Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kieltäytyneet lääkärin ehdottamasta sairauslomasta?

Vierailija
09.10.2021 |

Itse tein näin ja kaduttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.

Vierailija
2/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran, sekä myös osa-aikaeläkkeen hausta. Syön mieluummin kipulääkkeitä, kuin heittäydyn kotiin makaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti kieltäytynyt, mutta lääkäri on saattanut kysyä, että tarvitsenko sairauslomaa, ja olen sanonut, että en.

Kun olen pystynyt tekemään työni (it) kotona eikä kyseinen sairaus ole haitannut työn tekoa.

Vierailija
4/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, usein. Koska minulla on työ johon on hankala saada korvaajaa tilalle.

Vierailija
5/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En voinut jättää työkavereitani pulaan. Ei kaduttanut, vaan mielestäni saikku olisi ollut täysin turha siinä vaiheessa, kun sain avun käynnillä. Kyse oli siis olkapään ongelmasta.

Vierailija
6/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen. Mitä oikein kuvittelit?

Vierailija
7/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt silloin kun kyse on ollut vaivasta joka mitenkään ei parane nopeammin tai paremmin työpaikalta poissa ollen tai lepäillen.

Vierailija
8/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En ole mennyt työterveyteen hakemaan sairauslomaa, vaan apua sairauteeni eli sairausloman sijaan olen toivonut lähetettä eteenpäin tai reseptilääkitystä ärtyneeseen vaivaan. Ei ole mitään hyötyä olla 3 vrk sairauslomalla, kun sairauden hoitaminen ei sitä vaadi.

Vierailija
9/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa kieltänyt kirjoittamasta sairaslomaa. Vaivat on ollut kroonisia, ja tiedän itsekin että ne ei 3pv kotona makaamalla muuksi muutu. Tiedän kuitenkin että se 3pv poissaolo aiheuttaa suhteessa liikaa stressiä itselleni, kun jää töitä tekemättä. Toimin asiantuntijatyössä, missä minulle ei saa sijaista, joka osaisi minun tilalla tehdä hommat kun olen pienet pätkät poissa. Vuosilomat on eri juttu, kun pääsee sijaisen perhedyttämään ennen kun on poissa.

Vierailija
10/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä korvaamattomia ihmisiä, eiku..

Vierailija
11/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut itsem urhayrityksen jälkeen pidemmän saikun mutta halusin vaan äkkiä takaisin töihin ettei kukaan ihmettele miksi olen niin kauan pois töistä.

Vierailija
12/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rentouttavaa kuunnella kitinää, kun nämä työpaikan urheat ja kaikkitietävät eivät oikeasti olekaan työkykyisiä, mutta silti uhrautuvat ja muistavat tiedottaa kaikille tilanteestaan.

Vierailija
13/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan. Lääkäri kysyi paljonko haluan sairaslomaa johon vastasin, että sinä olet lääkäri en minä ja kirjoita hoitosuosituksen mukaan.

Vierailija
14/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vastuulla on , jos sairauslomalaisen sairaus pahenee työpaikalla, tulee työtapaturma tms pahimmillaan vaarantaa muut työntekijät?

Vierailija
15/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikunhan voi ottaa varmuuden vuoksi, mutta ei sitä ole pakko pitää, jos kykenee työhön eikä siitä ole uhkaa muiden terveydelle.

Vierailija
16/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eihän sitä ole mikään pakko pitää.

Samoin kuin reseptilääkettä ei ole mikään pakko hakea apteekista.

Vierailija
17/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen vastuulla on , jos sairauslomalaisen sairaus pahenee työpaikalla, tulee työtapaturma tms pahimmillaan vaarantaa muut työntekijät?

Esimiehen pitää olla sen verran ajantasalla, että määrää olemaan pois työpaikalta, jos sairaudesta on mahdollisesti haittaa muille.

Vierailija
18/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti on vakuutukset voimassa.

Vierailija
19/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 

Vierailija
20/33 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olem. Aloitin sen parin viikon päästä sitten kuitenkin.

Niin minäkin, oli pakko kun uupumus niin paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän