Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailuongelma: kun ihastuu ja kiintyy hetkessä kaikkiin

Vierailija
04.12.2014 |

Onkohan kellään muulla kokemuksesta samanlaisesta? Usein valitetaan toisinpäin, että tavatut tyypit ei vaan sytytä. Mutta minulla ongelma on ihan päinvastainen: vähintään toisella tapaamisella joka ainoa sytyttää, ja lisäksi itseni repiminen heistä eroon sattuu kuin olisi pitkäkin ihmissuhde katkeamassa. 

Miksi tämä sitten on ongelma? Enkö voi vaan ottaa ensimmäistä, kun hän kerran sytyttää ja mennä yhteen? Niin olen itse asiassa nuorempana tehnytkin. Kuka tahansa mies joka on viitsinyt vaivautua iskemään minua, on siinä myös onnistunut jos olen vapaana sattunut olemaan, koska olen ihastunut häneen heti. Valitettavasti suhdehistoriani kertoo, että minä olen päätynyt yhteen aivan vääränlaisten tyyppien kanssa, eikä minulla lähes 40 vuoden ikään mennessä ole takana vuotta pidempää parisuhdetta. 

Nyt haluaisin vielä kerran yrittää etsiä oikeasti elämänkumppania, mutta kun olen alkanut deittailla, on tullut taas tämä ongelma, että mistä ihmeestä tiedän kuka niistä olisi riittävän oikea minulle, kun tunteet iskee heti jokaista kohtaan ja tekevät mahdottomaksi ajatella miestä objektiivisesti. En ymmärrä yhtään mistä tällainen voi johtua, tai että mitä sille voisi tehdä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:31"]

Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Että kelpuutat kenet vaan kuka vähääkään osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan? Pelkäätkö ettet kelpaa kellekkään ja siksi tarraat ensimmäiseen ettet vain jäisi yksin?

[/quote]

Ei ole tuosta kyse. Olen itse asiassa ollut suurimman osan aikuiselämääni sinkkuna, enkä koe sitä mitenkään inhottavaksi tai pelottavaksi tilanteeksi. Nyt edellisestä seurustelusta on 6 vuotta. 

En myöskään oikein tunnista tuota että ajattelisin jotenkin että minun on pakko kelpuuttaa kenet vaan koska kokisin itseni jotenkin niin "huonoksi". Ei, minä vaan aidosti koen ihan jokaisen kohtaamani ihmisen aivan ihanaksi, omalla yksilöllisellä tavallaan ihastuttavaksi, ja siksi ihastun liian helposti. Ongelma tämäkin... Kiva kuulla etten ole ainoa näin outo ;-)

t. ap

Vierailija
2/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you :)

En sentään kaikkiin ihastu, mutta sittenkin jäin kiinni toiseen mieheen, jonka olen tavannut vuosien jälkeen. Ei kai tarvitse enää mennä treffeille?

Oikeasti sitoutuminen pelottaa juuri siksi, että aiemmista suhteista on niin paljon huonoja kokemuksia. Mutta kun tässä nykyisessä ei ole seillaisia ongelmia. Ei kai auta kuin katsoa, tutustua toiseen ja päättää lopulta vasta sitten. Tai kuka sitten päättääkin. Mutta niinpä menin rakastumaan noin vain yhtäkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Että kelpuutat kenet vaan kuka vähääkään osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan? Pelkäätkö ettet kelpaa kellekkään ja siksi tarraat ensimmäiseen ettet vain jäisi yksin?

Vierailija
4/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuedän tunteen... Tosin en enää IHASTU keneenkään, en eksäänikään vaikka olin vakavissani hänen kanssaan. En tarvitse ihastumista ihmissuhteessa vaan sitä että pidän toisesta tosi paljon.
Yleensä olen kyllä aika kranttu ja tosi harva sytyttää ensitreffeillä. Jotenkin, kun ei ole mitäön sidettä häneen. Tiedättekö, kun poikaystävän kanssa on omat tavat, insidejutut ja tyyppi on tuttu. Random mieheen ei ome tällaista sidettä.

Mutta jos molemmat pitävät toisistaan ja sitten se juttu loppuu... niin siitä on kyllä tosi vaikeaa päästä yli ja irti.

Tämä nyt tuskin auttoi ollenkaan :)

Vierailija
5/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas ja virheitäkin tuli ^

Vierailija
6/6 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:31"]Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Että kelpuutat kenet vaan kuka vähääkään osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan? Pelkäätkö ettet kelpaa kellekkään ja siksi tarraat ensimmäiseen ettet vain jäisi yksin?
[/quote]

Ap oon sun täysi vastakohta ja tätä on mulle sanottu myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi