Eläkkeelle mahdoton päästä? Ainakaan "elävänä"
Hoitoalalla töissä, henkisesti ja fyysisesti melko kuormittava erikoisala. Oma tavoiteltu (työeläkelaitoksen minun puolestani määrittelemä) eläkeikäni on yli 68 vuotta... Omasta mielestäni vähempikin työura minulle riittäisi, mutta valtiolle ei taida vähempi riittää.
Työuraa on takana noin 25 vuotta, lisäkouluttautunut olen aikanaan työnohessa, joten pitkiä poissaolojakaan ei ole ollut. Vielä pitäisi yli 20 vuotta jaksaa, ikää on siis kohta 45 vuotta.
Tykkään työstäni, enkä oikein näe mielekkäänä tällä hetkellä vaihtaa toiseen työtehtävään. Sitä paitsi hoitotyö on melko raskasta monessa paikassa, niitä kevyempiä voi olla jossain silmäpolilla tms. Ei oikein sellainen innosta.
Sitä vaan tässä ihmettelen, että miten ihmeessä sitä pystyy jaksamaan tuonne saakka, kun nyt jo on aika loppu? Jälkiä on jäänyt, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ne tietää mitä tarkoitan, jotka tietää. Muiden on helppo sanoa, että olet väärällä alalla, kun et kestä tms.
Onko muita, jotka miettii samaa? Kuinka jaksaa vielä yli 20 vuotta ja jos jaksaa, niin mitä minusta on eläkkeelle saakka jäljellä?
Kommentit (2)
Ota pää kanaloon ja sano ettei järki nyt enää kulje, eiköän sitten saa vapautuksen. Mutta tiedoksi vaan ettei sillä eläkkeellä voi sitten asua ja syödä, vaan jompaakumpaa.
Itse en edes usko olevani hengissäkään ennen eläkkeelle pääsemistä, kiitos fyysisesti kuluttavan työn hyvin pienellä henkilökunnalla sekä säästöpolitiikan.