Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veronpalautus ja toimeentulotuki

Vierailija
03.12.2014 |

Luokkakaverini, joka saa toimeentulotukea, kertoi aikovansa kiertää toimeentulotuen rajan. Hän kertoi, että kun toimeentulotukeen pitää lähettää tilin tiedot, hän aina tulostaa ne itse pankin sivuilta, ja nyt aikoo poistaa veronpalautusten kohdan sieltä. Että tilitiedoissa ei näy veronpalautusta.

Voiko tuo muka onnistua? Eikö ne sosiaalitoimistosta tosiaan katso onko tämä henkilö saanut veronpalautuksia, vaan sokeasti uskoo tiliotetta?

Toivottavasti joku tajuaa, en tiedä kirjoitinko selkeästi...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskota, jos ei saa syystä tai toisesta veronpalautusta pitää siitä toimittaa jokin sen todistava asiakirja (esim, että veronpalautukset ulosmitataan tms) Lisäksi joulukuun tt-tukihakemukseen pitää laittaa liitteeksi viimeisin verotodistus / josta selviää suoraan paljonko veronpalautuksia on tulossa.

ELi pähkinänkuoressa, ei voi vain väittää ettei saa mitään, ilman minkäänlaisia todisteita.

Vierailija
2/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Sitä minä vähän epäilinkin, että meneekö tuo muka läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tälläiset kusettajat, olen itse vähätuloinen ja joudun sossulta pyytämään apua, ei tulisi mieleenkään ryhtyä ahneeksi ja yrittää kusettaa. Olen onnellinen, että sain veronpalautiksia niin paljon, että tässä kuussa en tarvitse sosiaalitoimen apua.

Vierailija
4/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minuapa ihmettää se että veronpalautukset katsotaan tuloiksi mutta mätkyjä ei menoiksi eikä sossu suostu maksamaan niitä

Vierailija
5/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:53"]No minuapa ihmettää se että veronpalautukset katsotaan tuloiksi mutta mätkyjä ei menoiksi eikä sossu suostu maksamaan niitä
[/quote]

Koska saat itse valita, tuleeko mätkyjä vai ei. Veroprosentti kohdilleen :)!

Vierailija
6/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, lisäksi sossu näkee omalta koneelta palautukset ja jäännösverot.

Vierailija
7/7 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan laittanut tämän kuun tt-hakemukseen verotodistusta liitteeksi. Ja ihan tuli siis myönteinen päätös silti.