Kuinka usein siivoatte ja järjestelette kaikki kotinne kaapit ja laatikot
Kommentit (14)
Kaksi kertaa vuodessa tai tarpeen vaatiessa useamminkin. Entä sinä?
Vain lomilla tai kun olen työttömänä.
Luin vasta sen japanilaisnaisen kirjan.
Jokaikinen romupottikin on nyt siivottu ja tuntuu hyvältä.
On kaksi kaappia, joiden siivousta välttelen. Muut siivoan vähintään kerran vuodessa.
Muuttojen yhteydessä. Viimeksi muutin vuosi sitten ja nyt en aio tästä muuttaa useampaan vuoteen.
Vähän vaihtelee, 1-5 vuoden välein. kellari-/vinttikomerot muuttaessa.
Oikeastaan joka siivouspäivä eli kerran viikossa otan yhden laatikon, hyllyn tms. järjestettäväksi. Mutta mulla on lähtökohtaisesti vähän tavaraa, joten järjestämiseen menee ehkä 15 minuuttia.
Ovat järjestyksessä koko ajan. Ei tarvitse kajota niihin.
Pari kertaa vuodessa käyn kaapit läpi, pyyhin hyllyt, järjestelen ja otan turhiksi jääneet pois. Joka kerta tavaramäärä vähenee ja koska en osta juuri turhaa, niin kaappeihin jää joka kerta enemmän tyhjää tilaa :)
Käytössä olevia sen mukaan milloin näyttää tarpeelliselta ja hommaan viitsii ryhtyä, mutta järjestelmällisesti kaikkia tuskin koskaan.
Kaikki, toistan kaikki kaapit olen käynyt läpi kerralla viimeksi noin 13 vuotta sitten. Sittemmin olen käynyt yksitellen aina tilanteen mukaan jonkun kaapin läpi yrittäen poistaa samalla tarpeettomia tavaroita ja papereita tulevaisuudessa koittavaa loppusiivousta silmällä pitäen.
Ei juuri tarvitse järjestellä, tavarat on karsittu vuosia sitten eikä meillä edes ole varsinaisia kaappeja. Kun kaikella on jo oma paikkansa, ei sitä tarvitse sen kummemmin järjestellä. Pari kertaa vuodessa tyhjennän keittiön pari laatikkoa ja imuroin/pyyhin ne ja siinäpä se.
15-20 vuoden välein.