Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 7-8kk soseohjeita

Vierailija
03.12.2014 |

Olisiko kenelläkään soseohjeita 7-8kk ikäiselle vauvalle? Itseltä ideat loppuu, tuntuu, että melkein aina valmistan peruna-porkkana-liha (kana, hirvi, lohi) + joku muu kasvis. Tuntuu vähän yksipuoliselta. :D Kaipailisin hyviä ohjeita ja vinkkejä soseiden valmistukseen. Esikoiselle annoin paljon valmispilttejä, mutta nyt olen tehnyt itse kaikki. Tuntuu vain kovin yksipuolisilta nuo valmistamani, kun aina on sitä perunaa ja porkkanaa. Pienempänä meni maha kipeäksi ja kovalle bataatista, mutta nyt ajattelin kokeilla uudelleen sitä. Ostin bataattia, kesäkurpitsaa ja porsaan luomulihasuikaleita..

Millon olette aloittaneet riisin ja pastan yms.? Tehdäänkö nekin aivan soseeksi sauvasekoittimella keittämisen jälkeen? Entä voisinkohan laittaa tuoretta tomaattia vielä keitettyjen lisäksi vai kannattaako sekin "kypsentää"? Lisäksi kaipailisin "maustamis" vinkkejä (sipulia? yrttejä?). Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin helppoja ja käteviä sormiruoka vinkkejä voi antaa! :)

AP

Vierailija
2/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla perusaineet olivat aina porkkana-bataatti-peruna, johon laitoin vaihtelun vuoksi mukaan parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, paprikaa tai tomaattia eli keitin tietysti kaiken ja soseutin. Välillä vauva söi kasviskeitto ja välillä mukana oli lohta, possua, kanaa tai nautaa. Riisiä en soseuttanut, koska se on valmiiksi pientä ja pastan laitoin pieneksi ihan haarukalla painelemalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sipulia keitin myös kasvisten sekaan, mutta sitä ei kannata kovin paljoa laittaa, sillä siitä voi tulla mahavaivoja. Keitettyä kananmunaa voi myös laittaa ruokaan mukaan.

Vierailija
4/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tossa vaiheessa kova juttu oli kaikki raasteet. Ja korput kun ikenet kutisi. Mustikat ja muut marjat mitä olin pakastanut, kuivahedelmät oli ihan huippuja. Punnitse ja säästästä ostin sellasia missä ei ollu lisätty sokeria tai säilöntäaineita. Kaikki helposti suussa mössöksi menevät hedelmät oli huippuja. Ruoka voi olla tosi monipuolista vaikka se "lämmin ruoka" ei välttämättä niin paljon vaihtelua sisälläkään. "Soseutin" samaa ruokaa mitä syötiin itekin, mutta ei me nyt sen kummallisempia juttuja oikeasti syödä. 

Vierailija
6/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisuushan on mahdollisimman monta eri lajia ja sulla tossa on jo monta, varsinkin jos noi "joku muu" kasvikset vaihtelee. (yli)Kypsäksi höyrytetty kukkakaali ja parsakaali on hyviä kun niissä on "kahva" mistä vauva voi pitää itse kiinni ja haukata. Koita muita kalalajeja? Maissi, riisi, ohra, tattari + muut viljat? Mitä itse syötte? Lue pilttipurkin kyljestä mitä niissä on ja laita samoja? Ei nekään nyt mitään ihmeellisiä ole, mangososeesta joku 30% on mangoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä