Maksaisitko 6000€/kk "alkoholistiparantolasta" jossa ei ole muuta toimintaa kun kaksi kertaa päivässä joku runopiiri, jossa lausutaan vuorollaan ringissä joku mietelause? (puhelimet,tv,läppäri,radio,sarjakuvat kielletty)
Ns. toipumisjakso olisi kestänyt viikon. Hintaan olisi kuulunut ruuat. Kaikki ylimääräinen kiellettyä, paitsi paikan oman kirjaston kirjojen lukeminen, jotka olivat tyyliin filosofisia oppaita vuodelta 1940.
Inhoan vieraiden ihmisten kosketusta ja joka aamu oli pakko halata kaikkia ja toivottaa huomenta.
Olin siellä 2 vrk kunnes sain järjestettyä kyydin kotiin, eikä enää hel vetti ikinä. Jos olisin ollut tuolla kuukauden, olisin varmaan hir t t änyt itseni.
Esitteessä ei mainittu mitään näistä. Luojan kiitos sain rynnättyä kotiin, ennekuin ennättivät pakottaa tahdonvastaiseen hoitoon. Halusin siis vaan viikon-parin-paussin juomiseeni.
Kommentit (17)
Ja siis kiellettyjä olivat puhelimet, netittömätkin (edes soittamiseen läheisille) ja varsinkin netti, läppärit (ettei voi katsoa mitään ohjelmaa tai lukea mitään esim. uutisia/sähköpostia/sääasemaa/uutisia) televisio oli, mutta siitä sai katsoa ainoastaan kymmenen uutiset) Sarjakuvakirjani piilotin patjan alle koska nekin olisi varmasti viety.
Älkää ikinä, ikinä suostuko tuollaisiin, vaikka kuinka manipuloitaisiin!
4/5.
Jos tässä kuitenkin on edes jokin totuuden siemen, toivon että saat vielä elämässä kaiken sen mistä olet jäänyt paitsi. Kukaan ei ryyppää itseään hautaan koska se tuntui lapsena niin houkuttelevalta valinnalta.
Miksi päihdeongelmien hoito ei ole edistynyt yhtään sitten vuoden 1910?
Siis maksoit tuollaisesta??? Härre gud.
🇺🇦🇮🇱
Rahankuppausta.
4 % päihdehoitojen asiakkaista oikeasti raitistuu. 96 % ei raitistu.
Raha otetaan näissä paikoissa kuitenkin kaikilta. Ja touhu on pahimmiltaan tuota, mitä kuvasit. Pelkkää rahastusta ihmisten hädällä. Hyvä, että lähdit pois.
Kaffepulla kirjoitti:
Esite antoi melko ruusuisen kuvan. Kaunis maalaisympäristö ja upeat lenkkimaastot (auttaa paljon, kun et saa poistua huoneestasi vaikkei ovet olleetkaan lukossa) voit kyllä kävellä ovesta ulos, mutta pari hoitajaa tulee ja piikittää diapamia tms. ja raahasi takaisin huoneeseen.
Onneksi sentään joudun maksamaan vaan niistä päivistä mitä olin.
ja siitäkin aion hakea kelalta korvausta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Esite antoi melko ruusuisen kuvan. Kaunis maalaisympäristö ja upeat lenkkimaastot (auttaa paljon, kun et saa poistua huoneestasi vaikkei ovet olleetkaan lukossa) voit kyllä kävellä ovesta ulos, mutta pari hoitajaa tulee ja piikittää diapamia tms. ja raahasi takaisin huoneeseen.
Onneksi sentään joudun maksamaan vaan niistä päivistä mitä olin.
ja siitäkin aion hakea kelalta korvausta.
Ap
Mulle tarjottiin joskus maksusitoumusta, mutta se kyllä raukeaa, jos jättää kesken. Näin minulle sanottiin.
Jos puhut Minnesotasta niin kyllä maksaisin, ko.hoito on kirjaimellisesti pelastanut kahden läheiseni hengen. Siihen nähden muutaman viikon epämukavuus oli pieni hinta, molemmat olleet raittiina yli 10 vuotta. Mutta jos kyseessä joku muu, vaikea sanoa.
Yhteiskuntahan ne maksaa meidän tapajuopoille. Ja ne voi olla siellä monta kuukauttakin kerralla. Sitten kotiin ja juomaan.
Jos todella olet alkoholisti ja haluat parantua, niin ei ole mitään ”viikon-parin paussia juomiseen”, vaan joko juot tai et juo. Päähän silittely ja lässytys viikon pausseista ei addiktia paranna, mutta tän sä kyllä pohjimmiltasi tiedätkin.
Vierailija kirjoitti:
Rahankuppausta.
Raha otetaan näissä paikoissa kuitenkin kaikilta. Ja touhu on pahimmiltaan tuota, mitä kuvasit. Pelkkää rahastusta ihmisten hädällä. Hyvä, että lähdit pois.
Niin, se vanha tyylihän on toiminut mitä loistavimmin ja korkki mennyt kiinni omin voimin. Mitään ei kenenkään kannata edes yrittää. Kyllä sinä tiedät. Ymmärrätkö ollenkaan, miten vastuutonta tuo puheesi on? Minäminäminä, minulla on huonoja kokemuksia, älkää vaan ihmiset yrittäkö ikinä mitään.
Mulla meni tuosta vaiheesta vielä joku 8 vuotta että olin valmis tekemään ihan mitä tahansa. Ap, voimia, et ollut valmis ja se on ihan ok. V ittumaista mutta suurimmalla osalla pohja vaan on todella syvällä. Vielä suurempi osa ei sitä koskaan edes löydä ja ehtii mennä henki, osa ei pääse hoitoon, vaikka haluaisi.
Ihan hemmetin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahankuppausta.
Niin, se vanha tyylihän on toiminut mitä loistavimmin ja korkki mennyt kiinni omin voimin. Mitään ei kenenkään kannata edes yrittää. Kyllä sinä tiedät. Ymmärrätkö ollenkaan, miten vastuutonta tuo puheesi on? Minäminäminä, minulla on huonoja kokemuksia, älkää vaan ihmiset yrittäkö ikinä mitään.
Säälittävä, auktoriteettiuskoinen lehmä. SInulle kelpaa mikä vaan, mitä eteen tarjotaan? Minä haluan, että kaikki, KAIKKI, tietävät, miten tehoton rahankuppaussysteemi päihdehuolto on. Sinun mielipiteelläsi ei ole väliä, mutta esimerkiksi poliitikkojen on. Haluan, että koko tuo mädännäinen systeemi revitään auki ja tilalle kehitetään jotain, joka oikeasti TOIMII muutakin kuin tulonsiirtona hoitolaitoksille. Niin kauan, kun ihmiset ovat kaltaisiasi lampaita, tilanne ei muutu. Päihdehuoltoa on radikaalisti uudistettava.
Ystäväni lopetti ilman mitään ulkopuolista apua ihan zup, siitä loppu vaan. Oli sitä ennen juonut 14 vuotta päivittäin 10-24 olutta päivittäin. Päätti vaan, että nyt riittää. Mihinkään suljettuun koppiin ei lähde ja mömmöjä ei ala syömään. On nyt ollut 6 vuotta täysin selvänä ja maailman ihanin kummi lapselleni :) Joillekin riittää se lyhytkin katko mikä katkaisee kierteen.
Halpa tuo oli. Ulkomaanmatka täysihoidolla on kalliimpi.
Jos alkoholi on ongelma, niin mene takaisin.
Miksi et ap kirjoita suoraan paikan nimeä, että muut tietävät olla menemättä sinne.Minä ainakin lopetin ihan himassa juomisen.
Siis ns. toipumisjakso olisi kestänyt kuukauden, ei viikon.
ap