Miksi joidenkin uskovaisten on vaikea käsittää,
että Jeesus ei vaatinut uhreja tai uhraamista? "Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja".
Kommentit (8)
Koska he ovat valjastaneet Jeesuksen, jumalan ja Raamatun vetämään omia vankkureitaan. Mitä ikinä he itsekkäästi haluavat tai vastustavat, on heidän mielestään jumalallista johdatusta. Ja Raamatustahan tunnetusti löytyy sekä lupa että kielto kaikkeen maan päällä.
Oh... oonko mä ihan turhaan uhrannu joka vuosi naapurustossa kulkeneita kissoja? Nyt kyllä puijaat...!
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:50"]
Kuka uskovainen haluaa uhreja tai uhraamista? oman itsensä, syntisen mielensä uhraamista kyllä. Koko elämä olkoon uhrilahja Jumalalle.
[/quote]Jeesus kutsui ihmisiä kieltämään itsensä. Antamaan itsensä alttiiksi yhteiskunnasta ulossulkemiselle. Hän ei ollut rikkaan eliitin profeetta, vaan köyhien ja sorrettujen vapauttaja. ap
Haluavatko uskovaiset itsekkäästi mitä milloinkin? Vai onko kyse vilpittömästä Raamatuntulkinnasta. Nimenomaan tulkinnasta ja siksi saattaa olla ristiriitaisia mielipiteitä uskovien kesken. Monet myös nöyrästi rukoilevat Jumalalta johdatusta ja viisautta toteuttaa omassa elämässään ja arvoissaan Hänen tahtoansa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:50"]
Kuka uskovainen haluaa uhreja tai uhraamista? oman itsensä, syntisen mielensä uhraamista kyllä. Koko elämä olkoon uhrilahja Jumalalle.
[/quote]Jeesus kutsui ihmisiä kieltämään itsensä. Antamaan itsensä alttiiksi yhteiskunnasta ulossulkemiselle. Hän ei ollut rikkaan eliitin profeetta, vaan köyhien ja sorrettujen vapauttaja. ap
[/quote]Eikö näissä kahdessa kommentissa puhuta samasta asiasta? Minun nähdäkseni näin on.
Ap mitä tarkoitat aloitusviestilläsi? Ketkä ovat käsittäneet että pitää olla uhrimenoja ja mitä niillä tarkemmin tarkoitat?