Mä olen niin kyllästynyt ns.ketjuliikkeiden vaatteisiin.
Mulla vaan ei ole varaa käydä muualla kuin halpisliikkeissä. Jä älkää sanoko että mene kirpparille. Aina kun menen sen ja kierrän loosit niiin ei löydy mitään omassa koossa tai on virttyneitä ja vanuneita.
Haluan pukeutua laadukkaasti. Hyviä materiaaleja ja ei mitään akryyliä tai keinopaskaa!! Esimkaulaliinat on kaikissa halpisliikkeissä akryyliä!!
Kommentit (10)
Katso tuolta verkkokauppa-listalta. Siellä on liikkeitä, jotka myymät myös laadukasta tavaraa
www.muotijakauneus.net ja sieltä verkkokaupat
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:22"]
Kaulaliinan voisit neuloa itse.
[/quote]
Niinhän mä voisin mutta siitä tulee sellainen epätasaisesti neulottu ja muutenkin neulotut kaulaliinat on sellaisia paksuja.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:22"]
Kaulaliinan voisit neuloa itse.
[/quote]
Niinhän mä voisin mutta siitä tulee sellainen epätasaisesti neulottu ja muutenkin neulotut kaulaliinat on sellaisia paksuja.
[/quote]
Virkkaa?
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Kyllä nykyään saa ravata jalkansa kipeiksi löytääkseen edes jotain laadukasta.
Merkkikään ei enää kerro mitään: monella ennen laadusta tunnetulla merkillä on nykyään Aasiassa valmistettua halvempaa tuotantoa. Mikään ei tahdo kestää.
Leikkauksetkin vaatteissa ovat hävinneet, nykyisin vaate tehdään ottamalla kaksi ohutta neliömäistä kankaanpalaa ja ompelemalla ne kiinni toisiinsa: siinä "muotia". Tuollainen vaaterätti sopii vaan ihmiselle joka on laudan mallinen.
Ja materiaalit on akryyliä, polyesteriä, 100%. Ja kankaat on sellaisia ohuen ohuita, kaikki näkyy läpi eikä mikään kestä käyttöä.
Talvivaatteet ovat hihattomia tai lyhythihaisia, joskus housutkin lyhytlahkeisia. Talvitakit vuorettomia tai sellaisella ohuella polyesterivuorella.
Oikeesti kuka maksaisi nyt 169 euroa 100% polyesteripaidasta, jossa on seeprakuvioita ja joku aivan ihmeellinen roikkuva kaulaus ja on hihaton? Merkki on tunnettu ja kohtuulaadukkaan maineessa, mutta silti.
http://www.mymilou.fi/tuote/tiger-of-sweden-perfect-pr-paita/S55243003/
"Olen langanlaiha, mutta paita saa minut näyttämään odottavalta äidiltä" -look.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:18"]Mulla vaan ei ole varaa käydä muualla kuin halpisliikkeissä. Jä älkää sanoko että mene kirpparille. Aina kun menen sen ja kierrän loosit niiin ei löydy mitään omassa koossa tai on virttyneitä ja vanuneita.
Haluan pukeutua laadukkaasti. Hyviä materiaaleja ja ei mitään akryyliä tai keinopaskaa!! Esimkaulaliinat on kaikissa halpisliikkeissä akryyliä!!
[/quote]
Älä mene sinne kauppaan...
Olen ottanut sen linjan, että ostan mieluummin vähän, mutta laatua. Kierrän nykyisin onlyt, veromodat ym ym kaukaa. Ostan alesta laadukkaampia vaatteita muutaman kerran vuodessa. Esim kengät oikeaa nahkaa, eikä mitään muovia.
Jos jätät yhden 20€ h&m rätin ostamatta/kk , (säästät rahat vaikka erilliselle tilille)sulle kertyy puolessa vuodessa 120€. Sillä saa jo jotain vähän laadukkaampaa.
Suosittelen hyödyntämään myös suomalaisten ompelijoiden ammattitaitoa. Saat takuuvarmasti istuvan ja juuri sellaisen vaatekappaleen kuin halusitkin. Bonuksena saat vielä hyvän mielen, kun tuet suomalaista työtä etkä valuta rahojasi suurten jättivaateketjujen laariin.
Olen opetellut neulomaan itse, näin saan mieleisiäni neuleita ja paljon kestävämpiä kuin kaupassa, myös ompelun opettelu on työn alla. Langan valinnalla voi vaikuttaa vaatteen paksuuteen, kaulaliinankin voi tehdä ohuemmasta langasta tai vaikka kankaasta tuubi mallisen.
Wau, olet LAATUtietoinen! Ei kun myyjäisiin sitten vaateostoksille!