Siemenneste analyysi. Tulkinta apua.
Moikka kanssa toverit.
Mieheni kävi tuossa siemenneste analyysissa ja kirjen tuli kotiin tuloksista ja lääkäri aika myöhemmin, mutta hätäinen kun olen ja en tuloksista ymmärrä mitään..niin voisiko joku ns tulkata.
eli
väri kellertävä
sameus samea
tilavuus 3ml
viskositeetti tavallinen
ph 7,2
siittiö tiheys 30.00E6/ml
siittiöitä yhteensä 90.00E6
Agglut ei
Liik. PR 20%
Liik NP 39%
PR+NP 59%
Liik IM 41%
Pyör.s 0,1E6/ml
Näyte täydellinen
Lausunto
tehty IgA ja IgG Mar testit indikaatiolla paljon Np siittiöitä. IgA ja IgG alle 10%. Asthenozoospermia.
Sen ymmärsin että noiden liikkuvien eli liik pr määrä pitäs olla enemmän.
Onko tulos ihan epätoivoinen ja onko raskaus näillä tuloksilla luomuna mahdollista.
Kommentit (6)
Kun jostain vaan luin, että sen pr määrä olis hyvä olla yli 32% tai siis suositus on....
MIISU: Onkos teillä tärpänny sit ilman hoitoja?
Mä luin että viite arvot on että noiden kahden eli pr:n ja np:n olis hyvä olla yli 50% ( meillä jää siis 45% ja silti se luettiin lääkärissä normaaliksi)
Mulla kierrot on ihan mitä sattuu, eikä oviskaan aina tuu. Yritetty reilu 1v 4kk ja 4/2014 oli keskenmeno 5+3, muuta tärppiä ei ole ollut.
MIISU: Oletteko käyneet muissa tutkimuksissa tai syökö clomeja tai jotain?
Kiva kuulla jos noi miehen "arvot" on ok..Mutta mietin vaan kun tuo diagnoosi on heikentynyt siittiöiden liikkuvuus??
Kerran lääkärillä, lisäks musta otettu kokeita ja missään ei mitään vikaa oo löytynyt. Seuraavaksi aika lapsettomuuslääkärille, siellä en tiedä mitä tehdään.
MIISU: Ok. Itsekin odottelen tässä menkkojen alkamista, että saadaan otettua alkukierron labrat, sit folliultra ja aukiolotutkimus.Tod näköisesto minusa vika, ovulaation kanssa ja munarakkulan irtoamisen ja kypsumisen kanssa.
Noiden liikkuvien eli liik pr määrän ei tarvitse olla enempää. Meillä oli 0% ja liik np oli 45% ja se luettiin normaaliksi. Eli tulokset (siis nuo prosentit vaikuttavat normaaleilta) meillä oli tilavuus 4ml, ja väti ja sameus normaalit :)