Syrjäkylien työttömille työnhakijoille pitäisi hankkia autot valtion piikkiin
Ttiedän, tyhmä idea, mut kohtuutonta vaatia myöskään työtöntä hankkimaan oma kulkine.
Kommentit (9)
Kannatan, mulle kävis ihan kymppitonnin vaihtoautokin.
Ei vaan antaa muuttoavustus ja jos ei muuta niin karenssi
Ehkä myös uima-allas ja omakotitalo? Kohtuutonta pakottaa asumaan surkeassa vuokra-asunnossa vain siksi että on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä. Työttömän elättäminen kaupungissa maksaa maltaita. Kohta koko valtio kuralla. Vuokraan 800, joukkoliikenteen järjestäminen, kaikki palvelut ylihintaisia ja liikuntapaikat maksullisia. Sitten, jos muuttoavustus koskee vain maasta lähteviä niin asia on okei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä myös uima-allas ja omakotitalo? Kohtuutonta pakottaa asumaan surkeassa vuokra-asunnossa vain siksi että on työtön.
Nyt on kyse ihan kulkemisesta oman kodin ja työpaikan välillä. Maalla on omat asunnot, mutta asuminen ei ole ilmaista täälläkään (sähkö, sähkönsiirto, jätemaksut, tiemaksut, kiinteistöverot, korjaukset). Täällä ei ole halpaa joukkoliikennettä kuten kaupungissa, jossa kaupunkiliikenteen kuukausikortti on joitain kymppejä. Auton ylläpitokaan ei ole halpaa, mutta kyllähän se auttaisi jos hankintakulut olisivat 0 euroa.
Toinen vaihtoehto voisi olla vuokra-auton vuokra kuluissa avustaminen, kuten asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä. Työttömän elättäminen kaupungissa maksaa maltaita. Kohta koko valtio kuralla. Vuokraan 800, joukkoliikenteen järjestäminen, kaikki palvelut ylihintaisia ja liikuntapaikat maksullisia. Sitten, jos muuttoavustus koskee vain maasta lähteviä niin asia on okei.
Muuttoavustus koskee vain suihkarilla maahan tuotuja työttömiä. He saavat koko paketin. Sinä et mitään. Valtio on jo kuralla ja pysyy pystyssä ulkomaisella velkarahalla.
Mulla on uusi volvo, olen syrjäkylällä asuva pitkäaikaistyötön. Ihan itse maksan auton kulut.