Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalla "saadaan" ihan erilaisia tukisummia kuin mitä laskurit antavat?

Vierailija
09.10.2021 |

Kävin huvikseni laskemassa pienintä sairauspäivää saavan läheiseni toimeentulotuen määrän ja kyllä hänellä olisi oikeus pariin sataan, ei ilmeisesti sitä kuitenkaan hae, vaikka on sanonut ettei saa. Vuokrasta hänellä jää maksettavaa vain muutama kymppi.

Mutta keskustelupalstoilla viljellään yleisesti harhaa, että tukia saadakseen pitää olla työtön. Jos saat vaikka 700 euroa palkkaa, sinulla on oikeus ihan samoihin tukiin kuin työmarkkinatukea saavalla. Opiskelijoiden tuet on asia erikseen. Kukako sitten haluaa tuolla summalla töihin? No aika monikin haluaa tehdä edes jotain. Työmatkakuluihinkin voi saada tukea! Tämä selviää hyvin selvästi! Miksi palstoilla valehdellaan niin paljon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä avaus ei miellytä, kun kukaan ei vaivaudu vastaavaan. 

Vierailija
2/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt tukeen vaikuttaa säästöt ja pienikin omaisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla suurin osa on hyvin tietämättömiä ihmisiä. Se on näkynyt muun muassa asumistukikeskusteluissa.

Vierailija
4/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla se harha on. Kaikki tietää että tulot ratkaisee ei se mistä ne tulee. Itse olet väärinkäsityksesi hommannut.

Vierailija
5/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se harha on. Kaikki tietää että tulot ratkaisee ei se mistä ne tulee. Itse olet väärinkäsityksesi hommannut.

No millä sitten perustelet "ei kannata mennä töihin kun tukia saa enemmän" -viestit. Näitä on tuhansia ympäri nettiä. Eihän se pidä paikkaansa, että aina enemmän saisi. 

Sekin on ihan yleisetä harhaa, että työttömyyden perusteella tulisi automaattisesti lisätukia ja ei ajatella, että puolison tulot vaikuttaavt myös. Keskustelupalstoilla näitä juttuja on. Moni ei tajua, että monella ei ole mitään muuta tukea kuin pieni työttömyyspäiväraha, ei se iso kaikilla ole vaikka töissäkin olisi ollut ja osalla on vain työmarkkinatuki, puolison tulojen perusteella. 

Vierailija
6/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen tuki. Siinä vastaus.

Vierailija
7/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt tukeen vaikuttaa säästöt ja pienikin omaisuus

Elämässä täytyy olla tosi huono tilanne päällä ja sinun täytyy olla äärimmäisen köyhä saadaksesi tt-tukea.

Suurin osa ei ikinä ole näin köyhä. Moni saa perintöä, moni jotain apua vanhemmiltaan kun lähtevät opiskelemaan. Moni löytää ihan tavallisen työn ja kattaa sillä elämisensä.

Vierailija
8/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millä sitten perustelet "ei kannata mennä töihin kun tukia saa enemmän" -viestit. Näitä on tuhansia ympäri nettiä. Eihän se pidä paikkaansa, että aina enemmän saisi. 

Sekin on ihan yleisetä harhaa, että työttömyyden perusteella tulisi automaattisesti lisätukia ja ei ajatella, että puolison tulot vaikuttaavt myös. Keskustelupalstoilla näitä juttuja on. Moni ei tajua, että monella ei ole mitään muuta tukea kuin pieni työttömyyspäiväraha, ei se iso kaikilla ole vaikka töissäkin olisi ollut ja osalla on vain työmarkkinatuki, puolison tulojen perusteella. 

Minulla ei ole aikaa ja mahdollisuutta käydä sanomassa jokaisissa tämän tyyppisissä keskusteluissa, että pienituloinen voi olla oikeutettu asumistukeen ja mikset hae työmarkkinatuen päälle toimeentulotukea, omistusasujakin voi olla oikeutettu asumistukeen jne. Se on ihan omaa tyhmyyttä jos ei selvitä miten tässä yhteiskunnassa selviää ja mistä rahaa saa tai kuuntele kun joku neuvoo. Minä ainakin olen niin ahne että osaa Kelan kiekurat paremmin kuin Kelan työntekijät itse ja yhtä ahne olen sijoituspuolella. Nytkin olen tasan tarkkaan laskenut miten lypsän yhteiskunnan ja sumplin veroitukseni niin että saan maksimaalisen hyödyn. Se on talouden suunnittelua. Se ei kuulu vain rikkaille, sen voi tehdä pienituloinen ja köyhäkin.

Vierailija
9/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvarainen tuki. Siinä vastaus.

Ilman tarveharkintaa taitaa saada vain lapsilisän. Tai siis no pitäähän siihenkin olla se lapsi ja tarve tulee sitä kautta, mutta muut tulot eivät vaikuta siihen.

Vierailija
10/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on omaa typeryyttä jos ei kuulu kassaan eikä saa ansiosidonnaista. Ja jos puolison tulot estävät muut tuet niin silloin talouteen tulee tarpeeksi rahaa ja se puolison raha näkyy sinunkin elintasossasi, eli on harhaa väittää, että saa vain pientä työmarkkinatukea.

Vierailija
11/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai ansiosidonnaisen loputtua jotain korotettua työmarkkinatukea, vaikka minä olin edelleen ansiosidonnaisella ja meillä on iso omaisuus, toki kaksi lasta. En tiedä tuliko tuo korotettu siitä, että pääsi työllisyyskoulutukseenmja ilmaiseen työharjoitteluun.

En ymmärrä miksi Sipilän hallituskaudella ansiosidonnaisesta poistui katto eli isotuloiset voivat saada todella suuta päivärahaa työttömyysajalta. Mieheni kuului vielä niihin, joilla oli se katto (joku alle 3000) ja se riitti ihan hyvin. Onko todellakin tarkoituksena tukea rikkaiden elintasoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi