Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sohva pilalla. Vituttaa.

Vierailija
04.12.2014 |

Pojalla oli kaveri meillä eilen iltapäivällä kun me vanhemmat olimme töissä. Poika ilmoitti että menevät ulos lähistölle leikkimään. Lähellä oja jossa hieman vettä. Sanoin että likaisilla housuilla ei sitten hypitä sohvalle.

No, tällä kaverilla ei ollut ulkohousuja päällä, pelkät farkut.
Siinä se kaveri röhnötti sohvalla märillä kurasilla housuilla. Jäljistä päätellen siinä on hypitty ja peuhattu.
Voinko pyytää korvausta kaverin perheeltä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypesurilla vaan sohva puhtaaksi. Aivan naurettavaa soittaa pojan kaverin vanhemmille ja pyytää korvauksia. Et ole edes ollut paikanpäällä ja nähnyt, kumpi pojista sohvalla todellisuudessa hyppeli. Itse en ainakaan suostuisi maksamaan mitään pelkällä olettamuksella, että minun poikani olisi muka likaisissa housuissa sohvalla röhnöttänyt. Puhumattakaan, onko poika edes aiheuttanut mitään tahraa vai onko sohva ollut ennestään jo likainen. Tämä on vähän sana vastaan sanaa ja sillä ei mitään painoarvoa ole, että puolustat omaa poikaasi ja toisen pojan vanhempi puolustaa omaansa. Millä ajattelit toiseen perheen edes korvaavan sohvasi? Ostamalla uuden valkoisen sohvan tilalle, kun vanhassa sohvassanne on jokin likatahra, mitä et laiskana jaksa yrittää pois hinkata? Teet itsestäsi vaan naurettavan, jos edes yrität laittaa toisia korvaamaan likaista sohvaanne.

Vierailija
22/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:15"]

Keskustelin eilen pojan kanssa asiasta ja hän oli useampaan kertaan pyytänyt tulemaan pois sohvalta, mutta kaveri oli vaan siinä sohvalla. Sohva on vaaleeta kangasta eikä päälliset ole irroitettavia. Ap

[/quote]

Siinä tapauksessa vahinko ei todellakaan kuulu vakuutusyhtiön vaan vahingon tekijän vanhempien korvattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:01"]

Kaveri on sun vastuulla teillä. Lapset ei aina ihan ymmärrä tuollaisia asioita ja teillä ollessaan sinun olisi pitänyt valvoa lapsia. Olet kuitenkin lapset päästänyt teille ilman valvontaa, joten itse korvaat.

[/quote]

Et sitten lukenut ap:n aloitusta ajatuksen kanssa. Ap kertoi hänen ja miehen olleen töissä silloin, kun pojat olivat heillä. Miten valvonta olisi pitänyt hoitaa? Valvontakameroillako?

Vierailija
24/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa tekstiilipesuri, sillä kyllä lähtee kurat. Pesulat vuokraa niitä. Itse vuokraan kerran vuodessa ja putsaan sohvat, matot, auton penkit jne.

Vierailija
25/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut valkoisesta kangassohvasta mustikkakeitonkin putsattua, että eiköhän pikku efortilla siitä teidän kymppitonnin sohvalta ne kuratkin lähde. 

Jos sun pointti on vain haukkua muiden lapsia, niin hoh hoh.

Vierailija
26/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa painehuuhtelulaite ja pese sohva...

Vierailija
27/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:15"]Keskustelin eilen pojan kanssa asiasta ja hän oli useampaan kertaan pyytänyt tulemaan pois sohvalta, mutta kaveri oli vaan siinä sohvalla.
Sohva on vaaleeta kangasta eikä päälliset ole irroitettavia.
Ap
[/quote]

Ei todellakaan pahalla, mutta äiteinä kannattaa muistaa, että omallakin lapsella voi nuo tarinat värittyä aina hieman kotiinpäin. Kokemusta on. En sano, että aina, mutta tämäkin kannattaa otta huomioon ennen kuin lähtee kaverin kotiin höyryämään.

Vierailija
29/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkään mennä pötköttämään mummoni kalliiseen sohvaan farkut jalassa. En tosin pomppi enään kuraojissa, siksi ei ole tarvinut niitä pestäkkään yli puoleen vuoteen. Mitänyt joskus auton oven karmista pyyhkimällä lähtevää sontaa, tupakan tuhkaa ja rasvaroisketta.  T: -Mies 20v.

Vierailija
30/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan korvaani "röhnöttäminen" on aika ruma sana varsinkin lapsesta, ellei ap:lla ole jo aiempia antipatioita.
Onkohan poikasi nyt varmasti alkanut tarkistamaan kaverinsa housuja? Ja onko hän kuitenkin itse mennyt sohvalle istumaan ja vaatinut kaveria esim. seisomaan vieressä, vai onko kaveri oikeasti suoraan juossut sohvalle hyppimään pojan monista kielloista huolimatta? Luulisi, että peuhaisivat mieluummin pojan omassa huoneessa.
Sovun säilyttämiseksi kannattaa oikeasti vielä keskustella (ei vihaisesti ja syyllistä hakien) pojan kanssa tapahtumista. Kerrot, että aiot vaatia kaverin perhettä korvaamaan sotkut, jos syytä on.
- Ja jos syytä on, sitten soitat ja pyydät vaikka pesurin lainasta korvausta. Jos meinaat vaatia korvausta pelkästä arvon alenemisesta, niin muista, että sohvankin arvo alenee heti kun sen kärrää ulos kaupasta.

Vierailija
31/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:01"]

Kaveri on sun vastuulla teillä. Lapset ei aina ihan ymmärrä tuollaisia asioita ja teillä ollessaan sinun olisi pitänyt valvoa lapsia. Olet kuitenkin lapset päästänyt teille ilman valvontaa, joten itse korvaat.

[/quote]

Et sitten lukenut ap:n aloitusta ajatuksen kanssa. Ap kertoi hänen ja miehen olleen töissä silloin, kun pojat olivat heillä. Miten valvonta olisi pitänyt hoitaa? Valvontakameroillako?

[/quote]

En ole tuo aiempi. Kieltämällä kaveria tulemasta kylään. Yksinkertaista.

Vierailija
32/32 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa ehdoin tahdoin pitää valkoista sohvaa ja esiteinipoikaa, niin jokuhan siinä yhtälössä on ongelmana. Niin tehdään, jos halutaan osoittaa, että rahaa riittää uuteen sohvaan milloin tahansa. Jos olet köyhä rikkaan elämäntavan kopioitsija, niin voi voi.

Taidanpa perustaa alemman keskiluokan vakuutusyhtiön. Sieltä ei korvata ainoatakaan valkoista sohvaa, vaan vain todellisia hätätilanteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän