Jotkut vaatteet rupeaa haisemaan "kitkerältä" oltuaan jonkin aikaa kaapissa. Mistä mahtaa johtua? Pesuaineesta, kaapista vai mistä?
Kommentit (29)
Jotkut tässä ketjussa näkyvät tunnistavan tuon kitkerän, muovailuvahamaisen hajun.
Se on eri haju kuin likainen, kostea, tunkkainen tms. haju. Ihan omansa, ja minunkin uskoakseni liittyy keinokuitujen tai niiden valmistuksessa käytettyjen aineiden reagoimiseen/hajoamiseen.
Bakteereja jää vaatteisiin huonon pesun jäljiltä ja niiden aineenvaihduntatuotteet löyhkäävät sitten kaapissa.
Kuivausrummun jälkeen sama ilmiö jos ei heti mahdollisuutta aukaista rumpua kuivauksen jälkeen.
Auttaa jos laittaa Kuivauspalloon tekstiilituoksua.
Meillä pestään aina kirjopyykki 60 asteessa.
Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Joskus (harvoin) on käynyt kyllä niin, että jotkut vaatteet ovat haisseet hieltä vielä pesun jälkeen, mutta haju on kadonnut kun olen pessyt ne 60 asteessa. Kyse oli siis puuvillavaatteista, mutta sellaisista, jotka pesuohjeen mukaan piti pestä neljässäkympissä.
Joissakin vaatteissa on vyötärökuminauha alkanut haista vanhemmiten.
vaatetilat ja vaatteet kannattaa tuulletta välillä; ja etikka toimii pesussa.
Komppi tälle. Se semmonen pinesti tunkkanen haju tulee kaappiin käytetyistä materiaaleista kun vaatteet sisoo kaapissa tarpeeksi pitkään. Jos vaatteita käyttää ja pesee säännöllisesti ei hajua ehdi "kertyä". Itse pesen kaikki kaapin perukoilta löytäneet vaatteet ennen käyttöä.