kivaa luonnossa olemista ja kaverien kanssa hengaamista. Ampumakoulutuksessa tappaminen ei ole ideana, vaan maaliin osuminen. Kivaa puuhaa, eikä varmasti herätä mitään tappamishimoja kenessäkään. Leireillä istutaan nuotiollla ja paistetaan makkaraa.

Armeijassa viimeistään oppii säännöllisen elämänrytmin, jos on aiemmin ollut esim. syrjäynyt koulun drop-out, kunto kasvaa, saa uusia kavereita, oppii hyödyllisiä taitoja, voi saada ammatinkin jne. Kaiken kaikkiaan  mukavaa aikaa näin jälkikäteen ajateltuna.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tekee höytyä kuin pelleilee. Sivarissa esimerkiksi menee töihin ammattiin jolle aikoo. Yksinkertaista 9.

Vierailija
2/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetaan makkaraa?? WTF??? Olet joko nainen, sivari tai kuljetuskomppanialainen.

Olin tulenjohtaja. Ei meillä ollut yhtäkään TST-leiriä, missä olisi ollut aikaa millekään nuotiopiireille. Ampumaleireillä ei meillä aliupseereilla ollut aikaa sen kummemmin, vaikka niillä tykkimiehillä ja sotamiehillä saattoi ollakin vähän enemmän aikaa. Kyllä siellä meni kaikki aika harjoitteluun, vartiointiin ja lepäämiseen. Unta meidän ryhmän jäsenille suotiin E- ja J- kauden leireillä usein max. 3 tuntia per yö. Että viikon putkeen sellaista, ja sitten autolla ajoa sata - parisataa kilometriä pois leiriltä takaisin kasarmille. Sotilastoveri piti hereillä. Onneksi en tappanut ketään liikenteessä.

Tilanne on tuskin muuttunut millään lailla vajaan kymmenen vuoden aikana. Kokonaisuutena tarkastellen en keksi, mistä osuudesta minun varusmieskoulutuksessani olisi voinut tinkiä. Pikemminkin tuntui, että joihinkin asiohin olisi pitänyt perehtyä enemmän ja ettei koulutus/harjoittelu ollut riittävää. Joissakin tilanteissa, missä paljon ihmisiä liikkuu paikasta toiseen, ruokailee ym. syntyy odotustilanteita, mutta ei niitäkään voi juuri poistaa millään keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuolla tavalla ajattelevat kanat ole kuitenkin vähemmistö.

Vierailija
4/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole tuohon netti-ilmiöön törmännyt, täällä näkee enemmänkin välinpitämättömyyttä ja sitä "en voi kunnioittaa sivaria"-kiihkoilua.

Vierailija
5/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet on naisiin liittyen niin vitun tyhmiä?

Vierailija
6/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naiset on asiantuntijoita armeijasta, mitä he eivät ole kokeneet. Auta armias kun mies kommentoi synnytystä.....ÄLÄ TULE SANOMAAN MITÄÄN, KUN ET OLE SITÄ KOKENUT... Jne.

Vierailija
7/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni ja serkkuni kävivät armeijan, jotta saivat ajettua ilmaiseksi rekkakortin. Ja kyllähän se armeijan käyminen painaa vaakakupissa ylipäänsä, kun töitä haetaan.

Vierailija
8/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:44"]

Vastaan, että siellä ei tehdä tätä. Suurin osa on siellä pakollisen 5,5kk nollat taulussa, eikä näistä tai kenestä muustakaan mitään tappajaa siellä tule. Ihan tavallisia nuoria janttereita. Isoin osa koulutuksesta on luentoa, liikuntaa, tapakoulutusta ym. ihan kivaa luonnossa olemista ja kaverien kanssa hengaamista. Ampumakoulutuksessa tappaminen ei ole ideana, vaan maaliin osuminen. Kivaa puuhaa, eikä varmasti herätä mitään tappamishimoja kenessäkään. Leireillä istutaan nuotiollla ja paistetaan makkaraa.

[/quote]

Ja tuollaista isojen poikien hengailuleiriä täytyy sitten pakollisena yhteiskunnan ylläpitää? Ja vankilaan viedä sellaisia jotka tekee mieluumin jotain muuta kuin paistaa makkaraa ja hengaa kavereiden kanssa? Eikö se olekaan sotilaskoulutus, kuten miehet uhoaa? Mitä apua tuosta makkaranpaistamistaidosta on aseellisessa kriisitilanteessa? Tökkäät makkaratikulla vihollista silmään vai? Siinä se totuus nyt tuli siitä miten niitä miehiä tehdään.

Vierailija
9/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen armeijan käynyt nainen. Olin vuoden siellä. Nyt jälkeenpäin ajateltuna se oli liian pitkä aika. Ainakin neljännes pitäis ottaa pois. Suurin osa ajasta oltiin kasarmeilla lojumassa, oppitunneilla tai frisbee-golffaamassa (ei saatana, mikä laji!). Tai hei, ainahan voi pitää sulkeiset, jos ei mitään muutakaan... Ja jengi pyörtyili menemään kesän kuumuudessa.

Leirejä olisi saanu mielestäni olla enemmän, ampumaharjoituksia ja "sotia". Niistä oppi eniten, miten tuolla ulkona mennään yhdessä ja kohdataan vihollinen.

Armeijassa ei kyllä mitään miehiä tehdä. Suomen armeija on pikemminkin pellekoulu, missä jengi tylsistyy ja vittuuntuu väärin varusmiesjohtaja-asemaa käyttäviin keskenkasvusiin pentuihin.

Vierailija
10/10 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:31"]

Armeijassa ei kyllä mitään miehiä tehdä. Suomen armeija on pikemminkin pellekoulu, missä jengi tylsistyy ja vittuuntuu väärin varusmiesjohtaja-asemaa käyttäviin keskenkasvusiin pentuihin.

[/quote]

Siksi ihmetyttääkin kun ei jakseta käydä edes pellekoulua. Jos täällä olisi Israelin meininki ja 3 vuotta ei pelleilyä, niin ymmärtäisin jos ei kiinnosta mennä. Jos tylsistyminen on syy, niin luulisi tylsistyvän sivarissakin joka on puolet pidempi.