Oletteko kieltäytyneet lääkärin ehdottamasta sairauslomasta?
Kommentit (33)
Olen useamman kerran, sekä myös osa-aikaeläkkeen hausta. Syön mieluummin kipulääkkeitä, kuin heittäydyn kotiin makaamaan.
En varsinaisesti kieltäytynyt, mutta lääkäri on saattanut kysyä, että tarvitsenko sairauslomaa, ja olen sanonut, että en.
Kun olen pystynyt tekemään työni (it) kotona eikä kyseinen sairaus ole haitannut työn tekoa.
Olen, usein. Koska minulla on työ johon on hankala saada korvaajaa tilalle.
Olen. En voinut jättää työkavereitani pulaan. Ei kaduttanut, vaan mielestäni saikku olisi ollut täysin turha siinä vaiheessa, kun sain avun käynnillä. Kyse oli siis olkapään ongelmasta.
Tietysti olen. Mitä oikein kuvittelit?
Olen kieltäytynyt silloin kun kyse on ollut vaivasta joka mitenkään ei parane nopeammin tai paremmin työpaikalta poissa ollen tai lepäillen.
Olen. En ole mennyt työterveyteen hakemaan sairauslomaa, vaan apua sairauteeni eli sairausloman sijaan olen toivonut lähetettä eteenpäin tai reseptilääkitystä ärtyneeseen vaivaan. Ei ole mitään hyötyä olla 3 vrk sairauslomalla, kun sairauden hoitaminen ei sitä vaadi.
Olen monta kertaa kieltänyt kirjoittamasta sairaslomaa. Vaivat on ollut kroonisia, ja tiedän itsekin että ne ei 3pv kotona makaamalla muuksi muutu. Tiedän kuitenkin että se 3pv poissaolo aiheuttaa suhteessa liikaa stressiä itselleni, kun jää töitä tekemättä. Toimin asiantuntijatyössä, missä minulle ei saa sijaista, joka osaisi minun tilalla tehdä hommat kun olen pienet pätkät poissa. Vuosilomat on eri juttu, kun pääsee sijaisen perhedyttämään ennen kun on poissa.
Maailma on täynnä korvaamattomia ihmisiä, eiku..
Olisin saanut itsem urhayrityksen jälkeen pidemmän saikun mutta halusin vaan äkkiä takaisin töihin ettei kukaan ihmettele miksi olen niin kauan pois töistä.
Tosi rentouttavaa kuunnella kitinää, kun nämä työpaikan urheat ja kaikkitietävät eivät oikeasti olekaan työkykyisiä, mutta silti uhrautuvat ja muistavat tiedottaa kaikille tilanteestaan.
No tavallaan. Lääkäri kysyi paljonko haluan sairaslomaa johon vastasin, että sinä olet lääkäri en minä ja kirjoita hoitosuosituksen mukaan.
Kenen vastuulla on , jos sairauslomalaisen sairaus pahenee työpaikalla, tulee työtapaturma tms pahimmillaan vaarantaa muut työntekijät?
Saikunhan voi ottaa varmuuden vuoksi, mutta ei sitä ole pakko pitää, jos kykenee työhön eikä siitä ole uhkaa muiden terveydelle.
En. Eihän sitä ole mikään pakko pitää.
Samoin kuin reseptilääkettä ei ole mikään pakko hakea apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastuulla on , jos sairauslomalaisen sairaus pahenee työpaikalla, tulee työtapaturma tms pahimmillaan vaarantaa muut työntekijät?
Esimiehen pitää olla sen verran ajantasalla, että määrää olemaan pois työpaikalta, jos sairaudesta on mahdollisesti haittaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti on vakuutukset voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.
Niin minäkin, oli pakko kun uupumus niin paha.
Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.