Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tämä "ammatillisen ohjaajan" työ?

Vierailija
09.10.2021 |

Joka on ilmaantunut ammattikoulujen opetukseen? Ei mun aikana tuollaista ollut. Ohjaajako voi olla siis entinen opiskelija, ilman opettajakoulutusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen raksapuolella ja meillä on opettajan lisäksi sellainen apuope. Koko ikänsä tehnyt raksahommia ja nyt "vanhoilla päivillä" tekee nykyistä työtä koululla. Hänellä on pitkä kokemus alasta ja voin sanoa että on ammattitaitoisempi kuin opettaja itse. Todella iso apu kun tehdään käytännön töitä koululla tai työmaalla.

Vierailija
2/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, kun on tosiaan ammattitaitoa ja kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kokemusta opiskeltavasta alasta, jotta voi olla opiskelijan tukena. Käytännön apua ja toisaalta tsemppaamista eteenpäin. Tavallaan apuopettaja, joka hoitaa myös jonkinverran sellaisia juoksevia asioita, jotka olisivat opetuksesta pois mikäli opettajat tekisivät. 

Vierailija
4/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei häävi

Vierailija
5/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitoshuoltajakoulutuksessa oli myös tuollainen ammatillinen ohjaaja. Ihan kädetön tapaus jota esim. minun opiskelijana piti neuvoa siivouskoneiden käytössä.

Vierailija
6/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ammatillisena opettajana tyyppi, joka oli valmistunut samasta koulusta pari vuotta aiemmin. Ei ollut alalla ollut ennen sitä. Ei ollut pätevä, ei osannut.

Vierailija
7/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitoshuoltajakoulutuksessa oli myös tuollainen ammatillinen ohjaaja. Ihan kädetön tapaus jota esim. minun opiskelijana piti neuvoa siivouskoneiden käytössä.

Apua, miten noin osaamaton palkattu...

Vierailija
8/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa säästää palkkakuluissa, ei tarvitse palkata päteviä opettajia.

Vierailija
9/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin olisiko minusta tuohon. Oman alan kokemusta on 20 vuotta ja ammattitutkinto löytyy. Mutta varmasti omalla tavallaan aika haastavaa tuo oppilaiden ohjaus...

Vierailija
10/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa säästää palkkakuluissa, ei tarvitse palkata päteviä opettajia.

Kyllä nämä ammatilliset ohjaajat ovat ainakin minun työpaikallani tulleet opettajien lisäksi opiskelijoiden avuksi. Auttavat juuri ammatillisissa opinnoissa, koska tuntevat alaa.

Vierailija
12/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden tarvitse tuntea opettamaansa alaa kuin sen verran mitä ovat itse koulun penkillä oppineet. Mitään työkokemusvaatimusta ei ole. Tätä se on kun yritetään säästää joka paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi