Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko kieltäytyneet lääkärin ehdottamasta sairauslomasta?

Vierailija
09.10.2021 |

Itse tein näin ja kaduttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, koska olen eläkkeellä. Eihän minusta päällepäin näy mitenkään että olen työkyvytön.

Vierailija
22/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Esimerkiksi kerran minulla oli korvatulehdus juuri joulun pyhäpäivinä ja tiesin, että jäämällä saikulle sekoittaisin jonkun/ joidenkin työkavereiden joulun vieton täysin. Koska olo ei ollut edes kipeä, en ottanut vastaan lääkärin määräämää saikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työterveyslääkärillä kun käsien iho oli vähän huonossa kunnossa. Tarjosi 2 viikkoa sairauslomaa, kieltäydyin koska olin lomalla tai jäämässä lomalle, en muista tarkasti. Lääkäri ehdotti loman siirtoa sairauden takia, en pitänyt tarpeellisena. Iho parantuikin sitten perusvoiteella.

Vierailija
24/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useastikin. Lääkärit tyrkyttää sairaslomaa joskus turhaankin. Lisäksi saisin olla 5 pv saikulla omalla ilmoituksella.

Työni on sellaista että pystyn tekemään sitä 6-23 välillä milloin vain. Voin hyvin levätä aamulla migreenin jälkeen ja tehdä töitä illalla. Tai voin tehdä tänään 4h ja huomenna 11h.

Vierailija
25/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Esimerkiksi kerran minulla oli korvatulehdus juuri joulun pyhäpäivinä ja tiesin, että jäämällä saikulle sekoittaisin jonkun/ joidenkin työkavereiden joulun vieton täysin. Koska olo ei ollut edes kipeä, en ottanut vastaan lääkärin määräämää saikkua.

No mitä sä sinne lääkäriin edes menit, jos et ollut kipeä?

Vierailija
26/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadakseen lääkkeet?

Vierailija
27/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lääkäri ehdotti sairaslomaa, mutten ottanut sitä. Silloin olin pienen vauvan yksinhuoltajakotiäiti. Mitä minä sillä sairaslomalapulla olisin tehnyt? Samat hommat piti kotona hoitaa, oli kipeä tai terve.

Vierailija
28/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kerran en todellakaan ollut työkykyinen, mutta määräaikaisella sopparilla ja sairasloma olisi ollut pitkä.

Vierailija
29/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työterveyslääkärillä kun käsien iho oli vähän huonossa kunnossa. Tarjosi 2 viikkoa sairauslomaa, kieltäydyin koska olin lomalla tai jäämässä lomalle, en muista tarkasti. Lääkäri ehdotti loman siirtoa sairauden takia, en pitänyt tarpeellisena. Iho parantuikin sitten perusvoiteella.

Kyllä se saikkulappu kannattaa kuitenkin ottaa. jos sairaus vaikka pahenee ja haluaisinkin siirtää lomaa. se on myöhäistä hakea sitten kesken loman hakea saikkua ja siirtää lomaa, kun on ensin karenssipäivät, jos lomaoikeutta on yli 24 päivää.

Vierailija
30/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useastikin. Lääkärit tyrkyttää sairaslomaa joskus turhaankin. Lisäksi saisin olla 5 pv saikulla omalla ilmoituksella.

Työni on sellaista että pystyn tekemään sitä 6-23 välillä milloin vain. Voin hyvin levätä aamulla migreenin jälkeen ja tehdä töitä illalla. Tai voin tehdä tänään 4h ja huomenna 11h.

kyllä mäkin voin joustaa työajoissa, mutta en muussa elämässä. En todellakaan uhraa vapaa-aikaani sille, että teen duunia 11h siksi, että olin edellisenä päivänä sairaana. 

Vierailija
31/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.

Niin minäkin, oli pakko kun uupumus niin paha.

Onks tää taas niitä jotka haluu 7 vuotta sairaslomaa koska on 'väsynyt'.

Vierailija
32/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en hemmetissä vaan yleensä kysyn saisiko pari päivää lisää, ja kyllä se on onnistunut. 

Vierailija
33/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa kävin vanhalla papparaisella ja hän aina kysyi no montako päivää laitetaan sairauslomaa. Koronan myötä hän sitten jäi eläkkeelle varmaan 80-vuotiaana. En siis asu Suomessa ja täällä käydään yksityisellä.