Voiko viinan avulla laihtua?
Luin jostain, että maksan kyky polttaa alkoholia on rajallinen ja siitä saisi vain jotain 1500 kaloria päivässä. Eli jos juo vaan rajattomasti kirkasta viinaa light limulla tai vastaavalla niin silloinhan pitäis laihtua. Toimiiko?
Kommentit (44)
Alkoholi on varmasti yksi kaikkein huonommista keinoista laihtua. Ensin ihminen lihoo useita vuosia, ja vasta sitten voi koittaa se vaihe, että on asunnoton juoppo, jolloin voisi laihtua, jollei ehdi kuolla ennen sitä.
Mitä hyötyä on tavoitella laihuutta, sellaisella keinolla, jolla tavoitteeseen pääsemiseen kestää vuosikymmeniä ja silloinkin on tuloksena sellainen ihminen, jolle siitä laihuudesta ei enää ole mitään iloa.
Onhan noita valkoviinidieettejä sun muita. Pää voi olla vähän kipeä, mutta burana keksitty. Joku prinsessa Dianan sukulainen, joka kuoli anoreksiaan eli kuulemma viimeiset kuukaudet vain tupakalla ja cokiksella. Sitä voisi kokeilla muutaman viikon.
Kyllä voi. Tarpeeksi kauan ja tarpeeksi paljon juo, päätyy luurangoksi, paljon laihemmaksi ei enää voi tulla. Toiveissako?
Kuulemma viina ei voi varastoitua läskiksi ollenkaan, mutta kait tehostaa kaiken muun kaloripitoisen (myös sokeridrinksujen) varastoitumista mitä tulee samalla otettua.
Mutta ei kannata kokeilla, juuri tuli netissä vastaan kertomus alle 30v ihmiseltä, ikinä ei ollut juonut kunnes tuli hankala elämäntilanne, joi kolme annosta illassa 12kk putkeen ja vointi romahti. Kävi ilmi että kroppa vaan oli sitä tyyppiä mikä ei kestä alkoholia ja nyt maksasiirre on ainoa keino selvitä hengissä, ja hyvin epätodennäköinen koska jenkkilässä vakuutuksensa ei korvaa.
Mä oon ollu laihimmillani silloin kun harrastin ryyppäämistä. En oo kuitenkaan koskaan ollu kovinkaan läski enkä suosittele, mutta mun tyyli oli: joka viikonloppu ja lomat kaljaa ja kirkasta viinaa, ruokaa suunnilleen joka 3.päivä ja sekin ateria oli ehkä pizzanpuolikas tai hampurilainen. Muut ajat sitten kärsin krapulaa ja elin suht normaalisti. Laihuus oli sellaista laihaläskeyttä eli litteä persaus jne.
Onneksi oon saanut itseni raiteille enkä juo nykyään ollenkaan.
Kyllä moni nestemäisellä dieetillä hoikistuu. Alkoholi sopivasti (reippaasti) juotuna vie näläntunnetta ja se raha mitä juomisesta jää, menee halpaan makkaraan. Leipäjonosta saa nimensä mukaisesti leivät sun muut hiilihydraattipitoiset. Ajan saatossa ruumiinrakenne kehkeytyy solakaksi, käytännössä surkastuneeksi, kun liikunta on pääasiassa julkisilla paikoilla/kotona istuskelua ja lähikauppaan patikoimista. Toisilla saattaa olla kaljavatsaa tai sisäelinten prakaamisen myötä nesteturvotusta keskivartalossa. Lopulta on kakektisen kaverin kevyt arkku kannettavana.
Tuohon en osaa sanoa, onko alkoholin suurkulutus itsessään varsinainen laihduttaja, mutta siihen liittyvä kokonaisuus monille on.
Totahan vois koittaa ihan noin vaan kuuriluonteisesti. Niinkuin tipaton tammikuu niin vois olla tipallinen marraskuu. Pelkkää viinaa vaan. Kukaan muu haasteessa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Totahan vois koittaa ihan noin vaan kuuriluonteisesti. Niinkuin tipaton tammikuu niin vois olla tipallinen marraskuu. Pelkkää viinaa vaan. Kukaan muu haasteessa mukana?
Mukana! Katotaan kuka laihtuu eniten.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt lihavaa rapajuoppoa? Minä en. Tee tästä johtopäätöksesi ;)
Minä tiedän. On ihan pohjalla. Todella isokokoinen on
Vierailija kirjoitti:
Katso meidän pääministeriä? Hoikka kuin mikä, mutta ilmeisesti viinakin maistuu.
Syö tukevan aamupalan ja lopun päivää naukkailee viinaksia.
Vierailija kirjoitti:
Katso meidän pääministeriä? Hoikka kuin mikä, mutta ilmeisesti viinakin maistuu.
Ja mitä pääministerin alkoholinkäyttö tähän kuuluu? On se esimerkillistä kettuilua, tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pultsarit ja juopot on aina laihoja, eli voisi toimiakin.
Ex-naapurin olisin voinut esitellä, mutta kuoli viinaan melkoisen muhkeana.
Mun faija joi kaksi pulloa kossua päivässä, ja oli lihava. Samoin naapuri, jonka kanssa faija dokasi samalla annoksella. Eli ainakin kossu lihottaa.
Ottiko lightilla vai sokerilimulla? Jos pullossa kossua on 12 alkoholiannosta niin joivat siis molemmat 24 annosta. Tästä saivat sen 1500 kaloria. Jos lisänä meni sokerilimua, esim. kokista niin joka lasiin tuli 100 kaloria lisää eli 2400 kaloria. Yhteensä siis 3900 kaloria. Totta vitussa lihoi.
Raakana ja vissyä kyytipojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt lihavaa rapajuoppoa? Minä en. Tee tästä johtopäätöksesi ;)
Turvonneita (pöhöttyneiltä) olen, mutta ei ole sama asia kuin lihava, näyttävät turvonneilta lihavilta, no se ja sama!
Vierailija kirjoitti:
Pultsarit ja juopot on aina laihoja, eli voisi toimiakin.
Joo, siinä syöminen unohtuu ja välillä tulee oksenneltua. Toimii hienosti.
Ajattelin tänään aloittaa tän laihiksen. Kävin hakemassa alkosta pari pulloa kossua ja Hartwallin vissyä. Puntari näyttää lähtöpainoksi 87kg, katsotaan lähteekö putoomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tänään aloittaa tän laihiksen. Kävin hakemassa alkosta pari pulloa kossua ja Hartwallin vissyä. Puntari näyttää lähtöpainoksi 87kg, katsotaan lähteekö putoomaan.
Komppaan. Lähtöpaino 92. Täytyykin lähteä käymään pitkäripaisessa.
Aikas uskalias tommonen dieetti. Voi toki olla ihan hauskaakin, kun täytyy pitää tiukasti kiinni ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Tarpeeksi kauan ja tarpeeksi paljon juo, päätyy luurangoksi, paljon laihemmaksi ei enää voi tulla. Toiveissako?
tätä-joo-kaks tuttua kuin...lipputangon takaa ei näy kuin korvat,paitsi toinen kuoli äskettäin. Kittasivat kilpaa.
Limulla? On sulla vilkas mielikuvitus...