Onko 140 cm sopiva ekaluokkalaisille?
Lapseni on ekaluokkalaisten kuorossa, jonka esiintymistä varten tilattiin (kuoronvetäjä tilasi) t-paidat. Kaikki paidat ovat samaa kokoa, 140 cm, leveä malli.
Oma lapseni on pienikokoinen, joten hukkuu tuohon paitaan (polviin asti). Onko 140 cm ihan tavallinen keskikokoisen ekaluokkalaisen koko? Noinko isoja lapset keskimäärin ovat?
Kommentit (15)
Itse ylitin 140 senttiä vasta viidennellä luokalla...
Poika on kokoa 140 ja on 6,5-vuotias.
Tyttö on kokoa 134-140 ja on 9-vuotias
No meillä 2lk poika käyttää 134.. Kuulostaa aika isolta.
Ekaluokkalaisen koko keskimäärin 128
Varmaan tilattu kasvuvaralla ja niin että kaikille mahtuu.
Oma 10v. on tuon kokoinen...jospa osalle tilattiinkin mekot :)
Ok, eli on muidenkin mielestä aika iso koko. Oma tyttö kun kasvaa -2 -käyrällä, niin tuo 140 vaikuttaa valtavalta. Tytön kavereita on kaiken kokoisia, mutta en kovin montaa ekaluokkalaista edes tunne.
Täytyy kokeilla pestä kuumassa, jos vaikka kutistuisi. ;)
ap
Mun 1. lk 7-v. Tyttö on 134 ja käyttää 140 cm vaatteita.
Mun tyttö on eskarissa ja käyttää 140/146 koon vaatteita. On mallia silakka. Pitkät raajat, muutenkin hoikka. On luokkansa pisin, ja mitä olen ekaluokkalaisia nähnyt, niin 95% on lyhyempiä kuin tyttöni. Eli tuo 140-senttinen on todennäköisesti valtaosalle ekaluokkailaisia väljä, mutta aika korjannee senkin vaivan. :)
6v poika on eskarissa ja on 112 cm
Ei kutistu niin paljon pesussa, on liian iso selvästi.
Mun tyttö käytti ekalla 134cm jotain 140cm myös. Nyt tokalla 140/146cm sopiva. On pitkähkö, mutta luokalla useampi muukin, jotka tuon kokoisia, ei todellakaan ole isoin. On tietenkin muutama pienikin lapsi, hajonta on aika suurta. Jos tilataan vain yksi koko, niin pakkohan on ottaa suurempien mukaan se paita. Ei mun tyttö olis mahtunut enää 128cm, eikä moni muukaan. Olis sitten varmaan pitänyt olla tarjolla useampi vaihtoehto.
Kyseessä on epäilemättä ensimmäiset kolme vuotta kattava paita. Ihme, että ylipäätään oli laittaa rahaa t-paitoihin?
Meillä 10v käyttää tuota kokoa...