Voisko oikeasti ottaa hieman rennompi?
Heti kun kesä loppui niin alkoi taas tämä ärsyttävä, ankea,vakava ja jopa sotilaallinen ilmapiiri.
Ihanassa syksyn auringossa ihmiset kävelevät tuulitakeissa huppu päässä ja kävellään kuin armeejassa ollaan. Ärsyttää ihan sikana tämä ankea ilmapiiri täällä Helsingissä.
Miksi pitää olla noin kuoleman vakava? Ilme ei edes värähdä. Ihmisillä on jopa vihamielinen asenne.
Olen alkanut tykkämään syrjäytyneistä ihmisistä kun ne ovat rentoja ja inhimillisempiä.
Kommentit (10)
Onhan se ikävää. Toi ilmettömyys on paha täällä Suomessa :(
Hymyilin ennen, mutta vuosikymmenten väkivallalla minutkin saatiin viivasuuksi, jopa vihaisen näköiseksi huppupäiseksi armeijaharppojaksi. Ja kun pitää pelätä itse about kaikkia. Haluavat kaltaisekseen(kiusaajat).
”Hyvinvointiyhteiskunta”, ”maailman onnellisin kansa” ymp. LOL.
Täällä on jotain pahasti vialla. Toi pitää paikkansa että muualla on rennompaa. Suomalaiset ovat uskomattoman kireitä. Tilannentaju puuttuu täysin.
Kesä on ok mutta muut vuodenajat on ihan hirveitä juuri tästä syystä. Ankeutta kestää vielä monta kuukautta.
Siis mikä ankeus?? Miksi muissa pohjoismaissa ei olla ankeita?
On kekrit, syysjuhlia, joulua, uusi vuosi. Ihmiset nauttivat elämästä. Täällä kaikki panokset pistetään kesään. Miksi??
Minä itse haluaisin olla rennompi, iloisempi. Kesällä se onnistuu vähän paremmin. Tähän mennessä kireys naamalla on lisääntynyt. Liittyy vahvasti pimeyden lisääntymiseen, epätoivoon pimeyden jatkumisesta niiiiiin pitkään ja paskasta työstä. Tammikuuhun mennessä olen toivoton tapaus. Ärsyttää itseä, säälittää lapset ja mies. Kireys kotona lisääntyy päivä. päivältä.
Mitäköhän tälle voisi tehdä? Ottaa loparit ja muuttaa jonnekin missä on aina kesä. Olisi taatusti lungimpi tapaus jos asuisin muualla kuin täällä pimeässä, kylmässä maassa.
Mut miksi pitää muiden päivä ankeuttaa tönimällä ja mulkoilemalla? Miten voi olla noin paha olo? Ihmisillä on korkeakoulutuksia, katto pään päälle. Suomalaiset ovat täysin sokeita omalle hyvinvoinnille.
Jos sitä ilmapiiriäkin sais paremmaksi niin asiat olisivat Suomessa hyvin.
Inhoan tätä nihkeyttä ja ankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 3 vuotta Lontoossa ja kaipaan sinne takaisin. Kaipaan sitä ihanan lämmin, hilpeä ja vitsikäs ilmapiiri. Ihmiset olivat myös kohteliampia. Ei kävelty päälle kuten Helsingissä tehdään.
Ei ole enää hilpeä. Jo kaksi vuotta sitten oli ihan eri meininki kuin ennen. Brexit tappoi ilon Lontoosta.
Asuin 3 vuotta Lontoossa ja kaipaan sinne takaisin. Kaipaan sitä ihanan lämmin, hilpeä ja vitsikäs ilmapiiri. Ihmiset olivat myös kohteliampia. Ei kävelty päälle kuten Helsingissä tehdään.