Oletteko kieltäytyneet lääkärin ehdottamasta sairauslomasta?
Kommentit (33)
Olen. Esimerkiksi kerran minulla oli korvatulehdus juuri joulun pyhäpäivinä ja tiesin, että jäämällä saikulle sekoittaisin jonkun/ joidenkin työkavereiden joulun vieton täysin. Koska olo ei ollut edes kipeä, en ottanut vastaan lääkärin määräämää saikkua.
Kävin työterveyslääkärillä kun käsien iho oli vähän huonossa kunnossa. Tarjosi 2 viikkoa sairauslomaa, kieltäydyin koska olin lomalla tai jäämässä lomalle, en muista tarkasti. Lääkäri ehdotti loman siirtoa sairauden takia, en pitänyt tarpeellisena. Iho parantuikin sitten perusvoiteella.
Kyllä useastikin. Lääkärit tyrkyttää sairaslomaa joskus turhaankin. Lisäksi saisin olla 5 pv saikulla omalla ilmoituksella.
Työni on sellaista että pystyn tekemään sitä 6-23 välillä milloin vain. Voin hyvin levätä aamulla migreenin jälkeen ja tehdä töitä illalla. Tai voin tehdä tänään 4h ja huomenna 11h.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Esimerkiksi kerran minulla oli korvatulehdus juuri joulun pyhäpäivinä ja tiesin, että jäämällä saikulle sekoittaisin jonkun/ joidenkin työkavereiden joulun vieton täysin. Koska olo ei ollut edes kipeä, en ottanut vastaan lääkärin määräämää saikkua.
No mitä sä sinne lääkäriin edes menit, jos et ollut kipeä?
Kerran lääkäri ehdotti sairaslomaa, mutten ottanut sitä. Silloin olin pienen vauvan yksinhuoltajakotiäiti. Mitä minä sillä sairaslomalapulla olisin tehnyt? Samat hommat piti kotona hoitaa, oli kipeä tai terve.
Olen. Kerran en todellakaan ollut työkykyinen, mutta määräaikaisella sopparilla ja sairasloma olisi ollut pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin työterveyslääkärillä kun käsien iho oli vähän huonossa kunnossa. Tarjosi 2 viikkoa sairauslomaa, kieltäydyin koska olin lomalla tai jäämässä lomalle, en muista tarkasti. Lääkäri ehdotti loman siirtoa sairauden takia, en pitänyt tarpeellisena. Iho parantuikin sitten perusvoiteella.
Kyllä se saikkulappu kannattaa kuitenkin ottaa. jos sairaus vaikka pahenee ja haluaisinkin siirtää lomaa. se on myöhäistä hakea sitten kesken loman hakea saikkua ja siirtää lomaa, kun on ensin karenssipäivät, jos lomaoikeutta on yli 24 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useastikin. Lääkärit tyrkyttää sairaslomaa joskus turhaankin. Lisäksi saisin olla 5 pv saikulla omalla ilmoituksella.
Työni on sellaista että pystyn tekemään sitä 6-23 välillä milloin vain. Voin hyvin levätä aamulla migreenin jälkeen ja tehdä töitä illalla. Tai voin tehdä tänään 4h ja huomenna 11h.
kyllä mäkin voin joustaa työajoissa, mutta en muussa elämässä. En todellakaan uhraa vapaa-aikaani sille, että teen duunia 11h siksi, että olin edellisenä päivänä sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.
Niin minäkin, oli pakko kun uupumus niin paha.
Onks tää taas niitä jotka haluu 7 vuotta sairaslomaa koska on 'väsynyt'.
No en hemmetissä vaan yleensä kysyn saisiko pari päivää lisää, ja kyllä se on onnistunut.
Ennen koronaa kävin vanhalla papparaisella ja hän aina kysyi no montako päivää laitetaan sairauslomaa. Koronan myötä hän sitten jäi eläkkeelle varmaan 80-vuotiaana. En siis asu Suomessa ja täällä käydään yksityisellä.
Olen, koska olen eläkkeellä. Eihän minusta päällepäin näy mitenkään että olen työkyvytön.